اقدام نظامی عربستان برای مقابله با ایران
تماس با مدیر

نام و نام خانوادگي:
پست الکترونيکي:
آرشيو مطالب
آخرین مطالب

درباره ما

این وب وابسته به هیچ گروه و سازمانی نیست و از نظر فکری فقط از احکام شرعی و منویات امام خامنه ای تبعیت می کند .
همسنگران
» ضامن آهو
» شعرهای سیدناصر ولائی
» ياوران مهدي
» مباحث اخرالزمان
» ظهور نزدیک است
» شهدا شرمنده ایم
» امروز اولین روز از باقی عمر من است
» (وب مداحی کربلایی محسن احمدی)
» همراه رهبر
» کلبه ساده من
» معبری به آسمان
» نگاه
» گروه اسلام شیوا
» ذاکرین اهل بیت
» لبیک یا حسین
» هیئت جوانان مسجد حضرت سیدالشهداء(ع)
» پاتوق عاشقان علی اصغر (ع)
» گمنام
» پایگاه رسمی حزب الله لبنان
» هیئت بین الحرمین اندیمشک
» معبری به آسمان
» انصارالمهدی
» شهید چهارده سال بعد از انتظار
» حزب الله لبنان
» معبر سایبری اندیشه
» REZAHOOSHMAND
» وطنم قلعه سرچهاردانگه
» منتظران ظهور 313
» وبسایت رسمی شجره طیبه صالحین،حلقه شهیدمهدی مکاری شهر مشکات
» خادمین سرزمین نور
» کـلــبـه درویــــشـی
» اَین عمار!!!درجستجوی عمار...
» یالثارات
» سایت مداحی کربلایی محسن احمدی
» ♥♥ استاد رائفی پور ♥♥
» سنگر جنگ نرم
» مجمع فرهنگي رهپويان علوي سريش آباد
» تار نمای تخصصی حاج جواد دلیر
» وبلاگ فرهنگی و مذهبی لثارات الحسین (ع)
» مهدویت وآخرالزمان
» معبر سایبری اندیشه
» هیئت محبان امام جعفرصادق(ع) تربت جام
» معبر سایبری اندیشه
» مهدی موعود (عج)
» مـــنــتــظـران مـــهــــدی
» بسیج ما
» جاودانه ها
» جنگ 93
» هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد
» بیرق عشق
» دغدغه
» دل خوشي های طلبه
» تفرش عصر مدرن
» یا اباصالح المهدی
» روستای شهید حسین چکی(روستای دشت آهو)
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» گرافیک کده
» سرباز سایبری سید علی
» بیتابان گربلا
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» مولا مهدی گل یاس
» معبر سایبری ساوه
» مجله حقیقت
» مهدی مولا گل یاس
» بیرق عشق
» رزمنده سایبری
» هیئت بین الحرمین ساری
» مرشد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عاشوراییان زنجان و آدرس b-zanjan.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2325
بازدید دیروز : 803
بازدید هفته : 3836
بازدید ماه : 40909
بازدید کل : 1060486
تعداد مطالب : 888
تعداد نظرات : 177
تعداد آنلاین : 1



روزشمار محرم عاشورا جنگ دفاع مقدس
 سید علی اگر لب تر کند جان را فدایش می کنیم کربلا را تو مپندار که شهریست در میان شهرها و نامیست در میان نام‌ها  بازنده نگهداشتن عاشوراء کشور شما آسیب نخواهد دید السلام علیک یا ابا عبدالله بسیج لشگر مخلص خداست أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاء شهید نظر می کند به وجه الله
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 17:12 |

یک روزنامه انگلیسی مدعی عزم عربستان سعودی برای خرید موشک‌های بالستیک برای آنچه مواجهه با «تهدید‌های موشکی ایران» نام نهاد، شد.

به گزارش فارس، روزنامه انگلیسی «تایمز» در خبری مدعی شد که عربستان سعودی در صدد گسترش برنامه‌های موشکی قاره پیمای خود است.بر اساس این گزارش، عربستان سعودی در عین حال قصد افزایش توان بازدارندگی خود را برای مقابله با تهدیدهای ایران و نزاع پنهان بین با ایران دارد.

تایمز در ادامه نوشت:ریاض مجموعه‌ای از موشک‌های قاره پیمای سطح به سطح و موشک‌های کروز ساخت انگلیس را جمع آوری کرده و در عین حال در پی مواجهه با مناقشه هسته‌ای ایران است.

این روزنامه انگلیسی در انتهای خبر خود نوشت: تهدید رقابت تسلیحاتی در آینده داشتن قابلیت‌های قدرتمند حمله موشکی را می‌طلبد و در این زمینه گمانه زنی عربستان سعودی این است که مذاکرات هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی به مرحله‌ای می‌رسد که دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای را دور می سازد و در نتیجه ایران بیش از بیش به موشک‌های متعارف قاره پیمای خود متکی خواهد شد

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: اقدام, نظامی, عربستان, مقابله, ایران, ,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 17:1 |

پایگاه خبری "پرکتیکال ریپورت" اعلام کرد که دولت عربستان در نشست چند روز پیش خود در کاخ "الیمامه" در ریاض عبارت "نیروهای مسلح" را به "نیروهای نظامی" و لقب "فرمانده کل نیروهای مسلح" را به "فرمانده کل نیروهای نظامی" تغییر داد و به این ترتیب سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان لقب "فرمانده کل نیروهای نظام" را دارد.

عبارت "نیروهای نظامی" شامل ارتش، گارد ملی و نیروهای امنیتی وابسته به وزارت کشور می‌شود، این در حالی است که عبارت نیروهای مسلح تنها شامل ارتش عربستان می‌شود.

همچنین براساس برخی اخبار سلمان بن عبدالعزیز زمانی که وزیر دفاع عربستان بود این پیشنهاد را به ملک عبدالله، پادشاه پیشین داده بود اما وی آن را قبول نکرده و گفته بود این اقدام بر قدرت وزیر کشور و وزیر گارد ملی تاثیر می‌گذارد.

سلمان بن عبدالعزیز به محمد بن نایف بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان و متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز، وزیر گارد ملی اطمینان دارد که اقدام وی بر اختیارات آنها برای اجرای هرگونه تغییرات در وزارتخانه‌های خود تاثیر نخواهد گذاشت. اما با این حال به نظر می‌رسد متعب بن عبدالله از این اقدام خشنود نیست.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: پادشاه, عربستان, فرمانده, کل قوا , عربستان سعودی, دیکتاتور,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 16:52 |

شواهد طی سالهای گذشته نشان می دهد ترکیه گام به گام به سوی آشوب و جنگهای داخلی غیر قابل مهار پیش می رود در آخرین رویداد نمایندگان پارلمان ترکیه روز چهارشنبه هم هنگام بررسی لایحه جنجالی افزایش اختیارات پلیس به شدت با هم درگیر شدند و عده ای از نمایندگان برای کتک زدن مخالفان از پرتاب صندلی، لیوان و حتی چکش اعلام آغاز جلسه نیز استفاده کردند. در جریان این درگیری 5 نماینده به شدت مجروح شدند به طوری  که کار به بستری شدن آنان کشیده شد.

قانون جدید این اختیار را به پلیس می دهد که تنها براساس ظن خود، اقدام به شنود، دستگیری و تفتیش افراد کند.مخالفان حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه این قانون را نقض آزادی می دانند.

درگیری پس از آن رخ داد که چند تن از نمایندگان حزب حاکم با یک نماینده زن عضو حزب کُردی «صلح و دموکراسی»، درگیر شدند. با وجود وقوع درگیری، بحث بر سر این لایحه که گفته می‌شود آزادی‌های مدنی را محدود می‌کند، ادامه یافته است.

در دومین درگیری نیز نمایندگان مخالف دولت و طرفداران حزب حاکم و موافقان لایحه امنیتی به زد و خورد پرداختند.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: تحولات, بزرگ , ترکیه, روند آغاز, جنگ , داخلی, کتک کاری نمایندگان, ترکیه, عثمانی,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 16:34 |

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گزارش ها حاکی از این است که «پاری فریندل» خاخام شصت و سه ساله یهودی از 150 زن در

اتاق تعویض لباس آنها در معبد یهودیان ارتدکس در واشنگتن مخفیانه فیلمبرداری می کرد.
بر اساس گزارش های موجود، تصویر زنان هنگام انجام آنچه به اصطلاح آیین های پاکیزگی یهودیان در استخر معبد نامیده می شود، برداشته می شد.
پس از اعتراف فرویندل به تصویر برداری از 52 زن عریان و نیمه عریان، به درخواست دادستانی بازداشت شد.
فرویندل قبل از بازداشت در اکتبر گذشته به مدت بیست و پنج سال مسؤولیت معبد«کیشیر اسرائیل» در جورج تاون را بر عهده داشت.


بعد از اینکه یکی از کارگران استخر، ماجرای دوربین مخفی را فاش کرد، پلیس این خاخام را دستگیر کرد.
فرویندل از معبد ارتدکس که در یکی از نواحی مرفه نشین واشنگتن واقع است و «جاک لو» وزیر سابق خزانه داری آمریکا و «جو لیبرمن» سناتور سابق آمریکایی از بازدید کنندگان آن هستند، اخراج شد.
اسناد و مدارک تحقیقاتی در دادگاه نشان داد که فرویندل دوربین را در (ساعت و رادیو) دیجیتال در اتاق تعویض لباس و استحمام کار گذاشته بود.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: خاخام, يهودی, مخفيانه, زنان, تصویر, می گرفت, تصویر, اتاق تعویض لباس, معبد یهودیان, پاری فریندل» خاخام شصت و سه ساله,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 1:55 |

همانگونه که از قبل معلوم بود به محض اکران فیلم «محمد(ص)» ساخته مجید مجیدی موج جدیدی از حملات رسانه‌های عربی برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی به بهانه این فیلم آغاز شد.
به گزارش فارس، همانگونه که از قبل معلوم بود به محض اکران فیلم «محمد(ص)» ساخته مجید مجیدی موج جدیدی از حملات رسانه‌های عربی علیه این فیلم به راه افتاده است.
البته بیشتر این بازتاب‌ها خیلی گذرا و سریع به خبر اکران این فیلم اختصاص یافته و در کنار این خبر به دیدگاه الازهر مبنی بر مخالفت با به تصویر کشیدن اشاره شده است.

پایگاه‌های خبری «سی‌ان‌ان عربی»، الفجر، «ارم الاخباریه»، المصریون، «اخبار الیمن»، «وطن الدبور»، «عربی ۲۱»، «البلد نیوز»، «عمون الاخباریه»، «اخبار السعودیه»، «دنیا الوطن»، «العراق نت»، الفتح و به‌ویژه دو روزنامه معتبر «الدستور» و «الیوم السابع» مصر رسانه‌هایی بودند که این خبر را منتشر کردند.

نگاهی به تیتر این رسانه‌ها در بازتاب خبر اکران فیلم مجیدی نشان می‌دهد این رسانه‌ها تلاش می‌کنند اختلافات مذهبی را افزایش دهند.

در این بین «سی‌ان‌ان عربی» چنین تیتر زد: «ایران دوشنبه برای اولین بار فیلمی نشان داد که علیرغم اعتراضات پیامبر[ص] به تصویرکشیده شده است».

روزنامه مصری و معتبر الدستور نیز چنین تیتر زد: «ایران هشدارهای مسلمانان را به دیوار کوبید و فیلم محمد(ص)» را پنجشنبه اکران کرد».

پایگاه خبری الفجر نیز چنین تیتر زد: «ایران الازهر را به مبارزه طلبید و فیلمی که در آن محمد(ص) به تصویر کشیده شده را اکران کرد».

در همین حال برخی از رسانه‌های مصری و عربی نیز به سخنان علی جنتی پس از اکران فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» ساخته مجیدی اشاره کردند و آن را سخنانی در رد اعتراض الازهر قلمداد کردند.

این در حالی است که وزیر ارشاد پس از اکران فیلم محمد(ص) این فیلم را جزو افتخارات سینمای کشورمان دانسته و تنها گفته بود: این فیلم از نظر محتوا و مضمون تاریخی منطبق با تاریخ اسلام است.

تلاش رسانه‌های عربی برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی به بهانه فیلم محمد(ص) مجیدی در حالی است که مجید مجیدی پیش از این درباره انتقادات الازهر گفته بود: برای شیوخ الازهر این موضوع را توضیح دادم. یک بار دیگر می‌گویم که در این باره در بخش تحقیق تلاش‌های زیادی صورت گرفت و تحقیقات مفصلی داشتیم که نزدیک به دو سال مفصلاً در این خصوص انجام دادیم. در این زمینه به سراغ نوشته‌ها و آثار برجسته‌ترین تاریخ‌دانان شیعه و اهل سنت رفتیم و رایزنی‌های زیادی با علمای اهل سنت و شیعه داشتیم.
وی افزوده بود: البته من نگرانی دوستان را ارج می‌نهم اما واقعا نگرانی آنها از چیست، اینکه چهره حضرت را نشان بدهیم، در این زمینه ما با توجه به حساسیت‌هایی که با ائمه داریم، نگرانی‌مان اگر از آنها بیشتر نباشد، قطعا کمتر هم نخواهد بود اما سؤال من این است که این نگرانی از کجا می‌آید و چرا بجای اینکه کمک کنند از دور ایستاده‌اند و فیلم را تخطئه می‌کنند، آن هم بدون اینکه اثر را دیده باشند. بنابراین از همینجا از دوستان دانشگاه الازهر دعوت می‌کنم که ابتدا فیلم را ببینند و بعد در مورد آن گفت‌وگو می‌کنیم اما به طور کلی فکر می‌کنیم در زمینه فرهنگی جهان اسلام بسیار کم‌کاری کرده است و در این زمینه به اسلام ظلم کرده‌ایم.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: بازتاب, اکران, فیلم محمد(ص), جهان عرب, مجیدی, انتقادات الازهر, اختلاف بین شیعه و سنی,

 معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت:

 

 

دو باند تروریستی که از سال 86 تااکنون موجب ناامنی و عملیات‌های

تروریستی متعددیدر استان شده بودند، متلاشی و 28تروریست و شرور

عضو آنها دستگیر شدند.


علی‌اصغر میرشکاری دیروز در جمع خبرنگاران در زاهدان افزود: باند نخست که 21 نفر از اعضای آن در تاریخ سوم دی‌ماه تا یازدهم بهمن‌ماه سال جاری بدون شلیک گلوله‌ای دستگیر شدند به شهادت 39 نفر از مردم بیگناه چابهار در تاسوعای حسینی سال 89، شهادت 43 نفر از ماموران انتظامی در عملیات‌های مختلف، ترور 9 نفر غیرنظامی و ترور 3 معلم به نام‌های نوروزی، سرگزی و شهرکی و بسیجی ادهم صبوری در سال جاری اعتراف کردند.
وی گفت: این باند همچنین به هفت مورد کار گذاشتن تله انفجاری در مسیر ایرانشهر- چابهار و سرباز اعتراف کرد.
معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: باند دوم که هفت نفر بودند در تاریخ 16 بهمن‌ماه جاری دستگیر شدند نیز به شهادت ماموران در آسپیچ سراوان و 3 مامور سپاه پاسداران در مرز و 2 نفر از مردم سراوان اعتراف کردند.
وی گفت: این افراد در تاریخ 16 بهمن‌ماه جاری به همراه 360 کیلوگرم مواد منفجره، 20 قبضه نارنجک دستی و مقادیری سلاح و مواد انفجاری دست‌ساز دستگیر شدند.میرشکاری گفت: این باند از سال 91 در منطقه مرتکب شرارت و ناامنی شده‌اند. وی افزود: 500 کیلوگرم انواع مواد منفجره از این 2 باند کشف شده است.این مسئول در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر این که بسیاری از اعضای تیم تروریستی 21 نفره در روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان دستگیر شده‌اند چه اقداماتی برای پاکسازی روستاها انجام شده است، گفت: یک برنامه امنیتی جامع برای تمامی روستاها و شهرها در دست اجرا قرار دارد که با یک عملکرد نرم‌افزاری با استفاده از خود مردم، مشخصات و اسامی و هویت افراد مجرم در هر روستا و منطقه در قالب یک بانک اطلاعاتی به تفکیک گرد‌آوری می‌شود.
وی ادامه داد: البته آغوش رافت نظام جمهوری اسلامی ایران بر روی افراد نادم و مجرمان فراری‌نادم باز است و می‌توانند با معرفی خود به مراجع قضایی نسبت به دریافت امان‌نامه اقدام کنند که در این راستا در سال جاری به 67 نفر از اشرار و مجرمان فراری که ابراز ندامت و پشیمانی کرده و خود را به مراجع قضایی تسلیم کرده‌اند، امان‌نامه اعطا شده است.
میرشکاری گفت: جمشید دانایی فر مرزبان ایرانی به شهادت رسیده و هیچ ابهامی در این زمینه وجود ندارد و هرگونه خبر و شایعه در این زمینه از سوی دشمنان و به سبب تشویش اذهان عمومی انجام می‌شود که باید در این زمینه بیشتر هوشیار باشیم.
تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: باند, تروریستی, سال86, سیستان و بلوچستان, وزارت اطلاعات, شهادت 39 نفر , تاسوعای حسینی, شهادت 43 نفر , ماموران انتظامی,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 17:53 |

حمله احتمالی ایتالیا به لیبی!

قدرت گرفتن عناصر وابسته به داعش در امتداد سواحل دریای مدیترانه در لیبی، سبب نگرانی شماری از کشورهای اروپایی شده است. این کشورها نگران آن هستند که گروه مذکور از لیبی برای حملات علیه کشورهای اروپایی استفاده کند.

پائولو جنتیلونی وزیر امورخارجه ایتالیا اعلام کرده است که کشورش آماده ایفای نقش در لیبی است و رم حاضر نیست اجازه بدهد خطر جدی تروریستها در فاصله نه چندان زیاد از ایتالیا وجود داشته باشد.
وزیر خارجه گفت: «ایتالیا آماده است که برای مبارزه با «تروریسم» به رهبری سازمان ملل متحد، در لیبی مداخله نظامی کند».این در حالی است که مردم لیبی در شهرهای مختلف خواستار تعیین سرلشکر خلیفه حنفر به فرماندهی کل نیروهای این کشور برای مقابله با گروه‌های تندرو  شدند.

به رغم شرایط نامناسب امنیتی اما شهرهای بنغازی و تبرق، البضاء و مناطقی دیگر روز گذشته شاهد تظاهرات گسترده‌ای به حمایت از ژنرال حنفر بوده است.

جنتیلونی افزود: «اوضاع لیبی که ۲۰۰ مایل دریایی با سواحل ما فاصله دارد، تهدیدی برای صلح در ایتالیا محسوب می‌شود. اخبار نگران کننده‌ای در خصوص حضور داعش در سرت رسیده است. بنابراین اگر میانجیگری سازمان ملل به نتیجه نرسد باید کار بیشتری انجام شود و ما در چارچوب سازمان ملل متحد آماده مبارزه و جنگ با داعش هستیم».

کار‌شناسان معتقدند که ایتالیا تلاش دارد که با اعمال فشار به جامعه بین المللی، گام‌های مهمتری بر داشته شود تا سازمان ملل را متقاعد به صدور مجوز و قطعنامه‌ای برای اعزام نیرو به لیبی کند.

رنتزی نخست وزیر ایتالیا روز پنجشنبه در اجلاس کشورهای عضو اتحایه اروپا گفته بود، این تنها اوکراین نیست که صلح اروپا را تهدید می‌کند بلکه اوضاع اضطراری در لیبی نیز وجود دارد و اگر مداخله نکنیم این منطقه تبدیل به انبار باروت خواهد شد.

تلاش برای مداخله نظامی در لیبی در حالی از سوی ایتالیا پیگیری می شود که این کشور در کنار سایر متحدین اروپایی اش نسبت به قدرت گیری تروریست های داعش در عراق و سوریه نه تنها واکنش نشان نداده بلکه زمینه مساعدی را برای اعزام شماری از شهروندان غربی برای پیوستن به داعش جهت سرنگونی نظام بشار اسد فراهم نمودند.

گفتنی است کشور لیبی دهه ها تحت استعمار ایتالیایی ها قرار داشته و همچون سایر ملت های آفریقا در اواسط قرن بیستم از این کشور مستقل گردید.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: داعش, لیبی, قذافی, سرت , تصرف, حمله, احتمالی, ایتالیا , لیبی,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 9:45 |
نخست وزیر رژیم کودک‌کش صهیونیستی:
 

ایران، اسرائیل را محاصره کرده می‌خواهد خفه کند

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌ صهیونیستی روز پنج‌شنبه گفت: ایران 6 جبهه علیه
اسرائیل گشوده است.

 

به نوشته روزنامه جروزالم پست، نتانیاهو روز پنج‌شنبه در جلسه تودیع «بنی گانتز» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در تشریح این مطلب گفت: « این جبهه‌ها شامل لبنان، سوریه، غزه، صحرای سینا، تلاش ایران برای انجام حملات تروریستی و حرکت این کشور به سمت سلاح‌های هسته‌ای هستند.»
جروزالم پست در این گزارش ادعا کرده، هیئتی که در روزهای اخیر بعد از دیدار با مقامات عربی با نتانیاهو دیدار کرده‌اند، گفته‌اند مقامات عربی نیز در نگرانی‌های اسرائیل سهیم هستند و متذکر شده‌اند ایران و عواملش بر چهار مرکز تاریخی جهان عرب یعنی بیروت، دمشق، بغداد و صنعا مسلط شده‌اند.
نتانیاهو در ادامه سخنان خود با قدردانی از خدمات بنی گانتز به عنوان رئیس ستاد مشترک در دوره‌ای که آن را «آشوب بی‌سابقه در منطقه» خواند، مدعی شد: «این دوره زمانی بود که کشورها فروپاشیدند و سازمان‌های تروریستی که ایران حامی بسیاری از آنهاست، وارد عمل شدند و ایران کوشید از جبهه‌های متعدد ما را تهدید کند.»
وی افزود: «گانتز ارتشی را ترک می‌کند که برای چالش‌های جدید آماده شده از جمله این چالش واقعی که هزاران نفر از مبارزان حزب‌الله در سوریه هستند و با دستور ایران، وارد جنوب سوریه می‌شوند که هم‌مرز ماست.»
گرچه بخش‌هایی از سخنان نتانیاهو، همچون تاثیر ایران در سوریه، غزه، صحرای سینا و لبنان قابل انکار نبوده ونشان از دست بالای نظام اسلامی دارد، اما وی در عین حال کوشیده با تمسک به ادعاهای واهی همچون حمایت ایران از تروریست و حرکت به سوی سلاح هسته‌ای، ضعف و زبونی ارتش اسرائیل را با این ادعاها پوشش دهد.
نتانیاهو که در بدترین شرایط سیاسی ممکن برای انتخابات پیش رو قرار دارد، در ماه‌های اخیر کوشیده ژست مقتدر و قدرتمندی از خود و کابینه‌اش نشان دهد تا بلکه بدین‌وسیله توفیقی در انتخابات آتی کنست داشته باشد، اما تحمیل واقعیت قدرت ایران وی را وادار به این اعتراف صریح کرده است.
البته این تنها نشانه و علامت ضعف وی نیست، به عنوان نمونه می‌توان به اقدام اخیر وی در بازدید از مرز سوریه اشاره کرد. در پی عملیات موفقیت‌آمیز چند روز قبل  حزب‌الله در مزارع شبعا و تاثیر شدیدا منفی این عملیات بر روحیه نظامیان رژم صهیونیستی، نتانیاهو کوشید با حضور در مناطق مرزی ونشان دادن امن بودن مرزها به سربازان اشغالگر صهیونیست، شخصا در مرزهای سرزمین‌های اشغالی حضور یابد. اما نکته جالب ماجرا آنجا بودکه وی از بیم حملات و واکنش نیروهای همیشه هوشیار حزب الله، به جای بازدید از مرز لبنان، از مرز سوریه در جولان بازدید کرد!
کارشناسان بر این باورند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی، با دیدار از مرزهای بلندی‌های اشغالی جولان به جای مرزهای این رژیم با لبنان، ترس و وحشت خود را از هرگونه درگیری با حزب‌الله ثابت کرد.
از سوی دیگر اعتراف نتانیاهو به قدرت برتر ایران اسلامی در مناسبات منطقه‌ای، در شرایطی صورت می‌گیرد که وی در ماه‌های اخیر بارها کوشیده بود با ژست‌های مختلف، از شکست‌ناپذیری ارتش اسرائیل و آمادگی همیشگی در برابر تهدیدات خارجی سخن بگوید. این تلاش نتانیاهو با همراهی و پشتیبانی جمع کثیری از مقامات سیاسی آمریکا همراه بود تا آنجا که جمعی از اعضا کنگره کوشیدند برای وی همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی 22 بهمن، برنامه سخنرانی در کنگره آمریکا ترتیب دهند. قابل پیش‌بینی بود که مثل همه برنامه‌های مشابه، محور سخنان وی، حمله به ایران  و تلاش برای جلب اجماع علیه کشورمان خواهد بود، اما با لغو این سخنرانی و تکمیل موفقیت‌های ایران با پیروزی انقلاب مردم یمن، برای وی چاره‌ای جز اعتراف تلخ به شکست هیمنه پوشالی اسرائیل در برابر ایران باقی نماند.
فساد و تباهی سیاسی، اخلاقی و مالی نتانیاهو و وابستگان وی و  اعتراف به قدرت برتر ایران در تعیین شرایط منطقه‌ای، سبب تزلزل شدید در حاکمان رژیم صهیونیستی شده و هر یک می‌کوشند با جدا کردن حساب خود از نتانیاهو، نشان دهند که در ضعف و ذلت رژیم صهیونیستی سهمی ندارند! در تازه‌ترین نمونه، «شائول موفاز» وزیر جنگ این رژیم و رهبر حزب کادیما، هفته گذشته در مصاحبه با کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی با اعلام کناره‌گیری از سیاست گفت: اعتمادم را به نتانیاهو از دست داده‌ام، من احساس می‌کنم که نتانیاهو مرا فریب می‌دهد و دروغ می‌گوید و من حتی برای یک دقیقه هم نمی‌توانم در کنار او باشم.
وی افزود: بزرگ‌ترین اشتباه من در عرصه سیاست، وارد شدن به کابینه نتانیاهو بود، من برای ایجاد یک فرصت استثنایی و غیرقابل تکرار وارد کابینه شدم اما تنها چیزی که دیدم این بود که این تنها یک فریب است.
موفاز تاکنون مناصب نظامی قابل توجهی را عهده‌دار بوده است که مهم‌ترین آن عبارت است از فرماندهی ارتش اسرائیل در منطقه جنوب، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در سال ۱۹۹۸ و وزیر جنگ اسرائیل مابین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶.
قطعا تظاهر نتانیاهو به تسلط بر اوضاع و وارد شدن ضربات سخت، ناگهانی و خرد‌کننده به پیکره ارتشی که مدعی شکست‌ناپذیری بود، مهم‌ترین عامل دروغگو خواندن وی  توسط موفاز بوده و اکنون که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پایان راه است، چاره‌ای جز اعتراف به قدرت برتر ایران ندارد.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: بنیامین نتانیاهو, , ایران, 6 جبهه, اسرائیل, خفه, روزنامه جروزالم پست, لبنان, سوریه, غزه, صحرای سینا,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 15:26 |

سردار "حسین همدانی" در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه انقلاب اسلامی 36

سال از سخت‌ترین مسیرها عبور کرد و امروز در بالندگی قرار دارد، اظهار داشت: در دولت ملی‌گراها کارشناسان اقتصادی کشور با مواجه شدن با صندوق خالی از ذخیره ارزی، سیلوهای گندم جا رو زده و نبرد تمام عیار علیه ایران اسلامی، اعلام کردند 6 ماه دیگر عمر این نظام به پایان می‌رسد.
 
وی تصریح کرد: شاید این پیش‌بینی از نظر کارشناسی درست بود، اما کار جهادی شهید رجایی به عنوان مردی ولایی و پرتلاش، خط بطلانی بر آن زد.
 
فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله(ص) تهران با بیان اینکه شهیدرجایی اعلام کرد «روزی که فشنگ ما تمام شود جنگ واقعی ما شروع خواهد شد» افزود: چنین دیدگاهی تنها از یک تربیت یافته مکتب اسلام مشاهده می‌شود که شهید رجایی به حق تربیت شده این مکتب بود.
 
وی با تأکید بر لزوم توجه به موقعیت ممتاز کنونی ایران به برکت انقلاب اسلامی، خواستار تبیین و تشریح آن برای همگان در تمام طول سال شد و ابراز داشت: باید همواره قدردان این نعمت بزرگ بود.
 

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: سردار , حسین , همدانی, فرمانده, سابق, سپاه, محمد رسول الله(ص), اسرائیل, قصاص, معامله, ژنرال‌های, امریکایی,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 10:35 |
 
ساعتی پس از انتشار بیانات روز یکشنبه رهبر معظم انقلاب و ابراز مخالفت قاطع و صریح ایشان با طرح توافق دو مرحله‌ای، جان کری وزیر خارجه آمریکا که نقشه از پیش طراحی شده علیه برنامه هسته‌ای ایران را نقش برآب می‌دید، در مصاحبه‌ای شتابزده با شبکه NBC گفت «اگر در مذاکرات هسته‌ای با ایران تا اواخر ماه مارس- اوایل فروردین ماه- توافق کلی حاصل نشود، این مذاکرات ادامه نخواهد یافت»!


تهدید جان‌کری به ترک میز مذاکرات در حالی است که ادامه مذاکرات تنها گزینه پیش روی آمریکاست و برخلاف اظهارات چند روز پیش دیوید کوهن که دست‌های ایران در مذاکرات را «بسته» اعلام کرده بود، اکنون آمریکاست که با بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب و نفی طرح توافق دو مرحله‌ای، دست‌های خود را بسته می‌بیند.
گفتنی است از چند هفته قبل آمریکایی‌ها طرح توافق دو مرحله‌ای را برای مذاکرات پیش‌روی پیشنهاد کردند. مطابق این طرح، توافق اولیه روی کلیات صورت می‌پذیرد (سیاسی) و بحث و توافق درباره جزئیات به مرحله بعد موکول می‌شود. این پیشنهاد دقیقاً همان کلاه گشادی است که متأسفانه در توافقنامه ژنو با کم‌دقتی تیم مذاکره کننده هسته‌ای برای فعالیت هسته‌ای کشورمان تدارک دیده و به اجرا درآورده بودند.
چالش 11 ساله بر سر کلیات نیست!
توضیح آن که چالش 11 ساله هسته‌ای بر سر کلیات نیست چرا که کلیات مسئله نظیر حق غنی‌سازی، حق برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، حق تحقیق و توسعه- R&D- حق تولید میله‌ها و صفحات سوخت برای رآکتورها و... تماماً و بدون کم و کاست برای همه کشورهای عضو معاهده NPT و از جمله جمهوری اسلامی ایران تثبیت شده و به رسمیت شناخته شده است و آنچه بهانه چالش بیش از 11 سال گذشته بوده و هست «جزئیات» برخورداری از این حقوق است که آمریکا و متحدانش به بهانه پیشگیری از انحراف در فعالیت هسته‌ای ایران -DIVERSION- به سوی تولید سلاح، در تحقق آن کارشکنی کرده و می‌کنند. بنابراین توافق روی کلیات یعنی توافق روی آنچه درباره آن اختلافی نبوده و نیست و این توافق غیر از کش دادن چالش و تمدید مذاکرات هیچ مفهوم دیگری نداشته و نخواهد داشت.
 توافق دو مرحله‌ای؛ تکرار دام ژنو
از سوی دیگر؛ توافق روی کلیات در حالی که بحث و گفت‌وگو درباره جزئیات به مرحله بعدی موکول شده است، دست تیم مذاکره کننده کشورمان را در مرحله دوم خواهد بست، چرا که با توافق روی کلیات چارچوبی به تصویب می‌رسد که مذاکرات بعدی الزاما بایستی در محدوده آن صورت پذیرفته و به نتیجه برسد. یعنی دقیقا همان توطئه‌ای که در توافقنامه 3 آذرماه 92 (24 نوامبر 2013) به جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد. در توافقنامه یاد شده 3 گام پیش‌بینی شده بود که گام اول آن بر کلیات حق غنی‌سازی، حق تحقیق و توسعه، حق برخورداری از فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای و... کشورمان تاکید شده بود-یعنی همان کلیات- ولی چگونگی برخورداری از این حقوق به گام‌های بعدی موکول شده بود. درصد غنی‌سازی؟ میزان غنی‌سازی؟ تعداد سانتریفیوژها؟ محل غنی‌سازی؟ بررسی نیاز ایران به غنی‌سازی؟ چگونگی بهره‌گیری از راکتور آب سنگین اراک؟ چگونگی برخورداری از حق تحقیق و توسعه؟ مواردی بود که بحث و گفت‌وگو درباره آن را در توافق ژنو پذیرفته بودیم ولی در مذاکرات بعدی گام‌های دوم و سوم، طرف مقابل، از این حقوق تعریف‌های دیگری ارائه می‌کرد و با استناد به توافقنامه ژنو از ایران می‌خواست که به تمامی آنها تن بدهد. دقیقا به همین علت بوده و هست که مقامات آمریکایی از جمله اوباما، بارها از توافق ژنو با عنوان توافقنامه‌ای که پیشرفت هسته‌ای ایران را متوقف ساخته، یاد کرده و به آن بالیده است.
رهبرمعظم انقلاب با اعلام موضع قاطع و صریح خود در مخالفت با طرح توافق دو مرحله‌ای، دقیقا به پاشنه آشیل آمریکا شلیک کرده و با درایت همیشگی خود توطئه حریف را خنثی نموده است. مخالفت ایشان با توافق دو مرحله‌ای و تاکید بر اینکه توافق باید «روشن، واضح و غیرقابل تفسیر و تاویل» باشد دست‌های آمریکا را برای زیاده‌خواهی بسته است.
آمریکا جرأت ترک میز مذاکره را ندارد
ترک میز مذاکره از سوی آمریکا به معنای شکست مذاکرات است و اولین نتیجه آن، لغو توافق ژنو خواهد بود. یعنی توافقنامه‌ای که مقامات آمریکایی بارها از آن با عنوان بزرگترین دستاورد خود در مذاکرات هسته‌ای با ایران، یاد کرده و می‌کنند. همین دیروز باراک اوباما در مصاحبه مفصل با پایگاه خبری «ووکس» با افتخار و مباهات اعلام کرد که در طول 11 سال مذاکرات هسته‌ای، ایران برای اولین‌بار «امتیازات واقعی» داده است و پیشرفت برنامه هسته‌ای این کشور متوقف شده است (قابل توجه عزیزان مذاکره‌کننده و رئیس‌جمهور محترم که از توافقنامه ژنو با عنوان تسلیم جهان در مقابل خواست ایران یاد می‌کردند)!
لغو توافقنامه ژنو که نتیجه طبیعی ترک میز مذاکره از جانب آمریکاست، یعنی دود شدن و به هوا رفتن - به قول اوباما- بزرگترین دستاورد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با ایران، بنابراین بدیهی است که هرگز به آن تن نخواهد داد و تهدید جان کری ارزشی بیشتر از یک بلوف‌گزاف ندارد!
نیاز آمریکا به ادامه چالش
همه شواهد و اسناد موجود حکایت از آن دارد که از نگاه آمریکا و متحدانش چالش هسته‌ای فقط بهانه‌ای برای تحریم‌هاست و دقیقاً به همین علت آمریکا شدیداً نیازمند ادامه این چالش است و هرگز برای ادامه مذاکرات نقطه‌ای بنام توافق تعریف نکرده است و به همین علت حاضر به پایان چالش نیست و هرگاه مذاکرات به نقطه نزدیک به پایان می‌رسد، بهانه تازه‌ای ساز کرده و به گزینه تمدید روی می‌آورد. از این زاویه نیز می‌توان با جرأت گفت که تهدید به ترک میز مذاکره فقط یک بلوف است چرا که؛
آمریکا غیر از ادامه مذاکرات گزینه‌ای ندارد. حمله نظامی و افزایش تحریم‌ها دو گزینه‌ای است که آمریکایی‌ها در صورت شکست مذاکرات با عنوان گزینه‌های جایگزین از آن یاد می‌کنند. گزینه حمله نظامی برخلاف ادعای رئیس جمهور آمریکا نه فقط روی میز نیست بلکه زیرمیز هم از آن خبری نیست چرا که آمریکا توان نظامی ایران را در جنگ تحمیلی، جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه و 7 روزه و 50 روزه آزموده است و ناکامی در حمله نظامی به عراق و افغانستان و... را در ویترین ناکامی‌های خود تجربه کرده است. آمریکا هم اکنون از دخالت نظامی در یمن نیز با عنوان یک ریسک بزرگ و نافرجام یاد می‌کند. ضمن آن که شرایط سیاسی منطقه و موقعیت اقتصادی به شدت متزلزل آمریکا و اروپا کمترین زمینه‌ای برای حماقت در حمله نظامی باقی نمی‌گذارد و نکات دیگری که شرح آن به درازا می‌کشد.
 گزینه ناکارآمد افزایش تحریم‌ها
و اما، گزینه افزایش تحریم‌ها نیز نمی‌تواند برای آمریکا نقش جایگزین مؤثری به جای ادامه مذاکرات را داشته باشد. چرا که هم اکنون نیز سامانه تحریم‌ها نه آنگونه که برخی از دولتمردان ادعا می‌کنند، به خاطر توافقنامه ژنو، بلکه به علت فرسایشی شدن آن، متزلزل شده است و ایران با برخورداری از 15 کشور همسایه، مبادلات اقتصادی چند صد میلیارد دلاری سالانه و آمادگی کشورهای پرتوان دیگری نظیر چین و روسیه برای تأمین نیازهای آن کشوری نیست که افزایش یا ادامه تحریم‌ها برای آن غیرقابل تحمل باشد مخصوصاً رویکرد به ظرفیت‌های بر زمین مانده داخلی که اقتصاد متفاوتی نمایه آن است، راهکار مؤثری برای مقابله با تحریم‌هاست.
از این روی تنها گزینه باقیمانده برای آمریکا ادامه مذاکرات است و بلوف جان کری قبل از این که تهدید تلقی شود، نشانه آن است که هوشمندی و نگاه الهی رهبر معظم انقلاب، دست‌های شیطان را برای باج‌خواهی بسته است.
شلیک به پاشنه آشیل
تهدید جان کری به ترک میز مذاکره علاوه بر آن که از اهمیت ادامه مذاکرات برای آمریکا حکایت می‌کند، نشانه آن است که حریف با طرح توافق دو مرحله‌ای توطئه جدیدی را طراحی کرده بود که مخالفت قاطع رهبر معظم انقلاب با طرح یاد شده، این نقشه را نقش برآب کرده است. از این روی با جرأت می‌توان گفت که مخالفت حضرت آقا با توافق دو مرحله‌ای، شلیک به پاشنه آشیل دشمن بوده است.
تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: جان‌کری, بلوف, آمریکا , میز, مذاکره, نیاز ,

لوگوی وبگاه
عاشورائیان زنجان
همکاران سایبری
ثامن تم

 هیئت بین الحرمین ساری


رزمنده سایبری
تخصصی مهدویت

???? ?????

http://8pic.ir/images/rgibwc9x51tm86kxjjxh.jpg

?? ???? ?????? ????? ???? ???

هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد

مجمع فرهنگي رهپويان علي شهر سريش آباد

محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما
موضوعات مطالب
پیوندهای روزانه
برچسب‌ها
» داعش (57), » ایران (39), » عربستان (39), » عاشوراییان (39), » ایران (31), » یمن (28), » عراق (24), » داعش (22), » زنجان (22), » ترکیه (21), » عاشوراییان زنجان (21), » امریکا (18), » سوریه (16), » شهادت (16), » شهید (15),
نوای وب
پخش انلاین
همکاران دیگر

 دعای عشق بخوان