از شعار 'نه غزه نه لبنان' تا روشنفکر نامیدن "داعش"
تماس با مدیر

نام و نام خانوادگي:
پست الکترونيکي:
آرشيو مطالب
آخرین مطالب

درباره ما

این وب وابسته به هیچ گروه و سازمانی نیست و از نظر فکری فقط از احکام شرعی و منویات امام خامنه ای تبعیت می کند .
همسنگران
» ضامن آهو
» شعرهای سیدناصر ولائی
» ياوران مهدي
» مباحث اخرالزمان
» ظهور نزدیک است
» شهدا شرمنده ایم
» امروز اولین روز از باقی عمر من است
» (وب مداحی کربلایی محسن احمدی)
» همراه رهبر
» کلبه ساده من
» معبری به آسمان
» نگاه
» گروه اسلام شیوا
» ذاکرین اهل بیت
» لبیک یا حسین
» هیئت جوانان مسجد حضرت سیدالشهداء(ع)
» پاتوق عاشقان علی اصغر (ع)
» گمنام
» پایگاه رسمی حزب الله لبنان
» هیئت بین الحرمین اندیمشک
» معبری به آسمان
» انصارالمهدی
» شهید چهارده سال بعد از انتظار
» حزب الله لبنان
» معبر سایبری اندیشه
» REZAHOOSHMAND
» وطنم قلعه سرچهاردانگه
» منتظران ظهور 313
» وبسایت رسمی شجره طیبه صالحین،حلقه شهیدمهدی مکاری شهر مشکات
» خادمین سرزمین نور
» کـلــبـه درویــــشـی
» اَین عمار!!!درجستجوی عمار...
» یالثارات
» سایت مداحی کربلایی محسن احمدی
» ♥♥ استاد رائفی پور ♥♥
» سنگر جنگ نرم
» مجمع فرهنگي رهپويان علوي سريش آباد
» تار نمای تخصصی حاج جواد دلیر
» وبلاگ فرهنگی و مذهبی لثارات الحسین (ع)
» مهدویت وآخرالزمان
» معبر سایبری اندیشه
» هیئت محبان امام جعفرصادق(ع) تربت جام
» معبر سایبری اندیشه
» مهدی موعود (عج)
» مـــنــتــظـران مـــهــــدی
» بسیج ما
» جاودانه ها
» جنگ 93
» هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد
» بیرق عشق
» دغدغه
» دل خوشي های طلبه
» تفرش عصر مدرن
» یا اباصالح المهدی
» روستای شهید حسین چکی(روستای دشت آهو)
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» گرافیک کده
» سرباز سایبری سید علی
» بیتابان گربلا
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» مولا مهدی گل یاس
» معبر سایبری ساوه
» مجله حقیقت
» مهدی مولا گل یاس
» بیرق عشق
» رزمنده سایبری
» هیئت بین الحرمین ساری
» مرشد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عاشوراییان زنجان و آدرس b-zanjan.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2183
بازدید دیروز : 4020
بازدید هفته : 2183
بازدید ماه : 25575
بازدید کل : 1045152
تعداد مطالب : 888
تعداد نظرات : 177
تعداد آنلاین : 1



روزشمار محرم عاشورا جنگ دفاع مقدس
 سید علی اگر لب تر کند جان را فدایش می کنیم کربلا را تو مپندار که شهریست در میان شهرها و نامیست در میان نام‌ها  بازنده نگهداشتن عاشوراء کشور شما آسیب نخواهد دید السلام علیک یا ابا عبدالله بسیج لشگر مخلص خداست أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاء شهید نظر می کند به وجه الله
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 10:49 |

اصلاح‌طلبان در بعد سیاست خارجی با توجه به تمایلاتی که به غرب دارند، همواره در جهت

منافع غرب نیز گام برداشته‌اند. این موضوع از زمان دولت اصلاحات تا به امروز تکرار شده

و نمودهای بارزی در تاریخ انقلاب اسلامی دارد.

 

در فتنه سال 88 نیز این رویکرد اصلاح‌طلبان در قالب شعاری انحرافی رخ عیان کرد.

وقتی شعار اسرائیلی « نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران یا فقط فلات ایران» از زبان فتنه‌گران

در جریان اردوکشی خیابانی شنیده شد، بر خلاف ظاهر این شعار منافع غرب بویژه رژیم اسرائیل

بیش از منفعت ملت ایران مطمح نظر شعار دهندگان و ابداع کنندگان آن قرار داشت.

 زمین و زمان چرخید تا وقایعی که در خاورمیانه و جهان به وقوع پیوست، خط بطلانی بر روی این شعار صهیونیستی کشید به گونه‌ای که بسیاری از صاحب‌نظران و کارشناسان مختلف سیاسی از جریانات مختلف بر انحرافی بودن آن تاکید می‌کنند.

شعاری که بر سر اصلاح‌طلبان چماق شد

اخیرا نیز حجت الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی که روزگاری در سمت وزیر اطلاعات دولت اصلاحات اشتغال داشت، در مقابل این شعار انحرافی موضع‌گیری کرد.

 

 

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: شعار , غزه, لبنان, روشنفکر , داعش, انقلاب اسلامی, چماق , ,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 1:33 |

به گزارش آسوشیتدپرس طبق این پیشنهاد ایران می‌تواند بعد از یک دوره محدودیت 10 ساله، تعداد سانتریفیوژهای خود را به 10 هزار یا بیشتر برساند. ایران هم‌چنین باید قسمت عمده‌ای از اورانیوم غنی شده خود را به خارج از کشور منتقل کند و یا پودر کند به شکلی که قابل استفاده در سلاح‌ هسته‌ای نباشد. گفته شده هدف از این توافق تشویق ایران به خاطر پای‌بندی این کشور به توافقی است که سال گذشته انجام شد(!!)
آسوشیتدپرس به نقل از دیپلمات‌هایی که به هیئت‌های مذاکره‌کننده نزدیک هستند، مدعی شد: احتمال توافق بر سر حد وسطی از خواست‌های طرفین وجود دارد. آمریکا در ابتدا خواستار محدودیت 20 ساله برای برنامه هسته‌ای ایران بود و ایران روی محدودیتی کمتر از 10 سال پافشاری داشت. اکنون ممکن است که روی یک حد وسط توافق شود و در ابتدا برنامه‌ای برای محدودیت شدید ایران در یک دوره حداقل 10 ساله اعمال شود و در 5 سال آخر این دوره در صورتی که ایران سازگاری خود را نشان دهد، بتواند به طور تدریجی غنی‌سازی خود را توسعه دهد.
نیویورک‌تایمز هم در گزارش مشابهی نوشت: ایده اصلی این است که بابت رفتار خوب ایران در مورد سالهای گذشته هر نوع توافق پاداش داده شود و به تدریج محدودیت‌ها در مورد غنی‌سازی اورانیوم و تحریم‌های اقتصادی لغو شوند. آمریکا در ابتدا درصدد محدودیت‌های 20 ساله بود، ایران بر کمتر از یک دهه تأکید کرد. توافق آینده ظاهراً چیزی بینابین است.(!)
این روزنامه نوشت: یک متغیر مورد بحث، غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران را در معرض کنترل شدید حداقل ده ساله قرار خواهد داد.
مفهوم این پیشنهاد گرفتن امتیاز نقد 10 تا 15 ساله شامل توقف غنی‌سازی 20 درصد، توقف به کارگیری سانتریفیوژهای پیشرفته، محدود کردن کارکرد راکتور آب سنگین اراک، توقف فعالیت‌های تحقیق و توسعه و کاهش حجم و ظرفیت غنی‌سازی در حد مینیاتوری و... است اما در مقابل امتیازی که به ایران می‌خواهند بدهند وعده لغو بخشی از تحریم‌ها در 10 یا 15 سال بعد است!! این در حالی است که غرب به وعده‌های کوتاه مدت خود در توافق ژنو عمل نکرد و 100 مورد تحریم جدید را که آخرین آن تحریم کشتیرانی و شرکت نفتکش ایران بود اعمال کرد.
خبرگزاری ایسنا با اشاره به همین زیاده‌خواهی آمریکا می‌نویسد: آمریکا پس از مذاکرات وین در آذرماه سال جاری بر زیاده‌خواهی خود افزوده است که نه فقط مسایل هسته‌ای را شامل می‌شود بلکه مسایل منطقه‌ای مرتبط با ایران را دربرمی‌گیرد. پس از آن بود که واژه «زیاده‌خواهی» به کلید واژه سخنان مقامات کشورمان در سطوح مختلف تبدیل شد. اما آش زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها آنقدر شور شده است که حتی واکنش  رفسنجانی که از حامیان مذاکرات و تعامل 5+1 برای حل مساله هسته‌ای است را هم در پی داشت.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: ابعاد, تمسخر‌, پیشنهاد, آمریکا , مذاکرات, ژنو, 5+1 , برنامه, هسته‌ای, ایران, غنی‌سازی, مینیاتوری,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 20:56 |

چگونه تحریم کنندگان را تحریم کنیم؟/ با ادامه تحریم ایران منافع غرب در تهدید خواهد بود

جمهوری اسلامی ایران می تواند در مقابل تحریم های ظالمانه غرب، به تحریم متقابل دول تحریم کننده بپردازد و با تصویب قوانینی منافع آنان را تحت تاثیر قرار دهد. در بخش اول این یادداشت پس از اشاره به کاربردهای تحریم و ارائهی فرمی از دستهبندی آن، بهعنوان پیشنهاد بر امکان «اعمال محدودیت برای تهیه و تولید خبر»، امکان «اعمال محدودیت و یا محرومیت در استفاده از بازار و مسیرهای عبور و مرور ایران»، و همچنین امکان «حداقل سازی نظارت سایبری» تأکید شد. در بخش دوم و پایانی به ارائه‌ی برخی پیشنهاد‌های دیگر درزمینهٔ مقابله‌ با اعمال کنندگان تحریم‌های ظالمانه می‌پردازیم.

حوزه‌ی نظامی و امنیتی

ایران تا زمانی که تحریم‌ها ادامه دارند می‌تواند کشتی‌های متعلق به کشورهای تحریم کننده را در لیست محرومان از محافظت دریایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی قرار دهد. ایران ضمناً می‌تواند ارتش‌های کشورهای تحریم کننده را در جمع محرومان از منافع اشراف اطلاعاتی ایران در منطقه قرار دهد و هرگونه همکاری جهت تأمین منافع این کشورها در منطقه را به حال تعلیق درآورد. دست‌کم در عراق، ایالات‌متحده بارها محتاج کمک‌های ایران شد و اکنون در مبارزه با داعش، دولت‌های هم‌پیمان آمریکا در منطقه کاملاً به کمک ایران احتیاج دارند. تا زمانی که تحریم‌ها برقرارند دلیلی وجود ندارد که ایران این همکاری‌ها را به فرم فعلی ادامه دهد و دست‌کم می‌تواند برای کم و حذف کردن آن‌ها جدول زمانی روی میز بگذارد.

ایران می‌تواند تا برداشته شدن همه‌ی تحریم‌های ظالمانه با تکیه بر توان پهپادی خود به جمع‌آوری و افشای مداوم و سازمان‌یافته‌ی اطلاعات نظامی جریان سلطه در منطقه و جهان دست بزند. این اقدام با ایجاد خدشه در محرمانگی اطلاعات و به دنبال آن ایجاد هزینه‌های ناشی از «ضرورت‌های نو در حوزه‌ی محرمانگی» هزینه‌ی اداره‌ی ارتش‌های دول تحریمگر و تولید در شرکت‌های دانش‌بنیان وابسته به آن‌ها را بالا می‌برد.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: تحریم, مذاکرات, تحریم آمریکا, تحریم غرب, عاشوراییان, بسیحیان, زنجان, مستقل,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 1:15 |

 
اختلاس‌هایی که فاش نمی‌شودخانواده

شهدا ( افکار عمومی ) دلگیر نشوند!؟؟؟

کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید از کشف فساد ۱۷۰۰‌ میلیارد ریالی در این بنیاد و انتقال آن به خارج از کشور خبر داده است، ولی فشارهایی برای جلوگیری از ادامه تحقیق و تفحص در جریان است. این در حالی است که رئیس قوه قضاییه تهدید کرده با کسانی که فسادهای نظام را بزرگ‌نمایی می‌کنند برخورد می شود.
یکی از نقطه های تاریکی که هزارتوهایی دارد تا از آن تحقیق و تفحصی نشود یا اگر شد علنی نشود بنیاد شهید و امور ایثارگران است. جایی که میلیاردها تومان پول در گردش است و هیچ کس نمی داند این پول ها کجا و چطور خرج می شود. چون تنها با مروری بر وضعیت معیشت بسیاری از خانواده های شهدا و جانبازان می توان فهمید آنان سهمی از پول های بنیاد شهید ندارند.

حالا در خبرها آمده است: مصطفی افضلی‌فرد، عضو هیأت‌رئیسه هیأت تحقیق و تفحص از بنیاد‌ شهید و امور ایثارگران خبر داده که اعمال فشارهایی برای جلوگیری از تحقیق و تفحص از این نهاد در جریان است.

افضلی‌فرد در گفت‌وگویی با روزنامه شهروند که یکشنبه چهارم آبان چاپ شده، گفته است: ما از مدیران سابق بنیاد انتظار نداشتیم که به برخی تهمت‌ها متوسل شوند تا از اثرات نتایج تحقیق و تفحص بکاهند. رئیس سابق بنیاد‌شهید از خود من هم بارها خواست که از تحقیق و تفحص انصراف بدهم.

اشاره این نماینده مجلس به مسعود زریبافان، رئیس پیشین بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت محمود احمدی‌نژاد است.

چند هفته پیش هم جعفرزاده‌ ایمن‌آبادی، عضو دیگر هیأت‌رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، از کشف فساد ۱۷۰۰‌میلیارد ریالی در بنیادشهید و انتقال آن به خارج از کشور خبر داده و گفته بود: این موضوع در گذشته بوده و حالا ما به مسائل جدیدتری رسیدیم. این مطالب جدید بحث فقط رقم نیست، داستان‌های دیگری رخ داده‌ که البته مجاز به انتشار آن نیستیم. فقط می‌توانم بگویم که ابعاد وحشتناکی دارد و هر ‌کسی‌‌ با‌ آگاهی از آن، ‌شرمنده ‌‌خانواده شهدا می‌‌شو‌د.

عدم شفافیت مالی بنیاد به‌خصوص در عمران و بنگاه‌های اقتصادی آن، فروش بی‌ضابطه‌ برخی اماکن و ساختمان‌های متعلق به بنیاد و عدم شفافیت محل هزینه آن‌ها، واریز حقوق خانواده شهدا و ایثارگان به بانک دی و باقی ماندن آن در حساب بانک، عدم پرداخت کامل مطالبات آزادگان و خانواده‌های ایثارگران، هزینه‌کردهای غیرضروری مانند همایش یک‌هفته‌ای مدیران و خانواده‌های آن‌ها، فروش برخی کارگاه‌ها و کارخانه‌های متعلق به بنیاد و عدم شفافیت مالی در آن از جمله محورهای تحقیق و تفحص مجلس از بنیاد‌ شهید بیان شده است.

خردادماه سال جاری نیز مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر مانع ورود تیم تحقیق و تفحص به این سازمان شده بود. خرداد ماه امسال یکی از اعضای کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید اعلام کرد: انتشار جزئیات این پرونده جامعه را با شوک روبرو خواهد کرد

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: اختلاس‌هایی, فاش, خانواده شهدا, دلگیر, نشوند, جانبازان, اسراء, هزار توی فسادخیز, دور از چشم ناظران, مدیران این سازمان همکاری خوبی ندارند ,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 23:42 |

وایبر(Viber) اجازه انجام چه کارهایی را در گوشی ما دارد؟

 

 

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: وایبر, Viber , اجازه, انجام, کارهایی , گوشی, همراه, جمع اوری اطلاعات, مقر اصلی وایبر, ,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 23:32 |

"موشه یعلون" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که در حاشیه هشتمین کنگره "پژوهش های امنیت ملی" دانشگاه تل آویو سخن می گفت منطقه پرتنش خاورمیانه را 4 محور تقسیم کرد و ادعاهایی خصمانه علیه ایران که البته از سران این رژیم غاصب بعید نیست، مطرح کرد.

1- محور شیعی

موشه یعلون ادعا کرد: ایران از طریق "اسلام شیعی" به دنبال تسلط بر منطقه است. وی در ادامه ادعاهای خود گفت: این خطر با افزایش تلاش های ایران برای دسترسی به سلاح هسته ای بیشتر می شود. اسرائیل در اینجا بی تفاوت نیست و سعی دارد جهان را قانع کند که ایران رآکتورهای هسته ای را برای اهداف نظامی ساخته است.

وی سپس مدعی شد: ایران به دنبال تسلط بر چهار پایتخت در خاورمیانه به جز تهران یعنی بغداد، دمشق ،بیروت و صنعاست.

این اظهارات یعلون در حالی مطرح می شود که گزارش های متعدد آژانس بین‌المللی هسته ای صلح آمیز بودن برنامه ایران را ثابت و اعلام کرده است.

2-محور اخوان المسلمین

موشه یعلون در ادامه ادعاهای خود گفت: محور دوم که نسبتا عجیب است، محور اخوان‌المسلمین است. این محور از سوی ترکیه به عنوان عضو ناتو، قطر و حماس در غزه به علاوه مصر در زمان "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنار شده مصر (البته در زمانی که بر سر کار بود) اداره می شود.

3-محور جهاد جهانی

وزیر جنگ اسرائیل محور سوم را "محور جهادی جهانی" (بخوانید تروریسم جهانی) توصیف کرد و داعش، القاعده و النصره در سوریه را در این گروه قرار دارد.

4- محور بزرگ سنی-عربی

یعلون محور چهارم را " محور بزرگ سنی-عربی" توصیف کرد و افزود" این محور با آمریکا در ارتباط است و منافع مشترکی با اسرائیل مانند مقابله علیه اخوان، حماس و گروهک های جهاد جهانی –به تعبیر وی- دارد.

وی سپس اذعان کرد که فرصت های بسیاری برای اسرائیل در نزد این محور وجود دارد که فقط باید به گام های عملی تبدیل شود.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: موشه یعلون, پژوهش های امنیت ملی, دانشگاه تل آویو , محور شیعی, محور اخوان المسلمین, محور جهاد جهانی, محور بزرگ سنی-عربی,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 23:19 |

 

علوی‌های سوری که بیش از ۱۵ میلیون نفر از جمعیت ترکیه را تشکیل می‌دهند با سرنگونی بشار اسد به عنوان یک فرد علوی مخالفت‌های جدی دارند. کردهای ترکیه نیز به خاطر تعلل ارتش این کشور در مقابله با داعش که در آستانه تصرف شهر کردنشین کوبانی هست به‌شدت معترض هستند.

با تشکیل ائتلافی به رهبری آمریکا برای حمله به سوریه و عراق به بهانه مبارزه با داعش به سرعت

متحدین منطقه ای آمریکا همانند عربستان، قطر و امارات و اردن به این ائتلاف پیوستند. 

 ترکیه در ابتدا حاضر به شرکت در این ائتلاف نشد و تلاش کرد از آمریکایی‌ها امتیازاتی را کسب کند. آنها از آمریکا درخواست ضمانت برای سرنگونی نظام بشار اسد و تعیین منطقه پرواز ممنوع در بخشی از خاک سوریه را داشتند، اما با فشار آمریکا نهایتاً اردوغان به این ائتلاف پیوست و پارلمان این کشور نیز پس از تشکیل جلسه‌ای مجوز دخالت نظامی در عراق و سوریه را صادر کرد. این مجوز تحت عنوان «دفاع از خود در مقابل حملاتی که از جانب گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق متوجه ترکیه است» به ارتش این کشور اجازه می‌دهد، در صورت لزوم نیروهای خود را برای مقابله با داعش وارد عراق و سوریه کند. همچنین طبق این مصوبه خاک ترکیه در قالب ائتلاف ضد داعش می تواند پذیرای نیروهای خارجی عضو ائتلاف برای حمله نظامی به این گروه در عراق و سوریه شود. اما در اظهارات جنگ‌طلبانه اخیر اردوغان، نگرانی‌های جدی هم از بابت دخالت نظامی در سوریه وجود دارد. به نظر می‌رسد که مهم‌ترین نگرانی ترکیه خطر تجزیه‌طلبی در این کشور با حمله نظامی به سوریه باشد. در این‌باره به نکات ذیل توجه بفرمایید:
 
الف: ترکیه در آستانه حمله نظامی به سوریه نه اجماع ملی دارد و نه اجماع سیاسی؛ احزاب مخالف اردوغان با چگونگی و ابعاد جنگ مخالفت‌های جدی دارند. این احزاب که درصد قابل توجهی پایگاه اجتماعی در این کشور نیز دارند، عملکرد تهاجمی اردوغان و جنگ‌طلبی وی را مخالف منافع ملی و محیط داخلی این کشور می‌دانند.
 
از سوی دیگر علوی‌های سوری که بیش از ۱۵ میلیون نفر از جمعیت ترکیه را تشکیل می‌دهند با سرنگونی بشار اسد به عنوان یک فرد علوی مخالفت‌های جدی دارند. کردهای ترکیه نیز به خاطر تعلل ارتش این کشور در مقابله با داعش که در آستانه تصرف شهر کردنشین کوبانی است به‌شدت معترض هستند؛ همچنان‌که این اعتراضات حتی به خشونت نیز کشیده شده و ترکیه حداقل ۱۲ کرد را در راهپیمایی اعتراض‌آمیز اخیر به قتل رسانده است. این در حالی است که در مجوز صادر شده پارلمان ترکیه اشاره مستقیمی به مبارزه با داعش نشده و در آن آمده است: ارتش ترکیه می‌تواند علیه گروه‌هایی که امنیت ملی این کشور را به خطر می اندازند از جمله پ.ک.ک و دیگر گروه‌های تروریستی در بیرون مرزهای ترکیه وارد عمل شود. این موضوع بیش از پیش کردهای ترکیه را به اهداف حمله نظامی اردوغان به سوریه مشکوک کرده است. زیرا آنها این مجوز را به معنای اقدام گسترده نظامی علیه کردهای مخالف اردوغان تفسیر می کنند.
 
ب: ترکیه در طول بحران سوریه همواره از مخالفان و در رأس آنها داعش حمایت کرده ولی در حال حاضر عملا بازیگران معتدلی در سوریه که بتواند به آنان تکیه کند در دسترس خود ندارد. ارتش آزاد تنها گزینه این کشور است که البته این ارتش به اصطلاح آزاد نیز تماما تحت نفوذ ترکیه قرار ندارد. از سوی دیگر ترکیه برای اقدام نظامی در سوریه پایگاه اجتماعی مناسبی برای استقبال از خود پیش‌ رو نمی‌بیند. این در حالی است که ترکیه از کُردهای شمال سوریه درخواست کرده است که در مقابل کمک به آنها برای مقابله با داعش، به گروه تروریستی موسوم به ارتش آزاد بپیوندند و علیه نظام سوریه بجنگند. 
 
بر اساس گزارش پایگاه خبری القرطاس نیوز، «صالح مسلم» رهبر سازمان اتحاد دمکراتیک کُردهای سوریه پیامی را از مقامات ترکیه به کُردهای سوری منتقل کرده که بر اساس آن آنکارا پیشنهاد داده است که شرط کمک‌های لجستیکی این کشور به کُردها برای مقابله با داعش پیوستن آن‌ها به ارتش آزاد برای جنگ علیه نظام سوریه خواهد بود. 
 
اما کردهای سوریه به لحاظ تاریخی و همچنین به خاطر رفتار دولت مرکزی ترکیه با کردهای این کشور، نه تنها احساس هم‌پیمانی با ترکیه ندارند، بلکه این کشور را مخالف خود نیز می‌دانند. با این وجود پایگاه اجتماعی خوب بشار اسد در سوریه نیز به گونه‌ای است که ترک‌ها کار راحتی برای مقابله با بشار اسد نخواهند داشت. بسیاری از مردم سوریه ترکیه را یکی از اصلی‌ترین کشورهای عامل ویرانی و بی ثباتی کشورشان در دو سه سال اخیر می‌دانند.
 
ج: جمعیت کردهای ترکیه ۲۲ میلیون و علوی‌ها ۱۵ میلیون نفر برآورد می‌شود. این در حالی است که کل جمعیت ترکیه ۷۶ میلیون نفر است. اگر به مجموع جمعیت ۳۷ میلیون نفری علوی‌ها و کردها، احزاب مخالف اردوغان را نیز اضافه کنیم بیش از نیمی از مردم ترکیه با حمله نظامی به سوریه مخالفت‌های جدی دارند. این در حالی‌است که حمله نظامی ترکیه به سوریه می تواند به بی ثباتی محیط داخلی این کشور نیز تبدیل شود چرا که این بی‌ثباتی می تواند مطالبه تاریخی کردهای ترکیه برای استقلال را یکبار دیگر فراگیر و تبدیل به یک جنبش جدید کند.
 
سه نکته اجمالی گفته شده نشان می دهد که ترکیه با حمله نظامی به سوریه می‌تواند خود در آستانه تجزیه قرار بگیرد.

 

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: خطر «تجزیه» ترکیه با حمله نظامی به سوریه , خطر «تجزیه» ترکیه با حمله نظامی به سوریه ,

بدنبال درگیریهای داخلی ترکیه دولت این کشور سعی در دشمن تراشی و ایجاد دشمن فرضی نموده تا افکار عمومی این کشور را منحرف کند . قضایای اخیر ترکیه نشان داد که پتانسیلهای بسیار قوی در راستای شورش داخلی ترکیه وجود دارد.

از سوی دیگر دولت اردوغان بعد ساقط کردن دولت نجم الدین اربکان عملکردی چون دولت مصر داسته و در صدد استحاله انقلابهای درونی و بیرونی ترکیه است و حمله به سوریه نقش یک کاتالیزور قوی دارد تا حملات اسرائیل را تکمیل کند .

ولی آیا ترکیه توان پیامدهای طولانی مدت بحران سازی و مدیریت بحران همچون اذربایجان و ارمنستان را دارد ؟؟

حوادث سالهای گذشته ترکیه عکس مطلب را ثابت می کند و با این حال نقش جدید ترکیه خبر از تحولات بسیار بزرگی می دهد و اینگونه می نماید که این کشور با این روش در استانه وقوع طوفان است  .

در پیغامی که اخیراً مقامات ایرانی برای مقامات ترکیه ارسال کرده اند ، هشدار داده است: هرگونه حمله به سوریه با پاسخ تند و شدید ایران مواجه خواهد شد و همچنین توافقنامه دفاعی ایران و سوریه را هم فعال خواهد کرد

در زمانی که مقامات ترکیه به دنبال «اقدام قاطع» شورای امنیت سازمان ملل متحد در مسئله سوریه هستند و تجهیزات نظامی خود را به سمت مرز این کشور متمایل کرده اند، بنا بر برخی اخبار، جمهوری اسلامی ایران، به ترکیه نسبت به هرگونه دخالت نظامی در تحولات سوریه هشدار داده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ، ایران بار دیگر به ترکیه به خاطر حمله احتمالی اش به سوریه هشدار داد.

در پیغامی که اخیراً برای مقامات ترکیه ارسال کرده ، هشدار داده است: هرگونه حمله به سوریه با پاسخ تند و شدید ایران مواجه خواهد شد و همچنین توافقنامه دفاعی ایران و سوریه را هم فعال خواهد کرد.

فرانس پرس با انتشار خبر مذکور، به نقل از یک تحلیلگر مسائل منطقه نوشته است: اگر ترکیه به صورت جدی وارد این مسئله شود، ممکن است ایران هم به شکلی درگیر مسئله شده و بحران بُعد منطقه‌ای و فراتر از سوریه پیدا کند و این احتمال وجود دارد در صورت ورود ترکیه به یک عملیات نظامی علیه سوریه، واکنش برخی از همسایگان از جمله ایران را به همراه داشته باشد.

وی می افزاید: این تنش ممکن است از اعزام واحدهای کمک به سوریه آغاز و به تنش سیاسی بیشتر میان ایران و ترکیه منجر شود.

اما در دیگر سو به نظر میرسد، اکنون این دمشق است که سعی در آرام کردن مناقشات خود با ترکیه دارد. در این راستا امروز سوریه پیشنهاد داد کمیته امنیتی مشترکی با حضور مقامات آنکارا و دمشق برای کنترل امنیتی مرزهای دو کشور ایجاد شود.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه این پیشنهاد در گفتگوی بین مقامات سوری و روسی از سوی دمشق ارایه شده است.

نکته قابل توجه این که لاوروف- وزیر امور خارجه روسیه، نیز به طور تلویحی از این پیشنهاد استقبال کرده گفته است: تجربه نشان داده در زمانی که دو کشور همسایه دچار اصطکاک میشوند، بهترین راه برای عبور از این مرحله ایجاد یک کانال مستقیم گفتگو است.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: هشدار, مجدد, ایران , ترکیه, سوریه, حمله, پاسخ, شدید, مواجه , فرانس پرس, ,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 1:28 |

گروهک تروریستی منافقین به بهانه محافظت از اعضایش در کمپ لیبرتی، خواستار بازگردادن سلاح هایشان از سوی آمریکا شد.

سخنگوی این گروهک تروریستی در آخرین اظهار نظر خود، به بهانه بی توجهی آمریکا در محافظت از اعضای این گروهک که در کمپ لیبرتی در حومه بغداد به سر می برند، با لحنی طلب کارانه خواستار مسلح کردن اعضای این گروهک به سلاح های سبک برای محافظت شخصی و همچنین تجهیز این گروهک به دوشکا و ضد هوایی برای حملات هوایی احتمالی شد.

گروهک تروریستی منافقین پس از اشغال عراق از سوی آمریکا در سال 2003 از سوی ارتش ایالات متحده خلع سلاح شد. این گروهک تروریستی پس از تحویل سلاح هایشان تلاش داشتند تا خود را به عنوان یک گروه اپوزیسیون صلح طلب و ضد خشونت علیه جمهوری اسلامی معرفی نمایند.

اما به نظر می رسد خوی خشونت طلبی و فعالیت های تروریستی آنچنان با تار و پود این گروهک عجین شده است که پس از 11 سال مجدد ماهیت واقعی خود را با درخواست مسلح شدنشان به نمایش گذاشته‌اند.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: گروهک, تروریستی, منافقین, خواستار, بازگرداندن, سلاح , اهدایی صدام , ,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 1:6 |
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: کشورهای اروپایی و آمریکا فکر می‌‌کنند که تحریم‌هایشان کارآمد است؛ واقعا اگر فکر می‌کنند که این تحریم‌ها کارآمد است، چرا با ما مذاکره می‌کنند!؟ تحریم‌ها را ادامه بدهند.آنها باید تصمیم بگیرند که یا تحریم کنند و یا مذاکره کنند.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با مهر با اشاره به برنامه‌های آینده جمهوری اسلامی ایران با طرف‌های مذاکره‌کننده غربی در پرونده هسته‌ای، گفت: در حال حاضر مذاکرات دوجانبه را بدون توقف داریم و در سفر اخیر وزیر امور خارجه چین به تهران نیز ساعت ها هم در سطح وزرای خارجه و هم در سطح معاونان وزرا، مذاکره مفصلی داشتیم.
وزیر امور خارجه درباره تاکید جمهوری اسلامی ایران در توافق یک مرحله‌ای در مذاکرات هسته‌ای، تصریح کرد: این موضوع دیدگاه جدیدی نیست که جمهوری اسلامی مطرح کرده باشد؛ من نیز این دیدگاه را از ابتدا در وین داشته‌ام و اصرار هم کرده‌ام و حالا نیز باید کار را پیش ببریم و برای رسیدن به یک توافق، تلاش خواهیم کرد؛ البته یک اصل را نیز در مذاکرات داریم و آن نیز این است که بر روی هیچ چیز توافق نشده، مگر اینکه بر روی همه چیز توافق شود؛ این اصل را در اعلامیه ژنو نیز آورده‌ایم و لذا در این زمینه نگرانی نداریم.
ظریف خاطر نشان کرد: رهبری نیز چارچوب کار را کاملا مشخص کرده‌اند و ما نیز همین چارچوب را از ابتدا مد نظر داشته‌ایم.


وی در پاسخ به این پرسش که موضع جمهوری اسلامی در برابر کارشکنی‌ احتمالی غربی‌ها نسبت به ادامه روند مذاکرات هسته‌ای و یک مرحله‌ای بودن آن چیست؟ اظهار داشت: من نیازی نمی‌بینم که نسبت به کارشکنی‌ها چندان نگران باشیم؛ بحث یک بحث کاری است و ما نیز در همین چارچوب کار را دنبال می‌کنیم و برای رسیدن به نتیجه نیز امیدواریم. من فکر می‌کنم موضوعات مهمی در بحث‌های ما وجود دارد که اگر بر روی آنها به توافق برسیم، رسیدن به توافق کامل چندان مشکل نیست.
وزیر امور خارجه تاکید کرد: از نظر من باید حتما تا تیر ماه به همه جزئیات برسیم و نمی‌شود که در تیر ماه یک اعلامیه سیاسی داد و بعد منتظر باشیم تا بر روی جزئیات توافق شود؛ این‌طور یک روند بی‌انتها شروع می‌شود که به منفعت هیچ کسی نیست.
ظریف تصریح کرد: اگر طرف مقابل اراده سیاسی داشته باشد، توافق حاصل می‌شود و اگر اراده نداشته باشد، هیچ توافقی؛ چه کلی و چه جزئی در کار نخواهد بود و واضح است که ما برای توافق آماده‌ایم، اما اگر طرف مقابل بخواهد زیاده‌خواهی کند، هیچ مشکلی نداریم که به دنیا نشان دهیم که جمهوری اسلامی به دنبال یک توافق خوب و معقول بوده است و اگر این توافق حاصل نمی‌شود، به خاطر این است که یا طرف مقابل اراده سیاسی آن را ندارد، یا توان مقابله در برابر گروه‌های صهیونیستی و گروه‌های فشار را ندارد و یا می‌خواهد زیاده‌خواهی کند.
وی افزود: در هر کدام از این حالت‌ها، بالاخره طرف مقابل نخواهد توانست تحریم‌های ظالمانه‌ای را که علیه ایران به دنیا تحمیل کرده است، ادامه دهد.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: ظریف, تحریم, مذاکره, آمریک, انتخاب, تحریم مجدد, شرکت, ملی, نفتکش, ایران, سوزان رایس, 75میلیون, نفر, 5+1, نبرد سرنوشت,

لوگوی وبگاه
عاشورائیان زنجان
همکاران سایبری
ثامن تم

 هیئت بین الحرمین ساری


رزمنده سایبری
تخصصی مهدویت

???? ?????

http://8pic.ir/images/rgibwc9x51tm86kxjjxh.jpg

?? ???? ?????? ????? ???? ???

هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد

مجمع فرهنگي رهپويان علي شهر سريش آباد

محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما
موضوعات مطالب
پیوندهای روزانه
برچسب‌ها
» داعش (57), » ایران (39), » عربستان (39), » عاشوراییان (39), » ایران (31), » یمن (28), » عراق (24), » داعش (22), » زنجان (22), » ترکیه (21), » عاشوراییان زنجان (21), » امریکا (18), » سوریه (16), » شهادت (16), » شهید (15),
نوای وب
پخش انلاین
همکاران دیگر

 دعای عشق بخوان