اجازه ندهید انگیزه‌های سیاسی به فضاهای علمی نفوذ کند
تماس با مدیر

نام و نام خانوادگي:
پست الکترونيکي:
آرشيو مطالب
آخرین مطالب

درباره ما

این وب وابسته به هیچ گروه و سازمانی نیست و از نظر فکری فقط از احکام شرعی و منویات امام خامنه ای تبعیت می کند .
همسنگران
» ضامن آهو
» شعرهای سیدناصر ولائی
» ياوران مهدي
» مباحث اخرالزمان
» ظهور نزدیک است
» شهدا شرمنده ایم
» امروز اولین روز از باقی عمر من است
» (وب مداحی کربلایی محسن احمدی)
» همراه رهبر
» کلبه ساده من
» معبری به آسمان
» نگاه
» گروه اسلام شیوا
» ذاکرین اهل بیت
» لبیک یا حسین
» هیئت جوانان مسجد حضرت سیدالشهداء(ع)
» پاتوق عاشقان علی اصغر (ع)
» گمنام
» پایگاه رسمی حزب الله لبنان
» هیئت بین الحرمین اندیمشک
» معبری به آسمان
» انصارالمهدی
» شهید چهارده سال بعد از انتظار
» حزب الله لبنان
» معبر سایبری اندیشه
» REZAHOOSHMAND
» وطنم قلعه سرچهاردانگه
» منتظران ظهور 313
» وبسایت رسمی شجره طیبه صالحین،حلقه شهیدمهدی مکاری شهر مشکات
» خادمین سرزمین نور
» کـلــبـه درویــــشـی
» اَین عمار!!!درجستجوی عمار...
» یالثارات
» سایت مداحی کربلایی محسن احمدی
» ♥♥ استاد رائفی پور ♥♥
» سنگر جنگ نرم
» مجمع فرهنگي رهپويان علوي سريش آباد
» تار نمای تخصصی حاج جواد دلیر
» وبلاگ فرهنگی و مذهبی لثارات الحسین (ع)
» مهدویت وآخرالزمان
» معبر سایبری اندیشه
» هیئت محبان امام جعفرصادق(ع) تربت جام
» معبر سایبری اندیشه
» مهدی موعود (عج)
» مـــنــتــظـران مـــهــــدی
» بسیج ما
» جاودانه ها
» جنگ 93
» هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد
» بیرق عشق
» دغدغه
» دل خوشي های طلبه
» تفرش عصر مدرن
» یا اباصالح المهدی
» روستای شهید حسین چکی(روستای دشت آهو)
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» گرافیک کده
» سرباز سایبری سید علی
» بیتابان گربلا
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» مولا مهدی گل یاس
» معبر سایبری ساوه
» مجله حقیقت
» مهدی مولا گل یاس
» بیرق عشق
» رزمنده سایبری
» هیئت بین الحرمین ساری
» مرشد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عاشوراییان زنجان و آدرس b-zanjan.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 888
تعداد نظرات : 177
تعداد آنلاین : 1



روزشمار محرم عاشورا جنگ دفاع مقدس
 سید علی اگر لب تر کند جان را فدایش می کنیم کربلا را تو مپندار که شهریست در میان شهرها و نامیست در میان نام‌ها  بازنده نگهداشتن عاشوراء کشور شما آسیب نخواهد دید السلام علیک یا ابا عبدالله بسیج لشگر مخلص خداست أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاء شهید نظر می کند به وجه الله
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 13:50 |

امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) از نمایشگاه دستاوردهای فناوری نانو در حسینیه امام خمینی(ره) به مدت «یک‌ساعت‌ و نیم»

بازدید کردند و از نزدیک در جریان تلاش‌ها و پیشرفت‌های علمی دانشمندان و محققان جوان کشور در بخشهای «نانو و بیوتکنولوژی» قرار گرفتند.

در جریان این بازدید که آقای دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری نیز رهبر معظم انقلاب را همراهی می‌کرد، آخرین دستاوردها و تولیدات محققان کشور در بخش نانو با قابلیت کاربرد در بخش‌های: نانو مواد، دارو و درمان، نساجی، کشاورزی، آب، صنایعِ «نیروگاهی، ساختمان، نفت و انرژی، و خودرو» به نمایش گذاشته شد و دست اندرکاران نمایشگاه، توضیحاتی بیان کردند.

امام خامنه‌ای سپس در سخنانی در جمع استادان، محققان و دست‌اندرکاران صنعت نانو و بیوتکنولوژی، پیشرفتهای بزرگ این صنعت را، نمونه و معیاری برای پیشرفت در بخشهای مختلف کشور خواندند و خاطرنشان کردند: این پیشرفتها نشان می‌دهد که تمرکز یک مجموعه‌ی علاقه‌مند، دلسوز و متخصص در زمینه‌ای خاص، پیشرفتهای محسوس و جهشی را به‌دنبال خواهد داشت.

رهبر انقلاب، لازمه تداوم پیشرفتها را، «حفظ عوامل پیشرفت» بیان کردند و در ادامه به تبیین عوامل پیشرفت‌های علمی به‌ویژه در صنعت نانو پرداختند. ایشان، «برنامه‌ریزی دقیق»، «ثبات در مدیریت» و «فرهنگ سازی و گفتمان سازی به منظور شناسایی و بروز استعدادهای برتر» را از جمله عوامل حفظ پیشرفت های صنعت نانو برشمردند و تأکید کردند: یکی دیگر از مهمترین عوامل استمرار پیشرفتها، این است که اجازه ندهید انگیزه‌های سیاسی به درون فضاهای علمی و تحقیقاتی نفوذ کند.

امام، «مغرور نشدن» و «قانع نبودن به وضع موجود و پیشرفت‌های حاصل شده» را از دیگر عوامل تداوم حرکت پر شتاب علمی خواندند و افزودند: درست است که امروز سطح استعداد جوانان ایرانی و آهنگ شتاب علمی کشور از متوسط دنیا بسیار بالاتر است، و به‌عنوان نمونه ایران رتبه هفتم دنیا را در صنعت نانو دارد، اما به‌دلیل عقب‌ماندگی تاریخی کشور در زمینه علم، باید رشد علمی با شتاب روز افزون ادامه یابد.

رهبر انقلاب در ادامه، به دشمنی قدرتهای زورگو با ملت ایران بدلیل منش مستقل سیاسی، و اجتماعی و فکری ملت اشاره کردند و گفتند: این دشمنی در عرصه‌های مختلف خود را بروز می‌دهد، بنابراین برای دستیابی به اقتدارِ لازم، باید روز به روز خود را قوی‌تر کنیم.
ایشان با اشاره به ضرورت «هدایت محصولات و دستاوردهای فناوری نانو به سمت تجاری‌سازی، و بازار مصرف، و تولید ثروت»، خاطرنشان کردند: یکی از عوامل مهم تضمین تداوم پیشرفتها در صنعت نانو این است که مردم، آثار کار علمی و تحقیقاتی شما را در محیط زندگی خود مشاهده کنند.

امام خامنه‌ای همچنین با اشاره به گزارش‌های موجود از فاصله بودجه دولتی صنعت نانو در ایران در مقایسه با برخی کشورهای دیگر فعال در این فناوری، خطاب به معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تأکید کردند که به این موضوع، توجه بیشتری شود.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: امام خامنه‌ای, صنعت نانو, نمایشگاه, دستاوردهای, انگیزه‌های سیاسی فضاهای علمی, نفوذ,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 1:28 |

جای تاسف دارد که باید بگوییم دولت مدعی پاک دستی ناپاک ترین دولت در تاریخ ثبت شد

در جریان بررسی های تحقیق و تفحص بسیار متاسف می شدیم که حجم فسادهای مالی ناشی از توهم و سوء مدیریت تا اندازه ای زیاد است که نگران ابعاد روانی افشای آن هستیم.

به گزارش جمهوریت، در ادعای پاک دستی رکورد زده بود. در تخلف هم اما امروز رکورد را به نام خود ثبت کرده است. مردی که هر روز از لیست مفسدان اقتصادی در

جیب کاپشنش سخن می گفت، گویا هرگز لیست را نخوانده بوده است که اگر خوانده بود نام برخی نزدیکانش را در آن ثبت شده می دید.

تحقیق و تفحص های مجلس نهم متمرکز بر تخلفات مالی و اداری در دولت قبل است. به هر پرونده تحقیق و تفحصی سرک بکشیم، پای دولت دهم در میان است.(اینجا بخوانید).

نزدیک یک سال پیش بود که به دلیل برخی شکایات و اعتراضات مردمی از بنیاد شهید و همچنین

آشکار شدن برخی اختلاس ها، از جمله ماجر ای 1700 میلیارد ریالی و انتقال آن به خارج از کشور،

تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در مجلس شورایاسلامی کلید خورد.

عدم شفافیت مالی، وجود شائبه ها در بخش های اقتصادی بنیاد و کشف اختلاس 15 میلیارد تومانی ، از جمله دلایل پیگیری این طرح در مجلس نهم عنوان شد. پیش از این نیز خانواده های جانبازان و ایثارگران دوران جنگ در مقابل مجلس تجمع کرده بودند؛ آنان به خدمات حمایتی بنیاد شهید اعتراض داشتند.

اما بنیاد شهید در دولت قبل ، از همان آغاز زمزمه طرح تحقیق و تفحص، تلاش کرد آنگونه که برخی از نمایندگان مجلس گفتند، با فرستادن برخی معاونت های خود به مجلس شورای اسلامی و رایزنی با نمایندگان، از انجام این طرح جلوگیری کند که با مخالفت و مقاومت نمایندگان طرح روبه رو شد.

به این ترتیب، پس از تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام اینکه از انجام طرح خوشحال خواهد شد، شروع به تخریب چهره طراحان اصلی تحقیق و تفحص کردند.


کار تا بدان جا پیش رفت که مسعود زریبافان در مسیر تهدیدهایی که می کرد، بار دیگر طراحان تحقیق و تفحص در مجلس شورای اسلامی را زیر سؤال برد و اظهار داشت: با اعلام تخلفات ایشان، این نمایندگان برای ورود دوباره به مجلس به مشکل بر خواهند خورد.


به هر حال، طرح تحقیق و تفحص در زمان خود با مشکلات بسیاری روبه رو شد، ولی مقدمات کار فراهم و کار آغاز شد و امروز با گذشت بیش از یک سال از آغاز پروژه ، گویا گزارش در حال تدوین نهایی است.

حالا نیز عضو هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید ، دولت احمدی نژاد را ناپاک ترین دولت در زمینه اقتصادی و اداری می نامد و از تخلفات گسترده 6 سال گذشته در بنیاد شهید که تحت سو مدیریت رخ داده، صحبت می کند. تخلفاتی که به اذعان این نماینده مجلس نگرانی از اثرات روانی افشای آن در جامعه وجود دارد.

غلامعلی جعفرزاده  ایمن آبادی، عضو هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت با بیان این که هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در حال جمع‌بندی گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید است، گفت: فعالیت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و تخلفات رخ داده در این بنیاد مربوط به دولت قبل است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: البته ما برای جلوگیری از تکرار تخلفات در بنیاد شهید با مدیران جدید نشست هایی را داشته ایم و علاوه بر این که خواستار برخورد با متخلفان هستیم، سازوکاری نیز تعریف کرده ایم تا از این به بعد ، از بروز تخلف جلوگیری شود.

جعفرزاده ایمن آبادی هم چنین تصریح کرد: در این راستا گروهی برای جلوگیری از شکاف هایی که موجب وقوع جرم در بنیاد شهید شده اند تعیین

کرده‌ایم و آنها راهکارها و پیشنهاداتی را به مسوولان جدید بنیاد شهید ارائه می کنند تا از این طریق ریشه فساد برکنده شود.

درزهای بنیاد شهید برای تخلف را شناسایی کردیم/ کار ابتکاری مجلس در پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید

این نماینده مردم در مجلس نهم هم چنین گفت: مردم بعد از هر تحقیق و تفحصی دو سوال را مطرح می کنند، نخست این که با متخلفات توسط دستگاه قضا چه برخوردی می شود و دوم این که چه کارهایی برای ممانعت از بروز مجدد تخلف صورت گرفته است.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان این که باید زمینه فساد مجدد در بنیاد شهید برچیده شود، گفت: ما درزها و منافذی که در بنیاد شهید زمینه بروز تخلفات 6 سال گذشته را فراهم کرده شناسایی و از طریق کارگروهی به مدیران جدید اعلام کرده ایم که در کدام بخش های نواقص قانونی و آیین نامه ای وجود دارد.

عضو هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید با بیان این که در مورد این پرونده کار ابتکاری صورت گرفته است، گفت: امیدواریم مدیران جدید این نشتی ها را بر طرف کنند تا از یک سوراخ دوبار گزیده نشویم.


نگران ابعاد روانی افشای تخلفات مالی در بنیاد شهید هستیم/ فساد رخ داده در بنیاد شهید ناشی از روحیه قانون گریزی دولت قبل بوده است

جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر اهمیت سرعت در برخورد با جرایم افزود: ما به همین دلیل که احساس می‌کنیم تسریع در جمع‌بندی گزارش تحقیق و تفحص می‌تواند اثر خوبی داشته باشد، درصدد نهایی کردن آن هستیم تا مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز در مدت کوتاه‌تری نتیجه این کار را ببینند.

این عضو هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید با انتقاد از این که  مدیران قبلی همکاری خوبی نداشتند تاکید کرد: مدیران جدید بنیاد شهید با هیات تحقیق و تفحص همکاری کردند و در جریان بررسی های تحقیق و تفحص بسیار متاسف می شدیم که حجم فسادهای مالی ناشی از توهم و سوء مدیریت تا اندازه ای زیاد است که نگران ابعاد روانی افشای آن هستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر برخی اطلاعات این پرونده تحقیق و تفحص را به طور محرمانه برای‌دستگاه قضایی ارسال کرده‌ایم و جای تاسف بسیار دارد که آقای احمدی‌نژاد و نزدیکان وی بر اساس سلایق شخصی خود عمل می‌کرده اند.

 

 

 

 

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: جامعه, تخلفات, بنیاد, شهید , تحقیق و تفحص, مدیران قبلی همکاری خوبی نداشتند,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 17:46 |

اعتراف سنگین نماینده مجلس درباره ایثارگران

اعتراف سنگین یک نماینده مجلس؛ شاید کمتر از 20 یا 30 درصد از قوانین حمایتی ایثارگران اجرا و یا محقق شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:اگر دولت 50درصد از قوانین تصویب شده را اجرا کند مشکل ایثارگران برطرف می شود.
به گزارش محمد معرفی خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف های موجود ، خصوصا"دراجرایی نشدن برخی از قوانین مربوط به ایثارگران اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که اگر دولت بیاید فقط نیمی از قوانینی که تصویب شده است را اجرایی و عملیاتی کند مشکلات ایثارگران و جانبازان حل خواهد شد، ولی متاسفانه نه در این دولت بلکه در دولت های قبل هم موضوع همینطورمعطل مانده بود و اراده و اعتقادی برای حل مسائل ایثارگران تا بحال در دولت ها دیده نشده است..
 
آصفری با استقبال از ابلاغیه دولت برای اجرای لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران ، اجرای کامل آن را خواستار شد و افزود: لایحه خدمات رسانی به ایثارگران تا به امروز به طور کامل اجرا نشده است ، اما اجرای کامل آن در شرایط فعلی خواهد توانست بسیاری از مشکلات ایثارگران عزیز را برطرف کند ، اگر چه ما برای جامعه ایثارگری آنقدر که شعار داده ایم اقدامی در عمل نکرد ه ایم.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این زمینه به اجرایی نشدن برخی قوانین مربوط به ایثارگران در مراکز علمی و دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: در بعضی از دانشگاه ها و مراکز علمی هر وقتی ما را می بینند مطرح می کنند که آقا شما همه چیز را به ایثارگران اختصاص داده اید ولی همه این ها در واقع امتیازاتی است که فقط بر روی کاغذ آمده است و اگر در بحث اجرا به آن توجه کنیم می بینیم که شاید کمتر از 20 یا 30 درصد از آنها اجرا و یا محقق شده است.
نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این موضوع نشان دهنده این است که آنقدر که صحبت از ایثارگری و جامعه ایثارگران شده است ، در اجرا و عمل اقدام اساسی صورت نگرفته است و این واقعا"  ظلم به ایثارگران است.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس درپایان تاکید کرد: ما آمدیم در مجلس ، دولت و این طرف و آن طرف صحبت از ایثارگر و ایثارگران کرده ایم و مسائل آنها را در قالب آئین نامه، بخشنامه، قانون و غیره وذالک آورده ایم ولی در عمل  می بینیم که این گونه نیست و لذا غیر از اینکه ما یک مقدار ایثارگران را در جامعه با این مسائل  زیر سوال برده ایم ، خدمت دیگری برایشان نکرده ایم.
تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: اعتراف سنگین نماینده مجلس درباره ایثارگران,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 9:9 |

مهدی هاشمی برای زدن دولت دنبال تشدید تحریم‌ها بود

دوست و همکار قدیمی مهدی هاشمی در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت می‌گوید او تنها کسی نبوده که مهدی هاشمی با وی برای لابی در غرب و تشدید تحریم ها علیه ایران تماس گرفته است.

نیک‌آهنگ‌ کوثر همکار نشریات مختلف زنجیره‌ای، با نظر مهدی هاشمی مسئول راه‌اندازی سایت در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت شد. او پس از خروج مهدی هاشمی از کشور با وی در ارتباط بود. وی درباره انتشار فایل‌های صوتی خود با مهدی هاشمی می‌گوید: اتهام انتشار این نوارها به من، معتبر نیست، ولی بعد از اینکه اعضای خانواده هاشمی، صحت نوارها را زیر سؤال بردند، درست بودن و ادیت نشدنشان را تایید کردم. آقای خرازی اگر جویای واقعیت هستند و درباره صحت نوارها و مستندات نیز سؤالی دارند، می‌توانند به طور علنی یا غیرعلنی از من بپرسند. می‌توانند حتی بپرسند که آقای مهدی هاشمی در چه روزی با من تماس گرفتند و از من خواستند به سراغ مسئولان وزارت خزانه‌داری [آمریکا بروم].
وی می‌افزاید: داستان «نوار» مربوط به مکالمات ضبط شده بنده با مهدی هاشمی است که تا زمانی که از من درخواست شهادت نکردند، کسی هم از وجود نوارها اطلاعی نداشت. آقای مهدی هاشمی مدعی بودند که از وجود پرونده‌ای علیه خود در کانادا بی‌اطلاع بودند و چیزی درباره شکایت هوشنگ بوذری خودشان نمی‌دانستند. یک مکالمه 3 دقیقه در تابستان 1389 ثابت می‌کرد که ایشان کاملاً آگاه بودند و همچنین، پاسخ شریک سابق‌شان عباس یزدانپناه یزدی به ادعاهای شاکی پرونده و مستنداتی که خواهرزاده مهدی هاشمی در اختیار خودنویس قرار داده بود نشان می‌داد که فرزند هاشمی‌رفسنجانی هم مطالب خودنویس را با دقت خوانده بود و هم جوابیه را از طریق شریک خود برای خودنویس ارسال کرد. فایل‌های صوتی، تنها و تنها به درخواست وکلای مهدی هاشمی به طرفین و دادگاه تحویل داده شد. این فایل‌ها به پرونده ارتباط پیدا می‌کردند. مطابق حکم تایید شده دادگاه در تابستان 1391، شاهد موظف به تحویل اسناد و فایل‌های صوتی و یا نوشتاری و تصویری به دادگاه بود. این اسناد در 20 سپتامبر 2012، سه روز پیش از سفر مهدی هاشمی به تهران در اختیار وکلای او قرار گرفته و در روز 28 سپتامبر نیز وکیل کانادایی نام برده، با اعلام تلویحی اطلاع از محتوای نوارها از راستی‌آزمایی شاهد پرونده، خودداری کرد.
نیک‌آهنگ ‌کوثر یادآور شد: در گفت‌وگو با فرزند فائزه هاشمی، یک ماه پیش از مهلت تحویل فایل‌های صوتی و مدارک، دقیقا تاکید کردم که اولاً، مطابق قانون، امکان از بین بردن مستندات را ندارم. ثانیا، با توجه به عواقب عمومی شدن این اسناد از سوی دادگاه عالی انتاریو در کانادا، ممکن است آسیب‌های معنوی به افراد مختلف از جمله نواده هاشمی‌رفسنجانی، و خودم به‌عنوان ثبت‌کننده گفت‌وگوها وارد شود و راه پیشنهادی من در آن زمان، دخالت فائزه هاشمی برای منصرف کردن برادرش و وکلا از گرفتن مستندات بود. فرزند فائزه هاشمی گفت که چنین درخواستی را از مادرش نخواهد کرد. از زمان تحویل این فایل‌های صوتی، نسخه‌های اصلی را در جایی به شکل «آف لاین» دور از دسترس هستند تا از دسترسی افراد، حتی هکرها مصون بمانند. این فایل‌ها تنها بخشی از مکالمات با مهدی هاشمی هستند که می‌توانستند مورد استفاده دادگاه و وکلا قرار گیرند.
وی ادامه می‌دهد: به هر تقدیر تایید می‌کنم من تنها کسی نبوده‌ام که مهدی هاشمی برای اعمال تحریم‌های بیشتر با او تماس گرفته است. به گفته یکی از اعضای اتاق‌های فکر واشنگتن، که مهدی هاشمی با او نیز تماس گرفته بود، تلاش هاشمی برای ضربه زدن به دولت و احیانا رقبای پدرش و حتی رهبری بوده است. تلاش برای انتشار مطالبی که در پاییز 1388 برای افرادی مختلف فرستاده بود، جزو وظایف ایشان بوده است.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: مهدی هاشمی , تشدید تحریم‌ها , ضربه به احمدی نژاد, خیانت به کشور, ارائه راهکار, بیگاننگان, فرزند منادی فتنه,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 2:19 |

پادشاه 91 ساله عربستان پس از سه هفته بستری شدن در بیمارستان سرانجام تسلیم مرگ شد. دوران ملک عبدالله نیز به پایان رسید و سرنوشت خاندان آل سعود وارد دوران سرنوشت‌سازی شد. اکنون «سلمان» به عنوان پادشاه جدید سکان کشوری را در دست گرفته است که با چالش‌های گوناگونی روبه‌رو است.
دربار عربستان بامداد جمعه در حالی خبر مرگ «ملک عبدالله» را اعلام کرد که همزمان طی بیانیه‌ای افزود: « «شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» براساس قانون اساسی به عنوان پادشاه عربستان مورد بیعت قرار گرفت و پس از این بیعت براساس بند دوم فرمان پادشاهی، «شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز آل سعود» را به عنوان ولیعهد معرفی کرد.» بیعت با «ملک سلمان» و «شاهزاده مقرن» به عنوان ولیعهد در کاخ پادشاهی در ریاض برگزار شد.
«ملک عبدالله» از سال ١٩٨٢ میلادی ولیعهد عربستان شد، وی از سال ١٩٩٥ و پس از بیماری و زمینگیر شدن «ملک فهد» عملاً تمامی اختیارات یک پادشاه را در دست داشت، اما نهایتا با مرگ «ملک فهد» در سال 2005 رسما به عنوان ششمین پادشاه عربستان انتخاب شد. یکی از مهمترین انتقاداتی که به دوران پادشاهی وی وارد می‌شود مربوط به حمایت عربستان از گروه‌های تروریستی در منطقه است. دیروز مراسم تشییع جنازه ملک‌عبدالله برگزار شد. وی در قبرستان خاموش، «العود» که مخصوص پادشاهان این کشور است، دفن گردید.
کودتای خاموش
«سلمان بن عبدالعزیز» هفتمین پادشاه و اولین ولیعهد عربستان است که قبل از رسیدن به پادشاهی برای وی جانشینی تعیین شد. در اواخر ماه مارس(اسفند) 2014 «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه متوفی عربستان در حکمی، شاهزاده «مقرن بن عبدالعزیز» را به عنوان جانشین ولیعهد انتخاب کرد و براساس این حکم، مقرن به عنوان ولیعهد و جانشین ملک سلمان مورد بیعت قرار گرفت. پادشاه جدید عربستان که متولد 1935 میلادی است، بیست و پنجمین فرزند «عبدالعزیز» موسس خاندان سلطنتی سعودی است. مشکلات جسمانی «ملک سلمان» در سن 79 سالگی آنچنان است که گفته می‌شود وی به دلیل بیماری «آلزایمر» قادر به اداره حکومت نیست.

 

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: رئیس, دستگاه اطلاعاتی, عربستان, واشنگتن, دستورالعمل, بشارت, مرگ, پادشاه, هاشمی, مستشاران سیاسی,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 1:47 |

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی khamenei.ir در پی حوادث اخیر فرانسه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی

نامه ای خطاب جوانان اروپا و آمریکای شمالی به زبان انگلیسی (لینک زبان انگلیسی) صادر کردند. این پیام در سایت رهبری به 5 زبان دنیا در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. متن کامل این پیام به زبان فارسی به شرح ذیل است:

بسم‌ الله الرّحمن الرّحیم

به عموم جوانان در اروپا و امریکای شمالی
حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا متقاعد کرد که درباره‌ی آنها مستقیماً با شما سخن بگویم. من شما جوانان را مخاطب خود قرار میدهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آینده‌ی ملّت و سرزمینتان را در دستان شما میبینم و نیز حسّ حقیقت‌جویی را در قلبهای شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم. همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمیکنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند.

سخن من با شما درباره‌ی اسلام است و به‌طور خاص، درباره‌ی تصویر و چهره‌ای که از اسلام به شما ارائه میگردد. از دو دهه پیش به این سو ــ یعنی تقریباً پس از فروپاشی اتّحاد جماهیر شوروی ــ تلاشهای زیادی صورت گرفته است تا این دین بزرگ، در جایگاه دشمنی ترسناک نشانده شود. تحریک احساس رعب و نفرت و بهره‌گیری از آن، متأسّفانه سابقه‌ای طولانی در تاریخ سیاسی غرب دارد. من در اینجا نمیخواهم به هراس‌های گوناگونی که تاکنون به ملّتهای غربی القاء شده است، بپردازم. شما خود با مروری کوتاه بر مطالعات انتقادی اخیر پیرامون تاریخ، می‌بینید که در تاریخنگاری‌های جدید، رفتارهای غیر صادقانه و مزوّرانه‌ی دولتهای غربی با دیگر ملّتها و فرهنگهای جهان نکوهش شده است. تاریخ اروپا و امریکا از برده‌داری شرمسار است، از دوره‌ی استعمار سرافکنده است، از ستم بر رنگین‌پوستان و غیر مسیحیان خجل است؛ محقّقین و مورّخین شما از خونریزی‌هایی که به نام مذهب بین کاتولیک و پروتستان و یا به اسم ملیّت و قومیّت در جنگهای اوّل و دوّم جهانی صورت گرفته، عمیقاً ابراز سرافکندگی میکنند.

این به‌خودی‌خود جای تحسین دارد و هدف من نیز از بازگوکردن بخشی از این فهرست بلند، سرزنش تاریخ نیست، بلکه از شما میخواهم از روشنفکران خود بپرسید چرا وجدان عمومی در غرب باید همیشه با تأخیری چند ده ساله و گاهی چند صد ساله بیدار و آگاه شود؟ چرا بازنگری در وجدان جمعی، باید معطوف به گذشته‌های دور باشد نه مسائل روز؟ چرا در موضوع مهمّی همچون شیوه‌ی برخورد با فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی، از شکل‌گیری آگاهی عمومی جلوگیری میشود؟

شما بخوبی میدانید که تحقیر و ایجاد نفرت و ترس موهوم از «دیگری»، زمینه‌ی مشترک تمام آن سودجویی‌های ستمگرانه بوده است. اکنون من میخواهم از خود بپرسید که چرا سیاست قدیمی هراس افکنی و نفرت‌پراکنی، این‌بار با شدّتی بی‌سابقه، اسلام و مسلمانان را هدف گرفته است؟ چرا ساختار قدرت در جهان امروز مایل است تفکر اسلامی در حاشیه و انفعال قرار گیرد؟ مگر چه معانی و ارزشهایی در اسلام، مزاحم برنامه‌ی قدرت های بزرگ است و چه منافعی در سایه‌ی تصویرسازی غلط از اسلام، تأمین میگردد؟ پس خواسته‌ی اوّل من این است که درباره‌ی انگیزه‌های این سیاه‌نمایی گسترده علیه اسلام پرسش و کاوش کنید.

خواسته‌ی دوم من این است که در واکنش به سیل پیشداوری‌ها و تبلیغات منفی، سعی کنید شناختی مستقیم و بی‌واسطه از این دین به دست آورید. منطق سلیم اقتضاء میکند که لااقل بدانید آنچه شما را از آن میگریزانند و میترسانند، چیست و چه ماهیّتی دارد. من اصرار نمیکنم که برداشت من یا هر تلقّی دیگری از اسلام را بپذیرید بلکه میگویم اجازه ندهید این واقعیّت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود. اجازه ندهید ریاکارانه، تروریست‌های تحت استخدام خود را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند. اسلام را از طریق منابع اصیل و مآخذ دست اوّل آن بشناسید. با اسلام از طریق قرآن و زندگی پیامبر بزرگ آن (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم) آشنا شوید. من در اینجا مایلم بپرسم آیا تاکنون خود مستقیماً به قرآن مسلمانان مراجعه کرده‌اید؟ آیا تعالیم پیامبر اسلام (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) و آموزه‌های انسانی و اخلاقی او را مطالعه کرده‌اید؟ آیا تاکنون به جز رسانه‌ها، پیام اسلام را از منبع دیگری دریافت کرده‌اید؟ آیا هرگز از خود پرسیده‌اید که همین اسلام، چگونه و بر مبنای چه ارزشهایی طیّ قرون متمادی، بزرگترین تمدن علمی و فکری جهان را پرورش داد و برترین دانشمندان و متفکّران را تربیت کرد؟

من از شما میخواهم اجازه ندهید با چهره‌پردازی‌های موهن و سخیف، بین شما و واقعیّت، سدّ عاطفی و احساسی ایجاد کنند و امکان داوری بیطرفانه را از شما سلب کنند. امروز که ابزارهای ارتباطاتی، مرزهای جغرافیایی را شکسته است، اجازه ندهید شما را در مرزهای ساختگی و ذهنی محصور کنند. اگر چه هیچکس به‌صورت فردی نمیتواند شکافهای ایجاد شده را پر کند، امّا هر یک از شما میتواند به قصد روشنگریِ خود و محیط پیرامونش، پلی از اندیشه و انصاف بر روی آن شکافها بسازد. این چالش از پیش طراحی شده بین اسلام و شما جوانان، اگر چه ناگوار است امّا میتواند پرسش‌های جدیدی را در ذهن کنجکاو و جستجوگر شما ایجاد کند. تلاش در جهت یافتن پاسخ این پرسش‌ها، فرصت مغتنمی را برای کشف حقیقت‌های نو پیش روی شما قرار میدهد. بنابراین، این فرصت را برای فهم صحیح و درک بدون پیشداوری از اسلام از دست ندهید تا شاید به یمن مسئولیّت‌پذیری شما در قبال حقیقت، آیندگان این برهه از تاریخ تعامل غرب با اسلام را با آزردگی کمتر و وجدانی آسوده‌تر به نگارش درآورند.

                                                                                                           93/1/11        

      

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: نامه, خطاب, جوانان, اروپا , آمریکای شمالی, khamenei, اسلام, A Youth Leader in Europe and North America, Islam, Seyed, Ali, Khamenei,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 1:30 |


روزنامه «واشنگتن‌پست» در گزارشی با عنوان «امپراطوری در حال ظهور ایران»، مدعی شده است که تهران به آرامی در حال حاکم شدن بر جهان عرب است و واشنگتن تا حد زیادی این واقعیت را نادیده گرفته است.

به گزارش فارس، روزنامه «واشنگتن‌پست» در گزارشی به قلم «چالز کروتامر» که به تیتر «امپراطوری در حال ظهور ایران» منتشر کرده، هرچند در راستای ترویج ایران‌هراسی، اما اذعان کرده است که توان ایران در منطقه روز به روز در حال گسترش یافتن است و آمریکا این واقعیت را نادیده گرفته است.

در ابتدای این گزارش، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای جاری میان ایران و گروه موسوم به ۱+۵، آمده است: «در حالی که حرکت ایران به سمت بمب هسته‌ای، تنشی شدید میان کاخ سفید و کنگره به راه انداخته، حرکت ایران به سمت غلبه متعارف بر جهان عرب، تا حد زیادی نادیده گرفته شده است. در واشنگتن که اینطور است. عرب‌ها متوجه این موضوع شده‌اند. به همین واسطه هم کشورهای طرفدار آمریکا، به خصوص اعراب خلیج (فارس)، عمیقا نگران شده‌اند.»

واشنگتن‌پست در ادامه به تحولات یمن اشاره کرده و نوشته است که جنبش «تحت حمایت ایران» انصارالله، از تابستان امسال کنترل صنعا پایتخت این کشور را در دست دارد. این هفته نیز رئیس‌جمهور از سمت خود اعلام استعفا کرد. این روزنامه سپس مدعی حمایت ایران از حوثی‌های یمن شدن و نوشته است که شعار این گروه، شعارهایی است چون «الله اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل»، که همه آن‌ها را می‌توان از زبان‌ ایرانی‌ها شنید.

کروتامر که به اتخاذ مواضع ضدایرانی و نزدیک به محافظه‌کاران آمریکایی معروف است، در ادامه در رابطه با دلایل ضرورت «نگرانی ما» از تحولات یمن، نوشته است: «اولا به این خاطر که ما در نبرد پهپادی علیه دیگر تهدید آن منطقه، یعنی القاعده شبه‌جزیره، به دولت یمن وابسته هستیم. الان مشخص نیست که بتوانیم سفارتمان را در یمن حفظ کنیم، چه برسد به اینکه بخواهیم علیه القاعده دست به عملیات بزنیم. و ثانیا، هژمونی در حال گسترش ایران، تهدیدی مرگبار برای متحدان ما و منافع تمام خاورمیانه است.»

وی همچنین به وضعیت سوریه اشاره کرده و نوشته است که «قدرت ایران در سوریه هم در حال رشد است» و تهران در نجات نظام سوریه «موفق شده است. شورشی‌های میانه‌رو هم در آشفتگی به سر می‌برند.»

کروتامر در ادامه ایران را تهدیدی برای کشورهای عربی به تصویر کشیده و نوشته است که ایران در حال تشکیل یک «هلال شیعی» است که عراق، سوریه و لبنان را در بر گرفته و به مدیترانه می‌رسد. نفوذ ایران همچنین از جنوب و غرب به یمن رسیده است. وی همچنین پائین آوردن قیمت نفت را «تنها اهرم» عربستان برای فشار به ایران توصیف کرده و مدعی شده است که ریاض از این طریق در حال نبرد با تهران است.

واشنگتن‌پست می‌افزاید: «با این حال، به نظر می‌رسد دولت اوباما آماده کنار آمدن با واقعیت چیرگی ایران در سوریه است. دولت به نیویورک‌تایمز گفته است که در حال عقب‌نشینی از شرط برکناری اسد است. این برای سعودی‌ها و دیگر اعراب خلیج (فارس)، یک کابوس است. آن‌ها درگیر نبرد منطقه‌ای عظیم با ایران هستند و در این نبرد در حال شکست خوردن هستند. آن‌ها یمن را می‌بازند، لبنان را می‌بازند، سوریه را می‌بازند و می‌بینند که عراق در دوران پس از خروج ایالات متحده، چطور به صورتی فزاینده تحت نفوذ ایران قرار می‌گیرد.»

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: جمهوری اسلامی, امپراطوری, ایران, ظهور, قدرت منطقه, واشنگتن‌پست, هلال شیعی, الله اکبر, کابوس, ,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 1:0 |
*عجيب ترين و بزرگ ترين مردم
 
پیامبر اکرم  صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند: يا علىّ ! عجيب‏ترين مردم از جهت ايمان، و عظيم ترين ايشان از جهت يقين گروهى هستند كه در آخر الزمان زيست مي‌كنند، زيرا ايشان به ديدار پيامبر نرسیده اند، و حجّت از ايشان غائب است، ولى ايشان به نوشته ‏اى(كتاب‌هاي روايات معصومين) ايمان آورده‏ اند.
من لا يحضره الفقيه ، شيخ صدوق(381 هق ) ، ج 4 ، ص 366 
 
*برادران پيامبر صلي الله عليه و آله و سلّم در آخرالزمان
 
ابو بصير و او از امام محمد باقر عليه السّلام‏ روايت نموده كه پيغمبر اكرم صلّى اللَّه عليه و آله روزى در جمعى از اصحاب خود دو بار فرمود: خداوندا! برادران مرا به من بنمايان. اصحاب عرض كردند: يا رسول اللَّه! مگر ما برادران شما نيستيم؟  فرمود: نه! شما اصحاب من مي باشيد، برادران من مردمى در آخر الزمان هستند كه به من ايمان مى‏ آورند، با اين كه مرا نديده ‏اند. خداوند آنها را با نام و نام پدرانشان، پيش از آن كه از صلب پدران و رحم مادرانشان بيرون بيايند، به من شناسانده است. ثابت ماندن يكى از آنها بر دين خود، از صاف كردن درخت خاردار (قتاد) با دست در شب ظلمانى، دشوارتر است. و يا مانند كسى است كه پاره ‏اى از آتش چوب درخت «غضا» را در دست نگاه دارد. آنها چراغ هاى شب تار مي باشند، پروردگار آنان را از هر فتنه تيره و تارى نجات مي دهد.
بحار الأنوار ، علامه مجلسي ، ج 52 ، ص 124
 
*مردم آخرالزمان دقيق و ژرف اندیش
 
 به اين روايتي كه به دقّت و تعمّق مردم آخر الزمان اشاره دارد توجّه نمائيد:
از امام چهارم عليه السلام‌ راجع به‌ توحيد پرسش شد، فرمود: خداى عزّوجلّ دانست كه در آخر الزمان مردمى محقِّق و موشكاف آيند.از اين رو سوره «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» و آيات سوره حديد را كه آخرش «وَ هُوَ عَلِيمٌ‏ بِذَاتِ الصُّدُورِ» است نازل فرمود، پس هر كه براى خداشناسى غير از اين جويد هلاك است.
توحيد صدوق، ص 283، باب40، باب أدنى ما يجزئ من معرفة التوحيد
تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: مهدویت در آدینه ها, مردم آخرالزمان, روایات کاربردی, مدح مردم آخرالزمان, دینداری در آخرالزمان, رافضی, ,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 1:12 |

سرمای این‌ روزهای سوریه در ١٠٠ سال گذشته در این کشور بی‌سابقه بوده اما، دل مدافعان از حرم و مقدسات اسلامی به عشق اهل‌بیت(ع) گرمِ گرم است.

 «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در طی سخنانی در جشن میلاد رسول اکرم(ص) ضمن تمجید از رزمندگانی که در نقاط مرزی و کوهستانی با وجود برف و سرما و در این شرایط دشوار از مردم دفاع می‌کنند و به مسئولیت شرعی خود پایبند هستند گفت: مبارزان مقاومت که در ارتفاع دو هزار متری به سر می‌برند، پیروان حقیقی پیامبر(ص) و حامیان اصلی مقاومت هستند.
دبیرکل حزب الله با اشاره به ناتوانی تروریست‌ها در کنترل بر مناطق مرزی لبنان با سوریه تاکید کرد که به تمام مردم لبنان می‌گوییم که لبنانی‌ها در مقابله با تروریست‌ها ناتوان نیستند و سرما، شهادت و مجروحیت نمی‌تواند عزم نیروهای مقاومت را خدشه دار کند.

سرمای این‌ روزهای سوریه در ١٠٠ سال گذشته در سوریه بی‌سابقه بوده و ادامه ‏موج سرما ، مشکلات زیادی را برای سوری‌ها و به‌ویژه ‏آوارگان‬ به همراه داشته است. اما، دل مدافعان از حرم و مقدسات اسلامی به عشق اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) گرمِ گرم است.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: دستان, یخ زده, مدافع حرم , سرما, رزمنده گمنام, منطقه القلمون, حرم مطهر حضرت زینب(س), حضرت رقیه(س),
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 23:59 |

یکی از قدرتمندترین نیازها و غرایزی که در انسان وجود دارد غریزه جنسی است. نیاز جنسی مانند نیاز به آب و غذا از نیازهایی است که بایستی از روش صحیح ارضاء گردد.


فحشا

از نظر علم و تجربه ثابت شده است که یکی از عوامل اصلی و ناخودآگاه تحریک و ترشح غدد و هورمونهای جنسی، نگاه است. نگاه به نامحرم هر چند اگر بدون قصد تلذّذ باشد عمل طبیعی و غریزی خود را انجام می دهد و زمینه تحریک شهوت انسان را در زمان نگاه یا بعد از آن ایجاد می کند. تحریک غریزه جنسی به گونه نامشروع نیز آثار شوم و نکبت بار فراوانی بر ابعاد مختلف انسان و جامعه بشری ایجاد می نماید. اسراف، انحراف و هدر رفتن نیروهای فکری ، اجتماعی و معنوی انسان، زمینه سازی سردی روابط خانوادگی (شخصی که نگاه خود را کنترل نمی کند با یک همسر ارضا نمی شود)، حالت حسرت و ناکامی، از دست دادن آرامش روانی، میل به گناه (لواط، زنا ، استمناء و....) و بالاخره گرایش به گناهان مختلف از جمله آثار سوء نگاه حرام است که در عرصه زندگی فردی، خانوادگی و اجتماع ظاهر می گردد. امام علی علیه السلام می فرماید چشم، پیش قراول دل، جلودار فتنه، دام شیطان و نگاه حرام سبب کاشتن بذر شهوت و نهال گناه (زنا و لواط و استمناء و ...) است.[1] نگاه به نامحرم باعث سختی زندگی و زیادی حسرت و افسوس است. قران کریم در این مورد می فرماید: « قُلْ لِلْمُۆْمِنینَ یغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِک أَزْکى‏ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بِما یصْنَعُونَ [2] به مۆمنان بگو چشمهاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فرو گیرند، و عفاف خود را حفظ کنند این براى آنان پاکیزه‏تر است خداوند از آنچه انجام مى‏دهید آگاه است! »

برخی آثار فاجعه آمیز نگاه کردن به فیلم های غیراخلاقی را می‌‌توان اینگونه برشمرد :

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: اثرات, شوم, دیدن, عکس , فیلم, مستهجن, تاثیرات فیزیولوژیک, تأثیر بر رفتار جنسی, تحلیل توان عقل, پرخاشگری,

لوگوی وبگاه
عاشورائیان زنجان
همکاران سایبری
ثامن تم

 هیئت بین الحرمین ساری


رزمنده سایبری
تخصصی مهدویت

???? ?????

http://8pic.ir/images/rgibwc9x51tm86kxjjxh.jpg

?? ???? ?????? ????? ???? ???

هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد

مجمع فرهنگي رهپويان علي شهر سريش آباد

محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما
موضوعات مطالب
پیوندهای روزانه
برچسب‌ها
» داعش (57), » ایران (39), » عربستان (39), » عاشوراییان (39), » ایران (31), » یمن (28), » عراق (24), » داعش (22), » زنجان (22), » ترکیه (21), » عاشوراییان زنجان (21), » امریکا (18), » سوریه (16), » شهادت (16), » شهید (15),
نوای وب
پخش انلاین
همکاران دیگر

 دعای عشق بخوان