رئیس‌جمهور آرژانتین سازمان ملل را منفجر کرد!
تماس با مدیر

نام و نام خانوادگي:
پست الکترونيکي:
آرشيو مطالب
آخرین مطالب

درباره ما

این وب وابسته به هیچ گروه و سازمانی نیست و از نظر فکری فقط از احکام شرعی و منویات امام خامنه ای تبعیت می کند .
همسنگران
» ضامن آهو
» شعرهای سیدناصر ولائی
» ياوران مهدي
» مباحث اخرالزمان
» ظهور نزدیک است
» شهدا شرمنده ایم
» امروز اولین روز از باقی عمر من است
» (وب مداحی کربلایی محسن احمدی)
» همراه رهبر
» کلبه ساده من
» معبری به آسمان
» نگاه
» گروه اسلام شیوا
» ذاکرین اهل بیت
» لبیک یا حسین
» هیئت جوانان مسجد حضرت سیدالشهداء(ع)
» پاتوق عاشقان علی اصغر (ع)
» گمنام
» پایگاه رسمی حزب الله لبنان
» هیئت بین الحرمین اندیمشک
» معبری به آسمان
» انصارالمهدی
» شهید چهارده سال بعد از انتظار
» حزب الله لبنان
» معبر سایبری اندیشه
» REZAHOOSHMAND
» وطنم قلعه سرچهاردانگه
» منتظران ظهور 313
» وبسایت رسمی شجره طیبه صالحین،حلقه شهیدمهدی مکاری شهر مشکات
» خادمین سرزمین نور
» کـلــبـه درویــــشـی
» اَین عمار!!!درجستجوی عمار...
» یالثارات
» سایت مداحی کربلایی محسن احمدی
» ♥♥ استاد رائفی پور ♥♥
» سنگر جنگ نرم
» مجمع فرهنگي رهپويان علوي سريش آباد
» تار نمای تخصصی حاج جواد دلیر
» وبلاگ فرهنگی و مذهبی لثارات الحسین (ع)
» مهدویت وآخرالزمان
» معبر سایبری اندیشه
» هیئت محبان امام جعفرصادق(ع) تربت جام
» معبر سایبری اندیشه
» مهدی موعود (عج)
» مـــنــتــظـران مـــهــــدی
» بسیج ما
» جاودانه ها
» جنگ 93
» هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد
» بیرق عشق
» دغدغه
» دل خوشي های طلبه
» تفرش عصر مدرن
» یا اباصالح المهدی
» روستای شهید حسین چکی(روستای دشت آهو)
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» گرافیک کده
» سرباز سایبری سید علی
» بیتابان گربلا
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» مولا مهدی گل یاس
» معبر سایبری ساوه
» مجله حقیقت
» مهدی مولا گل یاس
» بیرق عشق
» رزمنده سایبری
» هیئت بین الحرمین ساری
» مرشد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عاشوراییان زنجان و آدرس b-zanjan.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3206
بازدید دیروز : 803
بازدید هفته : 4717
بازدید ماه : 41790
بازدید کل : 1061367
تعداد مطالب : 888
تعداد نظرات : 177
تعداد آنلاین : 1



روزشمار محرم عاشورا جنگ دفاع مقدس
 سید علی اگر لب تر کند جان را فدایش می کنیم کربلا را تو مپندار که شهریست در میان شهرها و نامیست در میان نام‌ها  بازنده نگهداشتن عاشوراء کشور شما آسیب نخواهد دید السلام علیک یا ابا عبدالله بسیج لشگر مخلص خداست أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاء شهید نظر می کند به وجه الله
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 22:33 |

سخنان رئیس جمهور آرژانتین در مجمع عمومی سازمان ملل که در آن دخالت جمهوری اسلامی ایران را در انفجارهای بوئنوس آیرس در سال ۱۹۹۴ میلادی رد و از نظام سوریه و حزب الله لبنان و غزه حمایت کرد باعث خشم برخی رسانه‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری "سانا"، "کریستینا فرناندز" در سازمان ملل گفت: یکسال است که شما نظام اسد را نظام تروریست می دانید. شما از مخالفانی که ما آنها را انقلابیون می دانستیم حمایت می کنید و امروز برای مهار انقلابیونی گردهم آمده‌ایم که روشن شده است آنها تروریست هستند و بیشتر آنان در شبکه‌های تروریستی عضویت دارند و از افراط گرایی به افراط گرایی هرچه بیشتر منتقل شده اند.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: رئیس‌جمهور, آرژانتین, سازمان, ملل, منفجر , سازمان ملل, ,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 22:1 |

 

گاردین نوشت: این گزارش به بیان جزییاتی از ممنوعیت آثار هنرمندانی از بوتیچلی گرفته تا ون گوک را در زندان‌های ایالت تگزاس ارایه می کند.

این گزارش که با همکاری دو نهاد حقوق بشری از نیویورک و کپنهاگ تهیه شده اعلام می کند که فهرستی مشتمل بر ۱۱ هزار و ۸۵۱ عنوان اثر وجود دارد که دسترسی به هر نوع اطلاعاتی درباره آنها برای زندانیان زندان‌های تگزاس ممنوع است.

این اطلاعات می‌تواند طیف وسیعی از مطالب را در بربگیرد؛ از این که چگونه می توان یک هویت جدید ساخت تا مطالبی درباره هنر و طراحی لباس و نوشتن به زبان عربی ...

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: کتاب, کتب , ممنوعه, امریکا, مهد, آذادی, بخوان, نخوان , گاردین,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 14:27 |

ماهاتیر محمد، نخست وزیر اسبق مالزی هفته جاری در تارنمای شخصی خود نوشت که آمریکا و متحدان سنی مذهب آن برای سرنگونی حکومت شیعه در

سوریه، گروه شبه نظامی دولت  اسلامی عراق و شام موسوم به داعش را راه اندازی کرد و چون شیعه از مذاهب اسلامی مخالف با ایالات متحده است، آمریکا از ترس رشد شیعه و به خطر افتادن منافع خود، داعش را همانند طالبان به وجود آورد.

به گزارش ایرنا، دکتر علی اکبر ضیایی به عنوان محقق و تحلیگر مسایل منطقه جنوب شرق آسیا روز جمعه در مقاله ای به بررسی این سخنان نخست وزیر اسبق مالزی پرداخت و نوشت: نقش آمریکا در ایجاد طالبان و حمایت از گروههای مخالف حکومت سوریه که به پدیده داعش انجامید امری بدیهی است و برای اثبات آن چندان به شواهد و ادله خاصی نیازی نیست، اما چند نکته در سخنان ماهاتیر محمد وجود دارد.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: ماهاتیرمحمد, آمریکا , ترس, شیعه , داعش, عربستان, نحست وزیر, مالزی, سابق,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 14:11 |

سرانجام پس از هفته ها تحصن و تظاهرات انقلابیون یمن که با امضای توافقنامه صلح همراه شد، باعث

شور و نشاط خاصی در سراسر این کشور شده است. مردم این کشور حالا «امیدی» به نام «تغییر» پیش روی  خود دارند. تغییری که سال ها است مردمان این سرزمین در انتظار آن هستند و سال ها دیکتاتوری علی عبدالله صالح آن را به عقب انداخت. الحوثی ها حتی برای این هدف شش بار علیه دولت قیام کردند و شهدای زیادی را تقدیم آرمان های خود کردند.
اکنون همه آن فداکاری ها به بار نشست و انقلابیون با استقامت خود دولت را مجبور به کوتاه آمدن کردند. پیش از امضای توافقنامه صلح بین حوثی ها و دولت یمن، مردم در سراسر این کشور جشن گرفتند و پیروزی انقلاب خود را به جهانیان اعلام کردند. به همت کمیته سازماندهی انقلاب مردمی یمن، دوشنبه شب انقلابیون بیش از یک ساعت مراسم نورافشانی و جشن برگزار کردند.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: دستاوردها, پیروزی انقلاب , یمن , تأثیر , تحولات منطقه, پاشنه اشیل , عربستان, عاشوراییان, یمن, زنجان,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 23:28 |

نشست خبری سرلشکر جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به مناسبت فرارسیدن ۲۶ شهریورماه سالروز صدور فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل نیروهای سه گانه زمینی، دریایی و هوایی سپاه در سال ۶۴، صبح دیروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
فرمانده کل سپاه پاسداران در ابتدای سخنان خود ضمن گرامیداشتن سالروز ۲۶ شهریورماه و اشاره به فرمان امام در تشکیل سه نیروی دریایی، هوایی و زمینی سپاه با بیان اینکه امروز دشمنان ما به توانمندی‌های سپاه اقرار می‌کنند و به آن واقف هستند، تصریح کرد: سپاه در کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران یک توان بسیار گسترده و واقعی را برای دفاع در برابر تهدیدات خارجی فراهم کرده است و پس از جنگ تاکنون که زمانی زیادی از آن می‌گذرد، دشمنان قصد تهدید جمهوری اسلامی را داشتند ولی به دلیل آمادگی نظامی و دفاعی در مجموع کشور آنها از اقدام خود منصرف شدند و در واقع قدرت یک اثر بازدارندگی ایجاد کرده است.
قبل از تاسیس داعش
 با ایجاد این گروه‌‌ها مخالف بودیم
سرلشکر جعفری با اشاره به نشست ائتلاف آمریکا و متحدانش در فرانسه در برابر داعش خاطرنشان کرد: قطعا اگر ایران را به این نشست دعوت می‌کردند ما در این نشست که محوریت آن با آمریکاست، شرکت نمی‌کردیم. ایران قبل از تاسیس داعش نیز با وجود این گروه‌‌ها مخالف بود و از کشور‌ها به‌خصوص سوریه در مبارزه با تروریست‌‌ها حمایت می‌کرد.
وی با بیان اینکه امید زیادی به این ائتلاف نیست چرا که در راستای اهداف خود آمریکایی‌‌ها این ائتلاف درست شده است گفت: در اینکه هدف آمریکایی‌‌ها نابودی کامل داعش باشد تردیدی جدی نسبت به این مسئله داریم.
سامانه پدافندی سوم خرداد یک سامانه پیشرفته با برد و ارتفاع مناسب است
سرلشکر جعفری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر سامانه پدافندی سوم خرداد و توانمندی این سامانه تصریح کرد: سامانه پدافندی سوم خرداد یک سامانه پیشرفته با برد و ارتفاع مناسب است که از آسمان کشور در هر شرایطی حفاظت می‌کند و این توانمندی توسط دانشمندان گمنام سپاه ایجاد شده است.
وی افزود: ما دستاوردهایی را در حوزه هوایی، پدافندی، راداری در رژه ۳۱ شهریور به نمایش خواهیم گذاشت.
به تهدیدات مورد به مورد
 پاسخ می‌دهیم

بقیه در ادامه مطلب

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: مأموریت, نیروی, قدس, توسعه, انقلاب, اسلامی , جهان , سردار, جعفری, عاشوراییان, فرمانده, سپاه,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 9:56 |

            هفته نامه آلمانیاشپیگل با اشاره به نقش ایران در موفقیت های

ارتش عراق در مقابله با داعش از سردار "قاسم سلیمانی"

 به عنوان خطرناک ترین سردار ایرانی در نبرد با این تروریست

ها نام برد.

 طی روزهای اخیر و در پی اعلام راهبرد جدید دولت آمریکا علیه داعش، رسانه ها به پوشش اخبار تلاش های غرب برای تشکیل یک ائتلاف به اصطلاح بین المللی به این منظور پرداخته اند. در همین راستا و با رویکردی متفاوت هفته نامه اشپیگل به نقش ایران در این مبارزه اشاره کرده و به ویژه از یک سردار ایرانی نام برده است.

به نوشته این هفته نامه سردار "قاسم سلیمانی" را باید خطرناک ترین سردار ایرانی در مقابله با تروریست های داعش دانست. در این مطلب آمده است: قاسم سلیمانی از آن دسته از فرماندهان نیست که در خانه بنشیند و نیروهایش در خط مقدم نبرد باشند. وی فرمانده نیروهای سپاه قدس است که همان "یگان نیروهای ویژه" در عملیات برون مرزی سپاه پاسداران به شمار می رود.

اشپیگل با اذعان به شجاعت سردار سلیمانی می افزاید: نام این سردار ایرانی ۵۷ ساله در عملیات نظامی علیه داعش در آمرلی عراق بر سر زبان ها افتاد. وی با یک بالگرد از مواضع خطرناک تروریست های داعش عبور کرده و به منطقه رفت. گروه های مسلح شیعی توانستند پس از دو ماه مقاومت، آمرلی را از محاصره تروریست ها در آوردند. به این ترتیب برای نخستین بار یک شهر در عراق در برابر حمله تروریست ها ایستاد که این یک موفقیت بزرگ برای سلیمانی است.

در ادامه این مطلب به ویدیوهای منتشر شده از شادی مردم عراق به خاطر شکستن محاصره آمرلی در یوتیوب اشاره و تاکید شده است سلیمانی با این پیروزی به یک قهرمان تبدیل شده و لقب خطرناک ترین سردار ایرانی را از آن خود کرده است. بر این اساس سلیمانی با شخصیتی شجاع، بی پروا و بلند پرواز و هوشمند دارایی جاذبه ای بی حد و حصر است.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: خطرناک‌ترین , عاشوراییان سردار, ایرانی, زنجان, نبرد, داعش, امریکا, رژیم جعلی اسرائیل, غزه,
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شرایط کشور در ماه‌ها و روزهای قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 92،
تاکید کرد: وقتی رهبری فرمودند «رأی مردم حق‌الناس است»، هیچ  کس نمی‌توانست در اراده مردم دخالت کند.


به گزارش ایسنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با جوانان اصلاح‌طلب در مشهد، با تحسین رویه اعتدالی مردم ایران در همه مقاطع تاریخی اظهار کرد: با آن جمله تاریخی رهبری، سلامت انتخابات در جمهوری اسلامی نهادینه شده است.
هاشمی رفسنجانی با اشاره به جملات رهبری مبنی بر اینکه عمیقاً به اعتدال اعتقاد دارم، گفت: اگر این پایه و اساس تفکر و حق الناس بودن رأی مردم هم رعایت شود، می توانیم به آینده روشن امیدوار باشیم.
نکته قابل توجه اینجاست که آقای هاشمی در سخنان خود اصلا به این موضوع اشاره نکرد که همیشه و از جمله در سال 88 نیز رأی مردم حق الناس بود ولیکن عده ای با عنوان کردن دروغ بزرگ تقلب، نه تنها این حق الناس را زیر پا گذاشتند بلکه امروز نیز قصد دارند تا بدون هزینه، پست های کلیدی نظام را در دست گیرند.
لازم به ذکر است آقای هاشمی تاکنون بارها روی مسئله حق‌الناس بودن رای مردم مانور داده و طوری سخن می‌گوید که گویا این رویه از سال 92 باب شده و پیش از آن به شکل دیگری عمل می‌شده است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری وحشت‌آفرینی‌های گروه‌های تروریستی و تندرو در جوامع اسلامی، خاطرنشان کرد: افراطی‌ها همین مقدار مفید هستند که سرنوشت آنها برای دیگران درس باشد.
هاشمی با اشاره به مشکلات جامعه، گفت: متأسفانه به خاطر سوء عملکرد بعضی‌ها، برخی از مشکلات به جامعه تزریق شد که اصلاح آن نیاز به زمان دارد. مردم با صبر و متانت جامعه را جلو می‌برند، این روند مطلوب نیست، چون ایرانی باید عزیزترین ملت دنیا باشد.
وی با تأکید حق مردم برای آزادی بیان تصریح کرد: اسلام دین آزاداندیشی و آزادی بیان است و آنچه نهی شده، دروغ، توهین، تهمت، افترا و مظاهر ضد اخلاقی دیگر است. وی در پایان تاکید کرد: ایران منابع قوی و نیروهای تحصیلکرده دارد و باید از انحراف هشت ساله نجات یابد!
باید از آقای هاشمی سوال کرد که در طول هشت سال مدنظر ایشان، دقیقا انحراف از چه چیزی رخ داده است؟  و آیا یکسره انحراف خواندن اقدامات یک دولت نیز براساس همان مشی اعتدال است؟!

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: اظهارات, هاشمی‌رفسنجانی, درباره , سلامت, انتخابات, تکرار, امتداد, زنده, نگهداشتن, مرده,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 9:36 |

نامه سرگشاده مجمع روحانیون مبارز به رهبر معظم انقلاب که با امضای آقای خاتمی منتشر شده و در آن از سلامتی ایشان ابراز خشنودی کرده بودند،

همانگونه که انتظار می‌رفت و برای تهیه کنندگان نامه هم دور از انتظار نبود، در عرصه سیاسی کشور با بی‌اعتنایی آمیخته به تعجب روبرو شد. این بی‌اعتنایی که در مواردی با انتقاد و اعتراض نیز همراه بود واکنش عصبی برخی از مدعیان اصلاحات و روزنامه‌های زنجیره‌ای تحت مدیریت آنان را در پی داشت که به روال همیشگی صورت مسئله را تغییر داده و بدون اشاره به خیانت سران و عوامل فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88، از بی‌اعتنایی مردم به نامه یاد شده -بخوانید از هوشیاری و بصیرت مردم- به خشم آمده بودند. انگار نه انگار که ملت با حضور حماسی و چند ده میلیونی خود در یوم‌الله 9 دی و حماسه‌های مثال‌زدنی پس از آن، پرده نفاق از چهره  فتنه‌گران کنار زده و مدیران بیرونی فتنه، از جمله نتانیاهو که با ذوق‌زدگی آنان را «بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران» نامیده بود، دق مرگ کرده بودند.
درباره این نامه و علت بی‌اعتنایی مردم به آن گفتنی‌هایی هست؛
1- در جریان حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی، دکتر علی امینی به منظور مدیریت و نهایتاً انحراف انقلاب از مسیری که حضرت امام(ره) ترسیم کرده بودند، پیشنهاد تشکیل «شورای سلطنت» را به شاه ارائه کرد و از وی خواست با کناره‌گیری موقت و کوتاه مدت از قدرت، اداره امور کشور را به شورایی از رجال سیاسی و شخصیت‌های نزدیک به جامعه مذهبی بسپارد. شاه که هنوز به حمایت آمریکا و وفاداری ارتش امیدوار بود با این پیشنهاد مخالفت کرد ولی بعد از تظاهرات عظیم و -تا آن روز بی‌نظیر- مردم در تاسوعا و عاشورای 57 و مقاومت ایثارگونه ملت، شاه که سقوط خود را قریب‌الوقوع می‌دید به ناچار با پیشنهاد تشکیل شورای سلطنت موافقت کرد و تصمیم گرفته شد ریاست شورا به شخصی واگذار شود که از یکسو به روحانیت نزدیک باشد و از سوی دیگر مورد اعتماد دربار باشد. از این روی سید جلال‌الدین تهرانی که سابقه چند دوره وزارت و سناتوری را در کارنامه خود داشت و از رابطه خوبی با برخی از علما نیز برخوردار بود به ریاست شورای سلطنت برگزیده شد. این شورا موظف بود با امام خمینی(ره) تماس گرفته و با دادن امتیازاتی، موافقت ایشان را برای ادامه سلطنت جلب کند. ولی حضرت امام(ره) طی سخنانی شورای سلطنت را غیرقانونی خواند و دخالت آنان در امور کشور را جرم دانسته و از آنها خواست به سرعت از این شورا خارج شوند. با این حال، عوامل شاه که با ترغیب آمریکا هنوز به جلب موافقت حضرت امام(ره) امیدوار بودند، جلال‌الدین تهرانی، رئیس شورای سلطنت را برای مذاکره با امام(ره) به پاریس فرستادند، تهرانی روز 28 دیماه 57 وارد پاریس شد و از حضرت امام(ره) درخواست ملاقات کرد. امام(ره) با صراحت اعلام فرمودند که با هیچیک از نمایندگان سلطنت ملاقات نخواهند کرد و شرط ملاقات با جلال‌الدین تهرانی را استعفای وی از شورای سلطنت دانسته و تاکید فرمودند او باید در استعفانامه خود با صراحت اعلام کند که شورای سلطنت غیرقانونی است و جلال‌الدین تهرانی به ناچار استعفانامه خود را به محضر حضرت امام(ره) تقدیم کرد. در متن استعفانامه وی آمده است؛

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: نامه , سرگشاده , مجمع روحانیون مبارز, رهبر معظم انقلاب , امضاء, خاتمی,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 11:31 |

  

          مهرانگیز کار قبل از دگردیسی                   مهرانگیز کار بعد از دگردیسی

مهرانگیز کار ضد انقلاب فراری در نوشتاری که روزآنلاین آن را بازتاب داده است به عیان اعتراف کرد که آیت‌الله خامنه‌ای در صحنه سیاسی ایران و منطقه صاحب نفوذ بالایی بوده و مردم و قدرت‌های منطقه گوش به سخنان و مواضع ایشان سپرده‌اند.همسر سیامک پورزند و از عناصر سلطنت‌طلب فراری در روز آنلاین بعد از حاشیه‌های فراوان اعتراف می‌کند: چه خوش‌مان بیاید و چه خوش‌مان نیاید ]آیت‌الله[ خامنه‌ای سوار کار شده است. قدرت‌های بزرگ در جهان پرحادثه، بسیار هارت و پورت می‌کنند، ولی در زمینه رفع بحران‌های بین‌الملل، بسی عاجزند، قدرت‌های تأثیرگذار بر منطقه به آیت‌الله خامنه‌ای گوش سپرده‌اند.مهرانگیز کار در ادامه تحلیل طولانی خود و با تکرار مواضع ضد انقلاب خارج‌نشین در مورد نظام جمهوری اسلامی، در ادامه می‌نویسد: «خطوط مدیریت ]آیت‌الله[ خامنه‌ای بر کاخ سفید و کنگره آمریکا اثر گذاشته و انتخابات ریاست جمهور آینده را در آمریکا متأثر خواهد کرد. پرزیدنت اوباما به این مدیریت... بسیار اهمیت می‌دهد... اتحادیه اروپا که جان اقتصادش به جان اقتصاد ایران بسته بود، و پس از دنباله‌روی از آمریکا در امر تحریم‌ها، منافع اقتصادی بسیاری را از کف داد، فراز و نشیب منحنی مدیریت ]آیت‌الله[ خامنه‌ای را از زاویه منافع اقتصادی خود با اشتیاق و دلواپسی پی می‌گیرد.»

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: گوش , منطقه, سخنان , رهبر , ایران , نقش, ایران, رهبری, مدیریت, امام خامنه ای, اعتراف, ,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 10:36 |
قراردادهای اخیر دولت با روسیه و چین و نیز تغییرات محسوس که از قطع امید
دولت مردان تدبیر و امید از وعده‌های داده شده از سوی غربی‌ها به ویژه آمریکا
حکایت دارد، رسانه روباه پیر را سخت شوکه کرده است.



سایت فارسی زبان بی‌بی‌سی در نوشتاری به قلم شهیر شهید ثالث روزنامه‌نگار و تحلیلگر ساکن کانادا به این موضوع پرداخته و نوشت : با روی کار آمدن دولت حسن روحانی انتظار این بود که وی، به عنوان فردی که زیرمجموعه‌ای از تفکر‌ هاشمی رفسنجانی خوانده می‌شود، سیاست نزدیکی به غرب را پیشه کند. آنچه که این انتظار را قوت می‌بخشید حضور جواد ظریف در مقام رئیس دستگاه دیپلماسی ایران بود.
این تحلیلگر در ادامه به سوابق ظریف پرداخته و می‌نویسد :  آقای ظریف طی دوره خدمتش ...همواره تلاش داشت که بین ایران و غرب و به‌خصوص آمریکا نوعی آشتی برقرار کند، هرچند گفته می‌شد این اعتقاد را دارد که رابطه دو کشور، به دلیل تضادهای بنیادی بین دو نظام دوستانه نخواهد شد. به هر جهت، با وجود انتظارات اولیه، تحولات اخیر از عزم ایران به دورتر شدن از غرب و نزدیکتر شدن بیش از پیش به شرق حکایت دارد.
بی بی سی فارسی در ادامه گزارش خود می‌آورد : این تحرکات می‌تواند به دو دلیل صورت گرفته باشد. نخست اینکه شکاف میان ایران و غرب، به‌خصوص آمریکا، در مورد شرایط توافق هسته‌ای آنقدر عظیم است که گاه به نظر می‌رسد ایران از رسیدن به یک توافق جامع ناامید شده و لذا زندگی در جهانی منهای غرب را، در بدترین حالت، در دستور کار خود قرار داده است. در این خصوص، علی خرم، مشاور وزیر امور خارجه ایران، می‌گوید که با وجود «طرح مواضع حداکثری» و اصرار «بر رویکرد سابق ... یعنی اعمال فشار از طریق تحریم‌ها به واسطه به‌روز کردن فهرست تحریم‌های سابق» توسط آمریکا، نمی‌توان به دستیابی به توافق جامع امیدوار بود.
رسانه خبری دولت انگلیس دلیل دوم این سیاست ورزی جدید دولت روحانی را این گونه تشریح و توصیف می‌کند: انگیزه دیگر ایران، با توجه به زمان اعلام این همکاری‌های عظیم اقتصادی، می‌تواند این باشد که با توجه به مذاکرات فشرده‌ای که در ماه سپتامبر صورت می‌گیرد و بناست تا ماه نوامبر نیز ادامه یابد، برگ برنده آمریکا، یعنی تحریم‌ها را از دست آن کشور خارج کند. به عبارت دیگر، پیام ایران این است که راه خود را یافته است و برخلاف تصور غرب، حاضر نیست از سر استیصال و با هر شرایطی، تن به توافق دهد.
به هر حال گردش فرمان سیاست خارجی دولت هر دلیلی که داشته باشد یک نتیجه عیان دارد و آن این که دولت تدبیر و امید از خوش‌بینی اولیه به غرب دست برداشته و راه خود را برای عبور از تحریم‌ها و اداره کشور در شرایط نوین جهانی یافته است.
گفتنی است پیوست سیاست تحریمی غرب در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران، بهره‌گیری از «روش کج‌دار و مریز» بوده است. با این توضیح که از یکسو برای فشار بر ایران از طریق تحریم‌ها تلاش داشته است و در همان حال برای پیشگیری از تغییر رویکرد اقتصادی ایران از غرب به شرق و تأمین نیازهای تحریم شده خود از بازارهای صنعتی و بازرگانی شرق، نظیر چین و روسیه و... برخی از دروازه‌های اقتصادی و صنعتی غرب را به صورت «نیمه باز» حفظ می‌کرده است، از این روی چرخش اخیر دولتمردان تدبیر و امید می‌تواند برای صاحبان صنعت غرب که با بحران اقتصادی روبرو هستند، نگران‌کننده باشد.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: قرارداد, اخیر, دولت روحانی , روسیه چین , تغییرات محسوس , , تدبیر و امید, وعده‌های , آمریکا , روباه پیر , شوکه,

لوگوی وبگاه
عاشورائیان زنجان
همکاران سایبری
ثامن تم

 هیئت بین الحرمین ساری


رزمنده سایبری
تخصصی مهدویت

???? ?????

http://8pic.ir/images/rgibwc9x51tm86kxjjxh.jpg

?? ???? ?????? ????? ???? ???

هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد

مجمع فرهنگي رهپويان علي شهر سريش آباد

محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما
موضوعات مطالب
پیوندهای روزانه
برچسب‌ها
» داعش (57), » ایران (39), » عربستان (39), » عاشوراییان (39), » ایران (31), » یمن (28), » عراق (24), » داعش (22), » زنجان (22), » ترکیه (21), » عاشوراییان زنجان (21), » امریکا (18), » سوریه (16), » شهادت (16), » شهید (15),
نوای وب
پخش انلاین
همکاران دیگر

 دعای عشق بخوان