به چه دلیل خلیفه دوم متعه را حرام کرد؟
تماس با مدیر

نام و نام خانوادگي:
پست الکترونيکي:
آرشيو مطالب
آخرین مطالب

درباره ما

این وب وابسته به هیچ گروه و سازمانی نیست و از نظر فکری فقط از احکام شرعی و منویات امام خامنه ای تبعیت می کند .
همسنگران
» ضامن آهو
» شعرهای سیدناصر ولائی
» ياوران مهدي
» مباحث اخرالزمان
» ظهور نزدیک است
» شهدا شرمنده ایم
» امروز اولین روز از باقی عمر من است
» (وب مداحی کربلایی محسن احمدی)
» همراه رهبر
» کلبه ساده من
» معبری به آسمان
» نگاه
» گروه اسلام شیوا
» ذاکرین اهل بیت
» لبیک یا حسین
» هیئت جوانان مسجد حضرت سیدالشهداء(ع)
» پاتوق عاشقان علی اصغر (ع)
» گمنام
» پایگاه رسمی حزب الله لبنان
» هیئت بین الحرمین اندیمشک
» معبری به آسمان
» انصارالمهدی
» شهید چهارده سال بعد از انتظار
» حزب الله لبنان
» معبر سایبری اندیشه
» REZAHOOSHMAND
» وطنم قلعه سرچهاردانگه
» منتظران ظهور 313
» وبسایت رسمی شجره طیبه صالحین،حلقه شهیدمهدی مکاری شهر مشکات
» خادمین سرزمین نور
» کـلــبـه درویــــشـی
» اَین عمار!!!درجستجوی عمار...
» یالثارات
» سایت مداحی کربلایی محسن احمدی
» ♥♥ استاد رائفی پور ♥♥
» سنگر جنگ نرم
» مجمع فرهنگي رهپويان علوي سريش آباد
» تار نمای تخصصی حاج جواد دلیر
» وبلاگ فرهنگی و مذهبی لثارات الحسین (ع)
» مهدویت وآخرالزمان
» معبر سایبری اندیشه
» هیئت محبان امام جعفرصادق(ع) تربت جام
» معبر سایبری اندیشه
» مهدی موعود (عج)
» مـــنــتــظـران مـــهــــدی
» بسیج ما
» جاودانه ها
» جنگ 93
» هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد
» بیرق عشق
» دغدغه
» دل خوشي های طلبه
» تفرش عصر مدرن
» یا اباصالح المهدی
» روستای شهید حسین چکی(روستای دشت آهو)
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» گرافیک کده
» سرباز سایبری سید علی
» بیتابان گربلا
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» مولا مهدی گل یاس
» معبر سایبری ساوه
» مجله حقیقت
» مهدی مولا گل یاس
» بیرق عشق
» رزمنده سایبری
» هیئت بین الحرمین ساری
» مرشد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عاشوراییان زنجان و آدرس b-zanjan.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 888
تعداد نظرات : 177
تعداد آنلاین : 1



روزشمار محرم عاشورا جنگ دفاع مقدس
 سید علی اگر لب تر کند جان را فدایش می کنیم کربلا را تو مپندار که شهریست در میان شهرها و نامیست در میان نام‌ها  بازنده نگهداشتن عاشوراء کشور شما آسیب نخواهد دید السلام علیک یا ابا عبدالله بسیج لشگر مخلص خداست أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاء شهید نظر می کند به وجه الله
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 19:11 |

به چه دلیل خلیفه دوم متعه را حرام کرد؟

یکی از مسائل اختلافی بین مسلمانان، نکاح موقت یا همان متعه است، بر اساس نظر مشهور؛ منع از نکاح متعه در بین اهل سنت، به فرمان عمر بر می‌گردد. در انگیزه وی از اِعمال چنین ممنوعیتی، نظراتی بیان شده است که مواجه شدن با برخی از مشکلات اجتماعی را می‌توان از آن جمله نام برد؛ زیرا چون تشکیلات خلافت، برنامه جامعی برای اجرا و کنترل لوازم نکاح متعه نداشت، اصل این کار را منع کرد، به طوری که برای همیشه از جامعه اهل سنت رخت بر بست

 


متعه یا ازدواج موقت از احکامی ‌است که در زمان خلیفه دوم منع شد. از جابر بن عبدالله انصاری نقل شده است: ما زمان پیامبر(ص) متعه می‌کردیم، در زمان ابوبکر نیز این کار مجاز بود تا این‌که عمر از این کار نهی کرد.[1]
اگرچه نقل‌هایی وجود دارد که متعه در همان زمان پیامبر(ص) ممنوع شده بود،[2] اما نظر تمام شیعیان و بسیاری از اهل سنت آن است که این ممنوعیت در زمان عمر اتفاق افتاده است.
درباره چرایی مخالفت خلیفه دوم با این حکم؛ مطالبی بیان شده است که در ذیل، به بررسی آنها می‌پردازیم:
1. «عمران بن سواده» همین مطلب را از عمر جویا می‌شود: «با عمر نماز صبح خواندم، آن‌گاه بعد از نماز بیرون رفت و من با او رفتم. گفت: حاجتى دارى؟!....گفتم: پندى دارم!... مسلمانان چهار چیز را بر تو عیب مى‏گیرند. عمر در حالی‌که سر تازیانه را به چانه نهاده و ته آن‌را به دامن خویش گذاشت! گفت: بگو! گفتم: مى‏گویند:.... متعه‌ی زنان را حرام کرده‏اى، در صورتى که خدا روا داشته است؟! گفت: پیامبر خدا(ص) آن‌را هنگام ضرورت حلال کرد، اما بعدها گشایشی در کار مسلمانان به وجود آمد و بیاد ندارم کسى از مسلمانان پس از این گشایش، بدان عمل کرده باشد. اکنون هر کس بخواهد می‌تواند زنى به نکاح گیرد و پس از سه روز او را طلاق دهد».[3]
با توجه به ظاهر متن بالا؛ گویا عمر معتقد بوده که نکاح متعه فقط برای زمان سختی و کم بضاعتی مسلمانان وضع شده است، و هنگامی که مسلمانان در گشایش‌ باشند باید به دنبال نکاح دائم باشند.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: دلیل, خلیفه دوم, متعه, حرام , اهل سنت, فرمان عمر, ابوبکر, مجاز, صیغه, منع, جابر بن عبدالله انصاری,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 1:57 |

دفترحفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتشار متنی با عنوان «ما ضربه را با ضربه پاسخ می‌دهیم» به بازخوانی مواضع رهبر انقلاب درخصوص توطئه کاهش قیمت نفت در ایام جنگ تحمیلی عراق علیه ایران پرداخته است.

سقوط ناگهانی قیمت نفت در اواسط دهه 80 میلادی، سومین تحول ناگهانی بازار جهانی نفت، پس از افزایش بهای سال‌های 74-1973 و صعود مجدد قیمت‌ها در 80-1979، به‌شمار می‌آید. در دهه 70 میلادی، افزایش قیمت نفت (با برنامه‌های اوپک)، سرمایه مالی فراوانی را به خزانه کشورهای فروشنده نفت سرازیر کرد. طبیعی بود که افزایش قیمت، به هیچ وجه نمی‌توانست مطلوبِ خریداران و نیازمندان نفت منطقه‌ی غرب آسیا و شمال آفریقا باشد. در این شرایط بود که انقلاب اسلامی ایران، تنها یک سال مانده به فرارسیدن دهه 80 میلادی، به وقوع پیوست و جهت‌گیری سیاست داخلی و خارجی ایران را دستخوش چرخشی 180 درجه‌ای کرد. آغاز جنگ تحمیلیِ بعثیون عراق علیه ایران و مقاومت غیرتمندانه ملت علیه متجاوزان، بیش از پیش توجهات را به منطقه، نفت و نظام انقلابی ایران متمرکز کرد.

 

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: ضربه, با ضربه, پاسخ, عربستان, امریکا, رژیم صهیونیستی, حربه‌های قاطع‌تری, سقوط, ناگهانی, قیمت, نفت,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 16:54 |

بررسی اظهارات حجاریان درباره شاه معدوم حرکت خزنده حجاریان در مسیر نهضت

آزادی اینکه چرا چنین افرادی  که به عنوان تئوریسین یک جریان سیاسی در کشور در

حال فعالیت هستند، اینگونه به بزک کردن رژیم فاسد پهلوی و نادیده گرفتن عمق

فساد و استبداد در آن رژیم می پردازند، موضوعی مهم و قابل بررسی است.

 چندی پیش سعید حجاریان «تئوریسین جریان اصلاحات» در گفت و گو با «شرق» مدعی شد که حتی شاه نیز قابل اصلاح بود. این ادعا در حالی از سوی حجاریان مطرح می شود که تندرو ترین افراد در جبهه اصلاحات نیز موافق تفکرات شاه نیستند و اکثرا حداقل سابقه مبارزات انقلابی را نیز داشته اند. اینکه چرا چنین افرادی که به عنوان تئوریسین یک جریان سیاسی در کشور در حال فعالیت هستند، اینگونه به بزک کردن رژیم فاسد پهلوی و نادیده گرفتن عمق فساد و استبداد در آن رژیم می پردازند، موضوعی مهم و قابل بررسی است.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: حرکت, خزنده, حجاریان , مسیر, نهضت آزادی, اصلاح طلب, خاتمی, شاه, هاشمی, تئوریسین,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 16:28 |

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت از بازگشایی مجدد مسیر کاظمین

برای اعزام زائران ایرانی تا 10 روز دیگر خبر داد.

93/10/24

محسن نظافتی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت که هم اکنون در کربلا به سر می‌برد در گفت‌وگویی با اشاره به بازگشایی مسیر کاظمین اظهار کرد: در حال حاضر یک تیم متشکل از مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق مشغول مذاکره برای فراهم آوردن مقدمات اعزام زائران به کاظمین است.

وی در ادامه افزود: بر همین اساس و با بررسی‌های صورت گرفته با بازگشایی مسیر کاظمین زائران ایرانی از ده روز دیگر به شهر کاظمین اعزام می‌شوند.

نظافتی همچنین با اشاره به بازگشایی فرودگاه بغداد تصریح کرد: از این پس پرواز زائران عتبات علاوه بر فرودگاه نجف به فرودگاه بغداد صورت می‌گیرد.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در پایان در خصوص بازگشایی سامرا گفت: هنوز مجوز اعزام زائران به شهر سامرا صادر نشده است.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: بازگشایی, مجدد, مسیر, کاظمین , اعزام, زائران, ایرانی, عتبات, عالیات, کربلا, عاشوراییان, زوار,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 13:54 |

در جریان حادثه تروریستی هفته گذشته پاریس- که در نهایت با مرگ 20 نفر، از جمله دو عامل تروریست پایان یافت- و همچنین روزهای پس از آن، رسانه‌ها و مقامات غربی و حتی رژیم صهیونیستی، سر و صدای «بسیار زیادی» به پا کرده و مردم تحت تاثیر قرار گرفته از تبلیغات سرسام آورشان را، به مشارکت در یک تظاهرات میلیونی در قلب فرانسه کشاندند تا بدین‌ترتیب نشان دهند، مخالف «خشونت» و «تروریسم» و طرفدار «آزادی بیان» هستند.
غرب با محکومیت «شدید» این حادثه تروریستی، به شکلی غیرمعمول، بر لزوم چاره‌اندیشی برای جلوگیری از وقوع مجدد حملات تروریستی و کشته شدن مردم تاکید می‌کند. حتی آمریکا و اروپا توافق کرده‌اند، طی روزهای آینده، با شرکت در یک جلسه مشترک در واشنگتن، راه‌های تکرار چنین جنایاتی را ببندند. این فضای ملتهب برای ملتهب‌تر شدن، فقط «اعلام آماده‌باش کامل نظامی» را کم داشت که مقامات امنیتی آمریکا، انگلیس و ایتالیا وظیفه اجرای آن را بر عهده گرفتند.
غرب با دفاع تمام‌قد از توهین یک نشریه گمنام و کم تیراژ به نام شارلی ابدو، توهین به مقدسات یک و نیم میلیارد مسلمان را عین آزادی بیان دانست. در اینجا به هیچ وجه قصد دفاع از اقدام تروریستی داعش در حمله به این نشریه را نداریم و فقط به دنبال این هستیم که اثبات نماییم، دول غربی- اگر خود در این حادثه دست نداشته باشند هم-  از وقوع چنین حادثه‌ای نه تنها ناراحت نیستند، چه بسا خیلی خوشحال هم هستند! و اینکه دغدغه غرب، نه حقوق بشر است، نه آزادی بیان است و نه حتی مبارزه با تروریسم. بخوانید؛

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: نمایش, شارلی ابدو, دو پرده, حادثه تروریستی, نشریه گمنام, توهین مقدسات, یک و نیم میلیارد, مسلمان,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 12:17 |

جنجالی شدن فتوای آدم برفی در عربستان ! 

انتشار فتوایی از یک مبلغ سعودی در خصوص حرام بودن ساخت "آدم برفی"، جنجال بسیاری را بین کاربران عربستانی در شبکه‌های اجتماعی به وجود آورده است. ، این فتوا همزمان با بارش برف در برخی مناطق عربستان، موجی از بحث و جدل را بین عربستانی ها به راه انداخت.

 
العالم - از روز یکشنبه برخی مناطق شمالی عربستان سعودی شاهد بارش برف بود، به صورتیکه تصاویر برف بازی و آدم برفی های‌ساخته شده توسط عربستانی‌ها، صفحه‌های آنان را در شبکه‌های اجتماعی پر کرده است.
 
با این حال سایت خبری "ارم نیوز" خاطرنشان کرد که برخی فعالان در شبکه‌های اجتماعی به فتوای "محمد صالح المنجد" اشاره کردند که در آن ساخت آدم برفی را حرام دانسته است. البته زمان صدور این فتوا مشخص نیست.
 
هشتگ (#) ایجاد شده در خصوص تحریم ساخت آدم برفی در کشورهای عربی و به ویژه عربستان توجه بسیاری از کاربران را جلب کرده است، به صورتیکه برخی با آن موافقت و برخی هم مخالفت کرده‌اند.
 
یکی از کاربران دراینباره نوشته است: هنوز فرصت نکرده بودیم از بارش برف شادمان شویم که فتوایی صادر کردند؛ فقط مانده که برای قهوه عصر و آتش فتوا صادر کنند !!
تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: جنجالی شدن, فتوای, آدم برفی, عربستان, محمد صالح المنجد, ,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 12:0 |

جایگاه زنان و کودکان نزد تکفیری ها

توحش جنسی و حمل جلیقه های انتحاری

گروه های تکفیری به گونه ای وحشینانه از زنان و کودکان برای تجاوز، بهره گیری به عنوان سپر انسانی و حمل جلیقه های انتحاری استفاده می نمایند. این روزها شنیدن اخباری مبنی بر کشته شدن شمار زیادی انسان بر اثر خشونت های صورت پذیرفته، تجاوز به زنان و ترویج برده داری به امری متداول در جهان اسلام تبدیل شده است. روزانه دهها انسان بی گناه در سوریه، افغانستان، عراق، لبنان، نیجریه، لیبی، پاکستان و... توسط عناصر تکفیری به قتل می رسند. نکته حائز اهمیت در این باره ترویج بیش از پیش استفاده از اقدامات انتحاری در نبردهای صورت پذیرفته از سوی گروه های تکفیری-تروریستی می باشد، به گونه ای  که امروزه جوامع مختلف براحتی از تحقق چنین رویداد منزجر کننده ای سخن می گویند، گویا بستن یک جلیقه انتحاری و ورود به میان یک تجمع و انفجار خود، امری طبیعی به نظر می آید.

میزان نفرت و خوی پلید گروه های استفاده کننده از چنین حربه هایی زمانی بیشتر می گردد که بدانیم عمده افراد مورد استفاده برای عملیات های انتحاری از میان کودکان و نوجوانان کم سن و سال انتخاب می گردند. کودکانی که یا از وقوع چنین پیش آمدی برای خود ناآگاهند و یا با شستشوی مغزی و وعده وعیدهای دروغین بدین کار همت می گمارند.

رسانه های خبری امروز گزارش داده اند که گروه تروریستی و خشونت طلب بوکوحرام در حملات روز گذشته خود قریب به 2000 انسان را به قتل رسانده اند. حملات فوق جهت اشغال شهر بوگا صورت پذیرفته. نیروهای وابسته به این گروه در خلال درگیری های امروز نیز مبادرت به اتخاذ رویه ای وحشیانه نموده و با فرستادن یک دختر بچه مسلح به جلیقه انتحاری به بازاری شلوغ و انفجار وی، زمینه مرگ شمار کثیری را فراهم نمودند. لذا بر آن شدیم به چرایی آغاز این رخدادهای نامیمون همچون تجاوز به زنان و استفاده از آنها بعنوان سپر انسانی و گسترش آن در سطح گیتی بپردازیم.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: داعش, القاعده, تجاوز, انتحاری, کودک, جهاد با محارم, جهاد نکاح, القاعده, شبکه جهانی القاعده, بسط عملیات های خونین,

این مطلب به صورت سوال و جواب طرح می شود .

چرا در هیچ جا از زندگی و مرگ حضرت ام کلثوم (س) دختر امیرالمومنین (ع) مطلبی بیان نمی شود؟
آیا درست است که ایشان با خلیفه دوم وصلت کرده اند؟ و صاحب فرزندانی بودند؟ این وصلت کی و در چه سالی انجام شد ؟ چرا که باعتقاد ما خلیفه دوم باعث شهادت حضرت زهرا (س) شده اند، پس چرا این وصلت انجام شده؟ استدعا دارم این شبهه مرا پاسخی مناسب بفرمایید.

انجام شده؟ استدعا دارم این شبهه مرا پاسخی مناسب بفرمایید.

پاسخ اجمالی

چگونگی زندگی و مرگ أم کلثوم دختر علی و فاطمه (ع) در بسیاری از کتب مرجع (که اسامیشان در پاسخ تفصیلی ذکر شده) آمده است.

 

ازدواج خلیفه دوم با ام کلثوم در روایات شیعه و سنی وارد شده است ولی روایاتی که این قضیه را نقل کرده، یک سان نیستند و با هم تفاوت هایی دارند. آن چه بین روایات شیعه و اهل سنت مشترک است این است که خلیفه دوم، از ام کلثوم خواستگاری کرد ولی حضرت علی(ع) با این امر مخالفت کردند. عمر بن خطاب، با تهدیدهای مکرر، خواسته خود را تکرار کرد که حضرت علی(ع) علی رغم مخالفت خود با این امر، اختیار ازدواج ام کلثوم را به عموی خویش عباس بن عبدالمطلب واگذار کردند و عقد نکاح بین عمر و ام کلثوم با اجازه و اختیار ایشان (در حالی که ام کلثوم هنوز به سن بلوغ نرسیده بود) منعقد شد ولی قبل از این که ام کلثوم به سن بلوغ برسد، عمر از دنیا رفت و حضرت علی(ع) دختر خود ام کلثوم را به خانه خویش بازگردانید. [i]

 پاسخ تفصیلی

سؤال شما از دو قسم تشکیل می شود:

 

1- با وجود این که أم کلثوم دختر امیر المؤمنین علی و فاطمه (ع) است چرا جریان زندگی ایشان در کتاب ها نیامده است؟

 

2- آیا درست است که ایشان با خلیفه دوم وصلت کرده اند؟ و صاحب فرزندانی بودند؟ این وصلت کی و در چه سالی انجام شد ؟

 در مورد سؤال اولتان باید گفت:

 چگونگی زندگی و مرگ حضرت أم کلثوم دختر علی و فاطمه (ع)در بسیاری از کتب مرجع آمده است که به بعضی از آنها اشاره می کنیم؛ مانند: اخبار الطوال(دینوری)، الاستیعاب (ابن عبد البر)، أسد الغابه (ابن اثیر)، الإصابه (ابن حجر)، الأعلام (زرکلی)، الإمامه و السیاسه (ابن قتیبه دینوری)، أنساب الأشراف (بلاذری)، البدایه و النهایه (ابن کثیر)، البدء و التاریخ (مطهر بن طاهر مقدسی)، تاریخ ابن خلدون، تاریخ الإسلام (ذهبی)، تاریخ طبری (طبری)، تاریخ برگزیده (مستوفی قزوینی)، تاریخ یعقوبی (یعقوبی)، سیرت رسول الله (ابرقوه)، الطبقات الکبری (کاتب واقدی)، الکامل(ابن اثیر)، مروج الذهب (مسعودی)، مقاتل الطالبین (أبی الفرج اصفهانی)، فرزندان آل أبی طالب (جواد فاضل) و... .

 اما در مورد قسمت دوم سؤالتان:

 ازدواج خلیفه دوم با ام کلثوم دختر حضرت علی(ع) در روایات زیادی از طریق اهل سنت و شیعه نقل شده است که این نقل ها تفاوت هایی با هم دارند و این روایات به طور مفصل از نظر سند و محتوا مورد بحث و بررسی قرارگرفته اند. آن چه می توان از این روایات نتیجه گرفت و بین روایات شیعه و اهل سنت مشترک است این است که:

 خلیفه دوم عمر بن خطاب، ام کلثوم را از حضرت علی(ع) خواستگاری کرد [1] و حضرت علی(ع) را در این امر تهدید کرد... [2] و حضرت علی(ع) عذر آورده و خواستگاری را نپذیرفتند. [3]

 عمر بار دیگر حضرت علی(ع) را تهدید کرده و برای نوبت های بعدی بارها خواستگاری را تکرار کرد. [4]

 در نهایت حضرت علی(ع) اختیار ازدواج ام کلثوم را به عموی خویش عباس بن عبدالمطلب واگذار نموده و با اجازه عباس بن عبدالمطلب عقد نکاح بین عمر بن خطاب و ام کلثوم خوانده شد و حضرت ام کلثوم به خانه عمر بن خطاب منتقل شد و بعد از مرگ عمر بن خطاب، حضرت علی(ع) او را به منزل خویش برگرداندند. [5]

 این تمام مطلبی است که در روایات شیعه و سنی آمده است اما این که آیا بین عمر و ام کلثوم زفافی صورت گرفت و آیا ام کلثوم از این ازدواج صاحب اولاد شد یا نه، هیچ دلیلی بر آن نداریم. و لکن علمای شیعه و سنّی از روایات نتیجه گیری هایی کرده و نظراتی داده اند. نوبختی از علمای قدیمی شیعه (زمان غیبت صغری) می گوید: ام کلثوم در موقع ازدواج با عمر، صغیره بود و قبل از این که به سن بلوغ برسد عمر از دنیا رفت (کشته شد). [6]

 همچنین رزقانی مالکی، از علمای اهل سنت (متوفی 1122ه­ق) می گوید: ام کلثوم، همسر عمر بن خطاب بود و قبل از اینکه به سن بلوغ برسد، عمر از دنیا رفت. [7] ، [8]

 [1]    ابن حجر، تهذیب التهذیب، ج 1، ص 44.

[2]    ابن سعد، طبقات ابن سعد، ج 3، ص 259.

[3]    کلینی، کافی، ج 5، ص 246.

[4]    همان.

[5]    همان، ج 6، ص 115.

[6]    مجلسی، بحارالانوار، ج 42، ص 91.

[7]    الزرقانى‏، محمد بن عبد الباقی، شرح المواهب اللدنیّة، ج 7، ص 9.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: زندگی, مرگ, حضرت ام کلثوم (س), دختر امیرالمومنین (ع), همسر عمر بن خطاب, شیعه, سنّی, علمای,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 11:15 |

زمانی بر مردم بیاید که هر کس دین خویش را به سختی حفظ کند .

دینداری شان بسان کسی ماند که آتش در دست خود نگه دارد.

 احادیث گوهر بار از پیامبر اکرم حضرت محمد رسول الله(ص) به نقل از منابع روایی شیعه و سنی آمده است که به روزگار غریبی اسلام در آخرالزمان و ظهور امام عصر( عج) مربوط می باشد. مضامین احادیث آنقدر تکان دهنده و به روز هستند که انگار روزگار ما را مرور می کنند:
پیامبر خدا محمد مصطفی ( که درود خدا بر او باد) در روایتی فرمود:روزگاری خواهد آمد که دین خدا تکه تکه خواهد شد. سنت من در نزد آنان بدعت و بدعت در نزد آنان سنت باشد ، شخصیت های بزرگ در نزد آنها حیله گر خوانده می شوند و اشخاص حیله گر در نزد مردم، با شخصیت و وزین خوانده شوند .مومن در نزد آنان حقیر و بی مقدار می شود و فاسق به پیش آنها محترم و ارجمند باشد ، کودکانشان پلید و گستاخ و بی ادب و زنانشان بی باک و بی شرم و بی حیا شوند، پناه بردن به آنها خواری و اعتماد به آنان ذلت و درخواست چیزی از آنها نمودن، جامه درویشی به تن کردن و مایه بیچارگی و ننگ است .در آن هنگام خداوند ، آنان را از باران به هنگام، محروم سازد و در وقت نامناسب بر آنها ببارد .

اگر در جمع آنها باشی به تو دروغ گویند

زمانی بر مردم بیاید که چهره هایشان چهره های آدمیان ولی دل هایشان دل های شیاطین باشد ، بسان گرگان درنده خونریز باشند. از منکرات اجتناب نکنند، پیوسته به کارهای ناپسند خویش ادامه دهند ، اگر در جمع آنها باشی به تو دروغ گویند و اگر خبری برایشان بازگویی تو را دروغگویی شناسند و چون از آنها غایب باشی غیبتت کنند . افراد بد بر آنان مسلط شود که آنان را به انواع عذاب معذب دارند، نیکانشان دعا کنند ولی اجابت نشود.

شکم هاشان خدایان آنها، و زنانشان قبله گاهشان و پولشان دین شان

در جایی دیگر رسول خدا فرمود : زمانی بر مردم بیاید که شکم هاشان خدایان آنها شود، و زنانشان قبله گاهشان و پول شان دین شان شود و کالاهای دنیوی را مایه شرف و اعتبار و ارزش خویش دانند .از ایمان جز نامی و از اسلام جز آثاری و از قرآن جز درس نماند. ساختمان های مسجدهایشان آباد باشد ولی دلهایشان از جهت هدایت خدا خراب شود .

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

ادامه مطلب


برچسب‌ها: مهدویت در آدینه ها, پیامبر اکرم , آخرالزمان, اتفاقات آخرالزمان, احادیث تکان دهنده, قیامت, ظهورحجت, ,
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 17:10 |

پایگاه خبری "اخبارنا" عربستان اعلام کرد : مقامات امنیتی عربستان رئیس هیئت امر به معروف و نهی از منکر استان "جازان" را به علت برقراری رابطه غیر اخلاقی بازداشت کردند.

پایگاه خبری "اخبارنا" عربستان اعلام کرد : رئیس این هیئت،  یک دختر را مجبور به برقراری رابطه غیر اخلاقی با خود کرده است و به او وعده داده با نفوذی که دارد هیچ ضرری از این مسئله نخواهد دید.

این موضوع تا 3 ماه ادامه داشته است.

رئیس این هیئت، یک دختر را مجبور به برقراری رابطه غیر اخلاقی با خود کرده و به او وعده داده بود، با نفوذی که دارد، زیانی از این رابطه نخواهد دید.

بر اساس این گزارش، این  دختر روزی اعلام می‌کند که خواستگار دارد و می‌خواهد ازدواج کند و باید این قضیه تمام شود، اما رئیس هیئت امر به معروف و نهی از منکر از خاتمه دادن به رابطه نامشروع، خودداری کرده و مطمئن بود دختر نیز برای حفظ آبروی خود به کسی چیزی نمی‌گوید.

اما دختر ، موضوع را به پلیس منطقه و دیگر مقامات هیئت امر به معروف و نهی از منکر "جازان" اطلاع می دهد و رئیس دستگیر می شود .

این پرونده برای تحقیقات به دادستانی ارائه داده شده است.

تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

برچسب‌ها: دستگیری, رئیس, هیئت امر به معروف, جرم, رابطه, نامشروع,

لوگوی وبگاه
عاشورائیان زنجان
همکاران سایبری
ثامن تم

 هیئت بین الحرمین ساری


رزمنده سایبری
تخصصی مهدویت

???? ?????

http://8pic.ir/images/rgibwc9x51tm86kxjjxh.jpg

?? ???? ?????? ????? ???? ???

هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد

مجمع فرهنگي رهپويان علي شهر سريش آباد

محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما
موضوعات مطالب
پیوندهای روزانه
برچسب‌ها
» داعش (57), » ایران (39), » عربستان (39), » عاشوراییان (39), » ایران (31), » یمن (28), » عراق (24), » داعش (22), » زنجان (22), » ترکیه (21), » عاشوراییان زنجان (21), » امریکا (18), » سوریه (16), » شهادت (16), » شهید (15),
نوای وب
پخش انلاین
همکاران دیگر

 دعای عشق بخوان