شناخت مستقیم و بی‌واسطه از اسلام به دست آورید
تماس با مدیر

نام و نام خانوادگي:
پست الکترونيکي:
آرشيو مطالب
آخرین مطالب

درباره ما

این وب وابسته به هیچ گروه و سازمانی نیست و از نظر فکری فقط از احکام شرعی و منویات امام خامنه ای تبعیت می کند .
همسنگران
» ضامن آهو
» شعرهای سیدناصر ولائی
» ياوران مهدي
» مباحث اخرالزمان
» ظهور نزدیک است
» شهدا شرمنده ایم
» امروز اولین روز از باقی عمر من است
» (وب مداحی کربلایی محسن احمدی)
» همراه رهبر
» کلبه ساده من
» معبری به آسمان
» نگاه
» گروه اسلام شیوا
» ذاکرین اهل بیت
» لبیک یا حسین
» هیئت جوانان مسجد حضرت سیدالشهداء(ع)
» پاتوق عاشقان علی اصغر (ع)
» گمنام
» پایگاه رسمی حزب الله لبنان
» هیئت بین الحرمین اندیمشک
» معبری به آسمان
» انصارالمهدی
» شهید چهارده سال بعد از انتظار
» حزب الله لبنان
» معبر سایبری اندیشه
» REZAHOOSHMAND
» وطنم قلعه سرچهاردانگه
» منتظران ظهور 313
» وبسایت رسمی شجره طیبه صالحین،حلقه شهیدمهدی مکاری شهر مشکات
» خادمین سرزمین نور
» کـلــبـه درویــــشـی
» اَین عمار!!!درجستجوی عمار...
» یالثارات
» سایت مداحی کربلایی محسن احمدی
» ♥♥ استاد رائفی پور ♥♥
» سنگر جنگ نرم
» مجمع فرهنگي رهپويان علوي سريش آباد
» تار نمای تخصصی حاج جواد دلیر
» وبلاگ فرهنگی و مذهبی لثارات الحسین (ع)
» مهدویت وآخرالزمان
» معبر سایبری اندیشه
» هیئت محبان امام جعفرصادق(ع) تربت جام
» معبر سایبری اندیشه
» مهدی موعود (عج)
» مـــنــتــظـران مـــهــــدی
» بسیج ما
» جاودانه ها
» جنگ 93
» هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد
» بیرق عشق
» دغدغه
» دل خوشي های طلبه
» تفرش عصر مدرن
» یا اباصالح المهدی
» روستای شهید حسین چکی(روستای دشت آهو)
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» گرافیک کده
» سرباز سایبری سید علی
» بیتابان گربلا
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» مولا مهدی گل یاس
» معبر سایبری ساوه
» مجله حقیقت
» مهدی مولا گل یاس
» بیرق عشق
» رزمنده سایبری
» هیئت بین الحرمین ساری
» مرشد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عاشوراییان زنجان و آدرس b-zanjan.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 93
بازدید هفته : 629
بازدید ماه : 22347
بازدید کل : 987778
تعداد مطالب : 888
تعداد نظرات : 177
تعداد آنلاین : 1



روزشمار محرم عاشورا جنگ دفاع مقدس
 سید علی اگر لب تر کند جان را فدایش می کنیم کربلا را تو مپندار که شهریست در میان شهرها و نامیست در میان نام‌ها  بازنده نگهداشتن عاشوراء کشور شما آسیب نخواهد دید السلام علیک یا ابا عبدالله بسیج لشگر مخلص خداست أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاء شهید نظر می کند به وجه الله
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 1:47 |

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی khamenei.ir در پی حوادث اخیر فرانسه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی

نامه ای خطاب جوانان اروپا و آمریکای شمالی به زبان انگلیسی (لینک زبان انگلیسی) صادر کردند. این پیام در سایت رهبری به 5 زبان دنیا در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. متن کامل این پیام به زبان فارسی به شرح ذیل است:

بسم‌ الله الرّحمن الرّحیم

به عموم جوانان در اروپا و امریکای شمالی
حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا متقاعد کرد که درباره‌ی آنها مستقیماً با شما سخن بگویم. من شما جوانان را مخاطب خود قرار میدهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آینده‌ی ملّت و سرزمینتان را در دستان شما میبینم و نیز حسّ حقیقت‌جویی را در قلبهای شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم. همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمیکنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند.

سخن من با شما درباره‌ی اسلام است و به‌طور خاص، درباره‌ی تصویر و چهره‌ای که از اسلام به شما ارائه میگردد. از دو دهه پیش به این سو ــ یعنی تقریباً پس از فروپاشی اتّحاد جماهیر شوروی ــ تلاشهای زیادی صورت گرفته است تا این دین بزرگ، در جایگاه دشمنی ترسناک نشانده شود. تحریک احساس رعب و نفرت و بهره‌گیری از آن، متأسّفانه سابقه‌ای طولانی در تاریخ سیاسی غرب دارد. من در اینجا نمیخواهم به هراس‌های گوناگونی که تاکنون به ملّتهای غربی القاء شده است، بپردازم. شما خود با مروری کوتاه بر مطالعات انتقادی اخیر پیرامون تاریخ، می‌بینید که در تاریخنگاری‌های جدید، رفتارهای غیر صادقانه و مزوّرانه‌ی دولتهای غربی با دیگر ملّتها و فرهنگهای جهان نکوهش شده است. تاریخ اروپا و امریکا از برده‌داری شرمسار است، از دوره‌ی استعمار سرافکنده است، از ستم بر رنگین‌پوستان و غیر مسیحیان خجل است؛ محقّقین و مورّخین شما از خونریزی‌هایی که به نام مذهب بین کاتولیک و پروتستان و یا به اسم ملیّت و قومیّت در جنگهای اوّل و دوّم جهانی صورت گرفته، عمیقاً ابراز سرافکندگی میکنند.

این به‌خودی‌خود جای تحسین دارد و هدف من نیز از بازگوکردن بخشی از این فهرست بلند، سرزنش تاریخ نیست، بلکه از شما میخواهم از روشنفکران خود بپرسید چرا وجدان عمومی در غرب باید همیشه با تأخیری چند ده ساله و گاهی چند صد ساله بیدار و آگاه شود؟ چرا بازنگری در وجدان جمعی، باید معطوف به گذشته‌های دور باشد نه مسائل روز؟ چرا در موضوع مهمّی همچون شیوه‌ی برخورد با فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی، از شکل‌گیری آگاهی عمومی جلوگیری میشود؟

شما بخوبی میدانید که تحقیر و ایجاد نفرت و ترس موهوم از «دیگری»، زمینه‌ی مشترک تمام آن سودجویی‌های ستمگرانه بوده است. اکنون من میخواهم از خود بپرسید که چرا سیاست قدیمی هراس افکنی و نفرت‌پراکنی، این‌بار با شدّتی بی‌سابقه، اسلام و مسلمانان را هدف گرفته است؟ چرا ساختار قدرت در جهان امروز مایل است تفکر اسلامی در حاشیه و انفعال قرار گیرد؟ مگر چه معانی و ارزشهایی در اسلام، مزاحم برنامه‌ی قدرت های بزرگ است و چه منافعی در سایه‌ی تصویرسازی غلط از اسلام، تأمین میگردد؟ پس خواسته‌ی اوّل من این است که درباره‌ی انگیزه‌های این سیاه‌نمایی گسترده علیه اسلام پرسش و کاوش کنید.

خواسته‌ی دوم من این است که در واکنش به سیل پیشداوری‌ها و تبلیغات منفی، سعی کنید شناختی مستقیم و بی‌واسطه از این دین به دست آورید. منطق سلیم اقتضاء میکند که لااقل بدانید آنچه شما را از آن میگریزانند و میترسانند، چیست و چه ماهیّتی دارد. من اصرار نمیکنم که برداشت من یا هر تلقّی دیگری از اسلام را بپذیرید بلکه میگویم اجازه ندهید این واقعیّت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود. اجازه ندهید ریاکارانه، تروریست‌های تحت استخدام خود را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند. اسلام را از طریق منابع اصیل و مآخذ دست اوّل آن بشناسید. با اسلام از طریق قرآن و زندگی پیامبر بزرگ آن (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم) آشنا شوید. من در اینجا مایلم بپرسم آیا تاکنون خود مستقیماً به قرآن مسلمانان مراجعه کرده‌اید؟ آیا تعالیم پیامبر اسلام (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) و آموزه‌های انسانی و اخلاقی او را مطالعه کرده‌اید؟ آیا تاکنون به جز رسانه‌ها، پیام اسلام را از منبع دیگری دریافت کرده‌اید؟ آیا هرگز از خود پرسیده‌اید که همین اسلام، چگونه و بر مبنای چه ارزشهایی طیّ قرون متمادی، بزرگترین تمدن علمی و فکری جهان را پرورش داد و برترین دانشمندان و متفکّران را تربیت کرد؟

من از شما میخواهم اجازه ندهید با چهره‌پردازی‌های موهن و سخیف، بین شما و واقعیّت، سدّ عاطفی و احساسی ایجاد کنند و امکان داوری بیطرفانه را از شما سلب کنند. امروز که ابزارهای ارتباطاتی، مرزهای جغرافیایی را شکسته است، اجازه ندهید شما را در مرزهای ساختگی و ذهنی محصور کنند. اگر چه هیچکس به‌صورت فردی نمیتواند شکافهای ایجاد شده را پر کند، امّا هر یک از شما میتواند به قصد روشنگریِ خود و محیط پیرامونش، پلی از اندیشه و انصاف بر روی آن شکافها بسازد. این چالش از پیش طراحی شده بین اسلام و شما جوانان، اگر چه ناگوار است امّا میتواند پرسش‌های جدیدی را در ذهن کنجکاو و جستجوگر شما ایجاد کند. تلاش در جهت یافتن پاسخ این پرسش‌ها، فرصت مغتنمی را برای کشف حقیقت‌های نو پیش روی شما قرار میدهد. بنابراین، این فرصت را برای فهم صحیح و درک بدون پیشداوری از اسلام از دست ندهید تا شاید به یمن مسئولیّت‌پذیری شما در قبال حقیقت، آیندگان این برهه از تاریخ تعامل غرب با اسلام را با آزردگی کمتر و وجدانی آسوده‌تر به نگارش درآورند.

                                                                                                           93/1/11        

      

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: نامه, خطاب, جوانان, اروپا , آمریکای شمالی, khamenei, اسلام, A Youth Leader in Europe and North America, Islam, Seyed, Ali, Khamenei,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 1:0 |
*عجيب ترين و بزرگ ترين مردم
 
پیامبر اکرم  صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند: يا علىّ ! عجيب‏ترين مردم از جهت ايمان، و عظيم ترين ايشان از جهت يقين گروهى هستند كه در آخر الزمان زيست مي‌كنند، زيرا ايشان به ديدار پيامبر نرسیده اند، و حجّت از ايشان غائب است، ولى ايشان به نوشته ‏اى(كتاب‌هاي روايات معصومين) ايمان آورده‏ اند.
من لا يحضره الفقيه ، شيخ صدوق(381 هق ) ، ج 4 ، ص 366 
 
*برادران پيامبر صلي الله عليه و آله و سلّم در آخرالزمان
 
ابو بصير و او از امام محمد باقر عليه السّلام‏ روايت نموده كه پيغمبر اكرم صلّى اللَّه عليه و آله روزى در جمعى از اصحاب خود دو بار فرمود: خداوندا! برادران مرا به من بنمايان. اصحاب عرض كردند: يا رسول اللَّه! مگر ما برادران شما نيستيم؟  فرمود: نه! شما اصحاب من مي باشيد، برادران من مردمى در آخر الزمان هستند كه به من ايمان مى‏ آورند، با اين كه مرا نديده ‏اند. خداوند آنها را با نام و نام پدرانشان، پيش از آن كه از صلب پدران و رحم مادرانشان بيرون بيايند، به من شناسانده است. ثابت ماندن يكى از آنها بر دين خود، از صاف كردن درخت خاردار (قتاد) با دست در شب ظلمانى، دشوارتر است. و يا مانند كسى است كه پاره ‏اى از آتش چوب درخت «غضا» را در دست نگاه دارد. آنها چراغ هاى شب تار مي باشند، پروردگار آنان را از هر فتنه تيره و تارى نجات مي دهد.
بحار الأنوار ، علامه مجلسي ، ج 52 ، ص 124
 
*مردم آخرالزمان دقيق و ژرف اندیش
 
 به اين روايتي كه به دقّت و تعمّق مردم آخر الزمان اشاره دارد توجّه نمائيد:
از امام چهارم عليه السلام‌ راجع به‌ توحيد پرسش شد، فرمود: خداى عزّوجلّ دانست كه در آخر الزمان مردمى محقِّق و موشكاف آيند.از اين رو سوره «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» و آيات سوره حديد را كه آخرش «وَ هُوَ عَلِيمٌ‏ بِذَاتِ الصُّدُورِ» است نازل فرمود، پس هر كه براى خداشناسى غير از اين جويد هلاك است.
توحيد صدوق، ص 283، باب40، باب أدنى ما يجزئ من معرفة التوحيد
تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: مهدویت در آدینه ها, مردم آخرالزمان, روایات کاربردی, مدح مردم آخرالزمان, دینداری در آخرالزمان, رافضی, ,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 23:47 |

برنامه این هفته گفت‌وگوی روز با موضوع انحرافات در شیعه و با محوریت قرار دادن «شیعه انگلیسی» به معرفی و حواشی و خواستگاه فکری این جریان، با حضور سجاد نوروزی و حجت الاسلام مهدی مسائلی کار‌شناسان سیاسی و مذهبی و با اجرای علی فروغی برگزار شد.

در آغاز مجری – کار‌شناس برنامه با اشاره به اینکه اولین بار در مسجد مقدس جمکران بحث تشیع انگلیسی و جریانی که در شیعه وجود دارد توسط حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی بیان شده و پس از ایشان استاد رحیم‌پور ازغذی و آیت‌الله اراکی در این رابطه اقدام به روشنگری نموده‌اند. همچنین رهبر انقلاب نیز صراحتا از شیعه انگلیسی نام بردند و مختصات این جریان را بیان نمودند، لذا بنا داریم به تشریح مسائل و مصائب مربوط به این جریان در فضای داخلی کشور و بین المللی بپردازیم.
 
فرقه‌ای که با اسلام سیاسی مخالف است
 
نوروزی ضمن بیان مقدمه بحث توضیح داد: در حال حاضر مهم‌ترین تهدیدی که شیعیان با آن مواجه‌اند تفکر تکفیری و وهابی است. این تفکر در عراق و سوریه و سایر بلاد اسلامی خودش را نشان می‌دهد و به اشکال مختلف، مشکل آفرین است. حتی نحوه قضاوت جهانیان نسبت به اسلام تحت تاثیر بوق‌های تبلیغاتی و حرکت هدفمند آن‌ها هستند شکل خاصی پیدا کرده است. در چنین فضایی که شیعه با چنین مخاطره عظیمی مواجه است، پدیده خاصی به نام «شیعه انگلیسی» هم بروز و ظهور پیدا کرده است. چرایی نام‌گزاری این جریان به «شیعه انگلیسی» جالب توجه است. جدا از اینکه سرآمدان این جریان در لندن اقامت دارند، مقام معظم رهبری نیز در این زمینه فرمایش ارزشمندی دارند: انگلیس را به چه می‌شناسیم؟ به فرقه‌سازی و به اینکه سعی می‌کند از درون جریان‌های پویندهٔ اجتماعی، یارگیری کند و جریان‌های موازی را طراحی کند تا برش مکتبی را منقطع کند.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: تشیع انگلیسی, عتبات متبرکه, شبکه وهابیت, مالزی, تکفیر آیت الله بهجت, شیخ شحاته, مذهب شیعه, مالزی, ممنوع,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 19:11 |

به چه دلیل خلیفه دوم متعه را حرام کرد؟

یکی از مسائل اختلافی بین مسلمانان، نکاح موقت یا همان متعه است، بر اساس نظر مشهور؛ منع از نکاح متعه در بین اهل سنت، به فرمان عمر بر می‌گردد. در انگیزه وی از اِعمال چنین ممنوعیتی، نظراتی بیان شده است که مواجه شدن با برخی از مشکلات اجتماعی را می‌توان از آن جمله نام برد؛ زیرا چون تشکیلات خلافت، برنامه جامعی برای اجرا و کنترل لوازم نکاح متعه نداشت، اصل این کار را منع کرد، به طوری که برای همیشه از جامعه اهل سنت رخت بر بست

 


متعه یا ازدواج موقت از احکامی ‌است که در زمان خلیفه دوم منع شد. از جابر بن عبدالله انصاری نقل شده است: ما زمان پیامبر(ص) متعه می‌کردیم، در زمان ابوبکر نیز این کار مجاز بود تا این‌که عمر از این کار نهی کرد.[1]
اگرچه نقل‌هایی وجود دارد که متعه در همان زمان پیامبر(ص) ممنوع شده بود،[2] اما نظر تمام شیعیان و بسیاری از اهل سنت آن است که این ممنوعیت در زمان عمر اتفاق افتاده است.
درباره چرایی مخالفت خلیفه دوم با این حکم؛ مطالبی بیان شده است که در ذیل، به بررسی آنها می‌پردازیم:
1. «عمران بن سواده» همین مطلب را از عمر جویا می‌شود: «با عمر نماز صبح خواندم، آن‌گاه بعد از نماز بیرون رفت و من با او رفتم. گفت: حاجتى دارى؟!....گفتم: پندى دارم!... مسلمانان چهار چیز را بر تو عیب مى‏گیرند. عمر در حالی‌که سر تازیانه را به چانه نهاده و ته آن‌را به دامن خویش گذاشت! گفت: بگو! گفتم: مى‏گویند:.... متعه‌ی زنان را حرام کرده‏اى، در صورتى که خدا روا داشته است؟! گفت: پیامبر خدا(ص) آن‌را هنگام ضرورت حلال کرد، اما بعدها گشایشی در کار مسلمانان به وجود آمد و بیاد ندارم کسى از مسلمانان پس از این گشایش، بدان عمل کرده باشد. اکنون هر کس بخواهد می‌تواند زنى به نکاح گیرد و پس از سه روز او را طلاق دهد».[3]
با توجه به ظاهر متن بالا؛ گویا عمر معتقد بوده که نکاح متعه فقط برای زمان سختی و کم بضاعتی مسلمانان وضع شده است، و هنگامی که مسلمانان در گشایش‌ باشند باید به دنبال نکاح دائم باشند.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: دلیل, خلیفه دوم, متعه, حرام , اهل سنت, فرمان عمر, ابوبکر, مجاز, صیغه, منع, جابر بن عبدالله انصاری,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 12:0 |

جایگاه زنان و کودکان نزد تکفیری ها

توحش جنسی و حمل جلیقه های انتحاری

گروه های تکفیری به گونه ای وحشینانه از زنان و کودکان برای تجاوز، بهره گیری به عنوان سپر انسانی و حمل جلیقه های انتحاری استفاده می نمایند. این روزها شنیدن اخباری مبنی بر کشته شدن شمار زیادی انسان بر اثر خشونت های صورت پذیرفته، تجاوز به زنان و ترویج برده داری به امری متداول در جهان اسلام تبدیل شده است. روزانه دهها انسان بی گناه در سوریه، افغانستان، عراق، لبنان، نیجریه، لیبی، پاکستان و... توسط عناصر تکفیری به قتل می رسند. نکته حائز اهمیت در این باره ترویج بیش از پیش استفاده از اقدامات انتحاری در نبردهای صورت پذیرفته از سوی گروه های تکفیری-تروریستی می باشد، به گونه ای  که امروزه جوامع مختلف براحتی از تحقق چنین رویداد منزجر کننده ای سخن می گویند، گویا بستن یک جلیقه انتحاری و ورود به میان یک تجمع و انفجار خود، امری طبیعی به نظر می آید.

میزان نفرت و خوی پلید گروه های استفاده کننده از چنین حربه هایی زمانی بیشتر می گردد که بدانیم عمده افراد مورد استفاده برای عملیات های انتحاری از میان کودکان و نوجوانان کم سن و سال انتخاب می گردند. کودکانی که یا از وقوع چنین پیش آمدی برای خود ناآگاهند و یا با شستشوی مغزی و وعده وعیدهای دروغین بدین کار همت می گمارند.

رسانه های خبری امروز گزارش داده اند که گروه تروریستی و خشونت طلب بوکوحرام در حملات روز گذشته خود قریب به 2000 انسان را به قتل رسانده اند. حملات فوق جهت اشغال شهر بوگا صورت پذیرفته. نیروهای وابسته به این گروه در خلال درگیری های امروز نیز مبادرت به اتخاذ رویه ای وحشیانه نموده و با فرستادن یک دختر بچه مسلح به جلیقه انتحاری به بازاری شلوغ و انفجار وی، زمینه مرگ شمار کثیری را فراهم نمودند. لذا بر آن شدیم به چرایی آغاز این رخدادهای نامیمون همچون تجاوز به زنان و استفاده از آنها بعنوان سپر انسانی و گسترش آن در سطح گیتی بپردازیم.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: داعش, القاعده, تجاوز, انتحاری, کودک, جهاد با محارم, جهاد نکاح, القاعده, شبکه جهانی القاعده, بسط عملیات های خونین,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 11:53 |
هل أن الخلیفة الثانی صهرٌ للإمام علی (ع)؟
الجواب الإجمالي

إن زواج الخلیفة الثانی من أم کلثوم بنت الإمام علی (ع) مذکور فی روایات السنة و الشیعة، و لکن الروایات التی تنقل هذه القضیة لیست على حدٍ سواء، و إنما یوجد بینها اختلافات متعددة، و الامر المشترک بین روایات السنة و الشیعة أن الخلیفة الثانی طلب ید أم کلثوم، و لکنّ الإمام علیاً (ع) کان معارضاً لهذا الطلب، و ألح الخلیفة عمر بن الخطاب و کرر طلبه و أصر علیه، و على الرغم من مخالفة الإمام علی (ع) لهذا الأمر، إلا انه وکّل زواج ابنته أم کلثوم إلى عمه العباس بن عبد المطلب الذی أجرى عقد الزواج، و لکن الخلیفة قتل قبل أن تزف الی بیت الخلیفة کما تشیر الی ذلک بعض الروایات فارجع الإمام علی (ع) ابنته إلى بیته.

الجواب التفصيلي

إن زواج الخلیفة الثانی من أم کلثوم بنت الإمام علی (ع) مروی فی الکثیر من الروایات الواردة عن طریق السنة و الشیعة، و لکن الخبر منقول بکیفیات متفاوتة، و أن هذه الروایات تعرضت للبحث و الدراسة على مستوى السند و المضمون، و إن ما یتحصل من هذه الروایات کقاسم مشترک بین ما روی عن السنة و ما روی عن الشیعة هو الآتی: أن الخلیفة عمر بن الخطاب طلب ید أم کلثوم من أبیها علی بن أبی طالب (ع)[1] و أنه هدد علیاً فی هذا الأمر و...[2] و أن الإمام اعتذر و لم یقبل الخطبة[3]. إن عمر هدد الإمام مرة أخرى و کرر طلبه عدة مرات.[4]

و فی نهایة المطاف أوکل الإمام (ع) زواج ابنته أم کلثوم إلى عمه العباس بن عبد المطلب، و قد تم عقد النکاح بین عمر بن الخطاب و أم کلثوم بإجازة من العباس بن عبد المطلب، و بذلک انتقلت أم کلثوم إلى بیت الخلیفة عمر، و بعد وفاة الخلیفة عمر أعاد الإمام (ع) ابنته إلى بیته.[5]

هذا تمام ما جاء فی روایات السنة و الشیعة، و لکن هل تمت مراسم زفاف بعد العقد و هل کان لأم کلثوم أبناء بعد هذا الزواج، هذه تساؤلات لا یوجد دلیل على الإجابة عنها. و لکن علماء السنة و الشیعة أدلوا بآرائهم استناداً للمحصل من الروایات، قال النوبختی و هو من علماء الشیعة فی عصر الغیبة الصغرى: کانت أم کلثوم صغیرة حین زواجها من عمر بن الخطاب، و قبل أن تصل إلى سن البلوغ کان عمر قد فارق الدنیا.[6]

و کذلک یقول الزرقانی المالکی و هو من علماء السنة (المتوفى 1122 هـ. ق) کانت أم کلثوم زوجة لعمر بن الخطاب، و قد توفی عمر قبل أن تصل إلى سن البلوغ[7]



[1]تهذیب التهذیب، ج 1، ص 44.

[2]طبقات ابن سعد، ج 3، ص 259.

[3]الکافی، ج 5، ص 246.

[4]المصدر نفسه.

[5]المصدر نفسه، ج 6، ص 115.

[6]بحار الأنوار، ج 42، ص 91.

[7]شرح المواهب اللدنیّة، ج 7، ص 9.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: هل أن الخلیفة الثانی صهرٌ للإمام علی (ع), ,

این مطلب به صورت سوال و جواب طرح می شود .

چرا در هیچ جا از زندگی و مرگ حضرت ام کلثوم (س) دختر امیرالمومنین (ع) مطلبی بیان نمی شود؟
آیا درست است که ایشان با خلیفه دوم وصلت کرده اند؟ و صاحب فرزندانی بودند؟ این وصلت کی و در چه سالی انجام شد ؟ چرا که باعتقاد ما خلیفه دوم باعث شهادت حضرت زهرا (س) شده اند، پس چرا این وصلت انجام شده؟ استدعا دارم این شبهه مرا پاسخی مناسب بفرمایید.

انجام شده؟ استدعا دارم این شبهه مرا پاسخی مناسب بفرمایید.

پاسخ اجمالی

چگونگی زندگی و مرگ أم کلثوم دختر علی و فاطمه (ع) در بسیاری از کتب مرجع (که اسامیشان در پاسخ تفصیلی ذکر شده) آمده است.

 

ازدواج خلیفه دوم با ام کلثوم در روایات شیعه و سنی وارد شده است ولی روایاتی که این قضیه را نقل کرده، یک سان نیستند و با هم تفاوت هایی دارند. آن چه بین روایات شیعه و اهل سنت مشترک است این است که خلیفه دوم، از ام کلثوم خواستگاری کرد ولی حضرت علی(ع) با این امر مخالفت کردند. عمر بن خطاب، با تهدیدهای مکرر، خواسته خود را تکرار کرد که حضرت علی(ع) علی رغم مخالفت خود با این امر، اختیار ازدواج ام کلثوم را به عموی خویش عباس بن عبدالمطلب واگذار کردند و عقد نکاح بین عمر و ام کلثوم با اجازه و اختیار ایشان (در حالی که ام کلثوم هنوز به سن بلوغ نرسیده بود) منعقد شد ولی قبل از این که ام کلثوم به سن بلوغ برسد، عمر از دنیا رفت و حضرت علی(ع) دختر خود ام کلثوم را به خانه خویش بازگردانید. [i]

 پاسخ تفصیلی

سؤال شما از دو قسم تشکیل می شود:

 

1- با وجود این که أم کلثوم دختر امیر المؤمنین علی و فاطمه (ع) است چرا جریان زندگی ایشان در کتاب ها نیامده است؟

 

2- آیا درست است که ایشان با خلیفه دوم وصلت کرده اند؟ و صاحب فرزندانی بودند؟ این وصلت کی و در چه سالی انجام شد ؟

 در مورد سؤال اولتان باید گفت:

 چگونگی زندگی و مرگ حضرت أم کلثوم دختر علی و فاطمه (ع)در بسیاری از کتب مرجع آمده است که به بعضی از آنها اشاره می کنیم؛ مانند: اخبار الطوال(دینوری)، الاستیعاب (ابن عبد البر)، أسد الغابه (ابن اثیر)، الإصابه (ابن حجر)، الأعلام (زرکلی)، الإمامه و السیاسه (ابن قتیبه دینوری)، أنساب الأشراف (بلاذری)، البدایه و النهایه (ابن کثیر)، البدء و التاریخ (مطهر بن طاهر مقدسی)، تاریخ ابن خلدون، تاریخ الإسلام (ذهبی)، تاریخ طبری (طبری)، تاریخ برگزیده (مستوفی قزوینی)، تاریخ یعقوبی (یعقوبی)، سیرت رسول الله (ابرقوه)، الطبقات الکبری (کاتب واقدی)، الکامل(ابن اثیر)، مروج الذهب (مسعودی)، مقاتل الطالبین (أبی الفرج اصفهانی)، فرزندان آل أبی طالب (جواد فاضل) و... .

 اما در مورد قسمت دوم سؤالتان:

 ازدواج خلیفه دوم با ام کلثوم دختر حضرت علی(ع) در روایات زیادی از طریق اهل سنت و شیعه نقل شده است که این نقل ها تفاوت هایی با هم دارند و این روایات به طور مفصل از نظر سند و محتوا مورد بحث و بررسی قرارگرفته اند. آن چه می توان از این روایات نتیجه گرفت و بین روایات شیعه و اهل سنت مشترک است این است که:

 خلیفه دوم عمر بن خطاب، ام کلثوم را از حضرت علی(ع) خواستگاری کرد [1] و حضرت علی(ع) را در این امر تهدید کرد... [2] و حضرت علی(ع) عذر آورده و خواستگاری را نپذیرفتند. [3]

 عمر بار دیگر حضرت علی(ع) را تهدید کرده و برای نوبت های بعدی بارها خواستگاری را تکرار کرد. [4]

 در نهایت حضرت علی(ع) اختیار ازدواج ام کلثوم را به عموی خویش عباس بن عبدالمطلب واگذار نموده و با اجازه عباس بن عبدالمطلب عقد نکاح بین عمر بن خطاب و ام کلثوم خوانده شد و حضرت ام کلثوم به خانه عمر بن خطاب منتقل شد و بعد از مرگ عمر بن خطاب، حضرت علی(ع) او را به منزل خویش برگرداندند. [5]

 این تمام مطلبی است که در روایات شیعه و سنی آمده است اما این که آیا بین عمر و ام کلثوم زفافی صورت گرفت و آیا ام کلثوم از این ازدواج صاحب اولاد شد یا نه، هیچ دلیلی بر آن نداریم. و لکن علمای شیعه و سنّی از روایات نتیجه گیری هایی کرده و نظراتی داده اند. نوبختی از علمای قدیمی شیعه (زمان غیبت صغری) می گوید: ام کلثوم در موقع ازدواج با عمر، صغیره بود و قبل از این که به سن بلوغ برسد عمر از دنیا رفت (کشته شد). [6]

 همچنین رزقانی مالکی، از علمای اهل سنت (متوفی 1122ه­ق) می گوید: ام کلثوم، همسر عمر بن خطاب بود و قبل از اینکه به سن بلوغ برسد، عمر از دنیا رفت. [7] ، [8]

 [1]    ابن حجر، تهذیب التهذیب، ج 1، ص 44.

[2]    ابن سعد، طبقات ابن سعد، ج 3، ص 259.

[3]    کلینی، کافی، ج 5، ص 246.

[4]    همان.

[5]    همان، ج 6، ص 115.

[6]    مجلسی، بحارالانوار، ج 42، ص 91.

[7]    الزرقانى‏، محمد بن عبد الباقی، شرح المواهب اللدنیّة، ج 7، ص 9.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: زندگی, مرگ, حضرت ام کلثوم (س), دختر امیرالمومنین (ع), همسر عمر بن خطاب, شیعه, سنّی, علمای,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 11:32 |

در حديث قدسي است كه خدا مي فرمايد:

 من طلبني وجدني و من وجدني عرفني و من عرفني احبني و من احبني عشقني و من عشقني عشقته و من عشقته قتلته و من قتلته فعليّ ديته و من عليّ ديته فانا ديته
 

 آن كس كه مرا طلب كند، من را مي يابد و آن كس كه مرا يافت، من را مي شناسد و آن كس كه مرا شناخت، من را دوست مي دارد و آن كس كه مرا دوست داشت، به من عشق مي ورزد و آن كس كه به من عشق ورزيد، من نيز به او عشق مي ورزم و آن كس كه من به او عشق ورزيدم، او را مي كشم و آن كس را كه من بكشم، خونبهاي او بر من واجب است و آن كس كه خونبهايش بر من واجب شد، پس خود من خونبهاي او مي باشم. 

شهيد محبت به غسل و كفن نياز ندارد، خداوند او را در حوض كوثر غسل مي دهد و با هفتاد جامه حرير او را كفن مي كند. هفتاد جامه، هفتاد صفت خوب است كه اول آنها محبت اميرالمومنين است. ديگري صدق است.

 

مجالس مرحوم حاج محمد اسماعيل دولابي

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: حديث قدسي, من طلبني , وجدني , و من وجدني, عرفني , و من عرفني, احبني,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 11:15 |

زمانی بر مردم بیاید که هر کس دین خویش را به سختی حفظ کند .

دینداری شان بسان کسی ماند که آتش در دست خود نگه دارد.

 احادیث گوهر بار از پیامبر اکرم حضرت محمد رسول الله(ص) به نقل از منابع روایی شیعه و سنی آمده است که به روزگار غریبی اسلام در آخرالزمان و ظهور امام عصر( عج) مربوط می باشد. مضامین احادیث آنقدر تکان دهنده و به روز هستند که انگار روزگار ما را مرور می کنند:
پیامبر خدا محمد مصطفی ( که درود خدا بر او باد) در روایتی فرمود:روزگاری خواهد آمد که دین خدا تکه تکه خواهد شد. سنت من در نزد آنان بدعت و بدعت در نزد آنان سنت باشد ، شخصیت های بزرگ در نزد آنها حیله گر خوانده می شوند و اشخاص حیله گر در نزد مردم، با شخصیت و وزین خوانده شوند .مومن در نزد آنان حقیر و بی مقدار می شود و فاسق به پیش آنها محترم و ارجمند باشد ، کودکانشان پلید و گستاخ و بی ادب و زنانشان بی باک و بی شرم و بی حیا شوند، پناه بردن به آنها خواری و اعتماد به آنان ذلت و درخواست چیزی از آنها نمودن، جامه درویشی به تن کردن و مایه بیچارگی و ننگ است .در آن هنگام خداوند ، آنان را از باران به هنگام، محروم سازد و در وقت نامناسب بر آنها ببارد .

اگر در جمع آنها باشی به تو دروغ گویند

زمانی بر مردم بیاید که چهره هایشان چهره های آدمیان ولی دل هایشان دل های شیاطین باشد ، بسان گرگان درنده خونریز باشند. از منکرات اجتناب نکنند، پیوسته به کارهای ناپسند خویش ادامه دهند ، اگر در جمع آنها باشی به تو دروغ گویند و اگر خبری برایشان بازگویی تو را دروغگویی شناسند و چون از آنها غایب باشی غیبتت کنند . افراد بد بر آنان مسلط شود که آنان را به انواع عذاب معذب دارند، نیکانشان دعا کنند ولی اجابت نشود.

شکم هاشان خدایان آنها، و زنانشان قبله گاهشان و پولشان دین شان

در جایی دیگر رسول خدا فرمود : زمانی بر مردم بیاید که شکم هاشان خدایان آنها شود، و زنانشان قبله گاهشان و پول شان دین شان شود و کالاهای دنیوی را مایه شرف و اعتبار و ارزش خویش دانند .از ایمان جز نامی و از اسلام جز آثاری و از قرآن جز درس نماند. ساختمان های مسجدهایشان آباد باشد ولی دلهایشان از جهت هدایت خدا خراب شود .

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: مهدویت در آدینه ها, پیامبر اکرم , آخرالزمان, اتفاقات آخرالزمان, احادیث تکان دهنده, قیامت, ظهورحجت, ,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 12:30 |

روحانی سعودی قایل به جواز رابطه جنسی زن شوهر دار با مرد بیگانه شد 

« ناصر العمر»؛ روحانی سعودی در فتوایی گفت: در صورتی که شوهر نیازهای جنسی زن خود را برآورد نکند، زن می تواند با رضایت شوهر خود با مرد بیگانه ای نکاح کند.

به گزارش شفقنا به نقل از پایگاه اخبار پرس، فتوای شیخ سعودی بر روی اینترنت منتشر شد و باعث ایجاد موج وسیعی از خشم بر روی پایگاه های ارتباط جمعی شد ، کاربران خواهان پایان دادن به فتواهای این شیخ و بازداشت افرادی همچون او شدند که هر چند مدت یک بار با  بیان فتوا و سخن غیر عاقلانه تنش های زیادی در جامعه ایجاد می کنند .

کاربران اینترنتی همچنین تاکید کردند: خطر فتاوی شیخ سعودی از تروریسم داعشی ها کمتر نیست.

ناصر العمر در سال های گذشته در مورد جهاد نکاح به شورشی های سوریه اجازه داده بود که در صورت عدم وجود زنان نامحرم با محرم ها جهاد نکاح کنند ، اما مدتی بعد سخن خود را تغییر داد.

فتوای جواز نکاح با محرم به نقل از ناصر العمر بر روی شبکه ماهواره ای الوصال پخش شد .این شبکه با تروریست ها و شورشی ها ارتباط نزدیک دارد و فعالیت های آن ها را گزارش می دهد. شبکه ماهواره ای خطاب به منتقدان شیخ بیان کرده بود : امروز برخی به فتاوی  شیوخی که جهت راحتی مبارزان – تروریست ها- صادر می شود انتقاد می کنند در حالی که چشم خود را به تروریسم و کشته شدن زنان و کودکان بسته اند.

این اولین بار نیست که او چنین فتاویی صادر می  کند، پیشتر نیز فتوای جواز بردگی زنان شیعه و توزیع آن ها میان تروریست ها را صادر کرده بود.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: روحانی سعودی, رابطه جنسی, زن شوهر, دار, مرد بیگانه , حکم, وهابی,

لوگوی وبگاه
عاشورائیان زنجان
همکاران سایبری
ثامن تم

 هیئت بین الحرمین ساری


رزمنده سایبری
تخصصی مهدویت

???? ?????

http://8pic.ir/images/rgibwc9x51tm86kxjjxh.jpg

?? ???? ?????? ????? ???? ???

هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد

مجمع فرهنگي رهپويان علي شهر سريش آباد

محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما
موضوعات مطالب
پیوندهای روزانه
برچسب‌ها
» داعش (57), » ایران (39), » عربستان (39), » عاشوراییان (39), » ایران (31), » یمن (28), » عراق (24), » داعش (22), » زنجان (22), » ترکیه (21), » عاشوراییان زنجان (21), » امریکا (18), » سوریه (16), » شهادت (16), » شهید (15),
نوای وب
پخش انلاین
همکاران دیگر

 دعای عشق بخوان