تحریف عقاید علمای اهل سنت برای اثبات بی‌گناهی یزید در واقعه کربلا!
تماس با مدیر

نام و نام خانوادگي:
پست الکترونيکي:
آرشيو مطالب
آخرین مطالب

درباره ما

این وب وابسته به هیچ گروه و سازمانی نیست و از نظر فکری فقط از احکام شرعی و منویات امام خامنه ای تبعیت می کند .
همسنگران
» ضامن آهو
» شعرهای سیدناصر ولائی
» ياوران مهدي
» مباحث اخرالزمان
» ظهور نزدیک است
» شهدا شرمنده ایم
» امروز اولین روز از باقی عمر من است
» (وب مداحی کربلایی محسن احمدی)
» همراه رهبر
» کلبه ساده من
» معبری به آسمان
» نگاه
» گروه اسلام شیوا
» ذاکرین اهل بیت
» لبیک یا حسین
» هیئت جوانان مسجد حضرت سیدالشهداء(ع)
» پاتوق عاشقان علی اصغر (ع)
» گمنام
» پایگاه رسمی حزب الله لبنان
» هیئت بین الحرمین اندیمشک
» معبری به آسمان
» انصارالمهدی
» شهید چهارده سال بعد از انتظار
» حزب الله لبنان
» معبر سایبری اندیشه
» REZAHOOSHMAND
» وطنم قلعه سرچهاردانگه
» منتظران ظهور 313
» وبسایت رسمی شجره طیبه صالحین،حلقه شهیدمهدی مکاری شهر مشکات
» خادمین سرزمین نور
» کـلــبـه درویــــشـی
» اَین عمار!!!درجستجوی عمار...
» یالثارات
» سایت مداحی کربلایی محسن احمدی
» ♥♥ استاد رائفی پور ♥♥
» سنگر جنگ نرم
» مجمع فرهنگي رهپويان علوي سريش آباد
» تار نمای تخصصی حاج جواد دلیر
» وبلاگ فرهنگی و مذهبی لثارات الحسین (ع)
» مهدویت وآخرالزمان
» معبر سایبری اندیشه
» هیئت محبان امام جعفرصادق(ع) تربت جام
» معبر سایبری اندیشه
» مهدی موعود (عج)
» مـــنــتــظـران مـــهــــدی
» بسیج ما
» جاودانه ها
» جنگ 93
» هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد
» بیرق عشق
» دغدغه
» دل خوشي های طلبه
» تفرش عصر مدرن
» یا اباصالح المهدی
» روستای شهید حسین چکی(روستای دشت آهو)
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» گرافیک کده
» سرباز سایبری سید علی
» بیتابان گربلا
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» مولا مهدی گل یاس
» معبر سایبری ساوه
» مجله حقیقت
» مهدی مولا گل یاس
» بیرق عشق
» رزمنده سایبری
» هیئت بین الحرمین ساری
» مرشد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عاشوراییان زنجان و آدرس b-zanjan.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 137
بازدید هفته : 12929
بازدید ماه : 28871
بازدید کل : 1016765
تعداد مطالب : 888
تعداد نظرات : 177
تعداد آنلاین : 1



روزشمار محرم عاشورا جنگ دفاع مقدس
 سید علی اگر لب تر کند جان را فدایش می کنیم کربلا را تو مپندار که شهریست در میان شهرها و نامیست در میان نام‌ها  بازنده نگهداشتن عاشوراء کشور شما آسیب نخواهد دید السلام علیک یا ابا عبدالله بسیج لشگر مخلص خداست أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاء شهید نظر می کند به وجه الله
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 8:38 |

ظاهرا وهابیت از یک سو بر اقدام یزید علیه امام حسین (ع) و صدور قتل آن حضرت (ع) إن قلت دارد و آن را نمی پذیرد یا بحث توبه یزید را پیش می کشد، یا اینکه لعن یزید را از اساس مردود شمرده و آن را سیره علمای اهل تسنن نمی داند؛ در این باره توضیح دهید.
اولا باید گفت وهابیت فرقه ای است که توسط انگلیس تاسیس و با حمایت آل سعود که آن هم توسط انگلیس شکل گرفته تقویت شده و امروزه به جان امت اسلام افتاده و به دنبال تحقق اهداف اسرائیل در منطقه است. اما این گروه تفکراتی دارد که هیچ یک از مسلمانان حاضر به قبول آن نیستند؛ به عنوان مثال وهابیت، یزید را تکریم کرده و امام حسین (ع) را فردی که علیه حکومت خروج کرده است، معرفی می کند. یا از اساس کشتن امام حسین (ع) را به دست یزید رد کرده و بیان می کند که یزید نه تنها امام (ع) را نکشته، بلکه او را دوست داشته است؛ از سوی دیگر اقدام امام حسین (ع) را نیز شورش علیه خلیفه وقت می داند و این کار را ناپسند می شمارد. همچنین آنها لعن یزید را به دلایل یاد شده جایز نمی دانند.
ابن تیمیه به عنوان تدوین کننده وهابیت و رهبر فکری آنها در کتاب های خود بارها حسین(ع) را مجرم دانسته و یزید را تصدیق می کند به طور مثال ابن تیمیه در کتاب منهاج السنه، جلد یک، صفحه 529 و 530 می گوید: امام حسین(ع) اشتباه کرد و نباید قیام می کرد. و در صفحه 111 همین کتاب می گوید: هر کس علیه خلیفه قیام کند، به مرگ جاهلی مرده است.
ابن قیم شاگرد ابن تیمیه در کتاب المنار المنیف صفحه 151، می گوید: حسین (ع) حرص بر خلافت داشت و کار او اشتباه بود.
شیخ عبدالعزیز آل شیخ، مفتی اعظم عربستان قیام امام حسین(ع) را محکوم کرده و یزید را بی گناه معرفی می کند؛ عبدالعزیز این گونه می گوید: بیعت یزید بیعتی شرعی است که در زمان پدرش معاویه از مردم گرفت و هنگامی که از دنیا رفت حسین (ع) و ابن زبیر از بیعت با او مخالفت کردند و آنها در خطا رفتند چون بعیت با یزید شرعی بود!
حتی عبدالعزیز می گوید: عقیده اهل سنت این است که قیام حسین (ع) حرام بوده است.
این عثیمین هم در سخنرانی های خود یزید را رضی الله عنه -یعنی از خدا برای او طلب مغرفت می کند- می خواند و لعن نمی کند که فیلم شاگرد بن باز، عبدالعزیز آل شیخ و ابن عثیمین در فضای مجازی موجود است.
همچنین، هیئت عالی افتای سعودی در مجمع الفتوی، جلد سوم، صفحه 297 می گوید: فسق یزید اثبات نشده که مستحب لعن باشد.

نظر اهل سنت در این باره چیست؟
این گفتار وهابیت است در حالی که علمای اهل تسنن نظری کامل عکس وهابیت دارند؛ حتی ابن جوزی کتابی دارد با عنوان "الرد علی المتعصب العنید المنکر للعن یزید" و در صفحه 13 این کتاب می گوید: منکر جایز بودن بدگویی از یزید در گمراهی آشکار است، زیرا این عمل را بزرگان علما از جمله احمد بن حنبل انجام می داده و یزید را لعن می کردند.
ذهبی در المنتقی منهاج العتدال، جلد یک، صفحه 289 جریانی نقل می کند از احمد بن حنبل که او می گوید: همان طور که خدا اهل فساد را در شهرها لعن کرده یزید را مستحق لعن می داند.
همچنین، ابن عماد حنبلی در کتاب "شذرات الذهب" صفحه 68 ، جواز لعن بر یزید را بیان نموده است.
از مطالبی که بیان شد پاسخ برخی از شبهات داده می شود و آن این است که یزید به هیچ عنوان توبه نکرد خصوصا که در کتاب های تاریخی آمده است که یزید خودش دستور به قتل امام حسین(ع) داده بود.
ابن تیمیه در کتاب مجموع الفتاوی، جلد چهارم صفحه 486 می گوید: وقتی خبر قتل حسین(ع) را به یزید دادند قلبش به درد آمد و عبیدالله بن زیاد را لعنت کرد و حتی در کتاب منهاج السنه جلد چهارم ص 472 می گوید امام حسین (ع) را مظلومانه شهید کردند.
این مطالب را ابن تیمیه می گوید در حالی که علمای اهل تسنن اسلامی در کتاب های خود علیه این مطلب شهادت داده اند؛ به طور مثال در کتاب "انساب الاشراف"، جلد 2، صفحه 85 بلاذری می گوید: وقتی سر بریده مسلم و هانی را برای یزید فرستادند، نامه ای نوشت که عرصه را به حسین (ع) تنگ کن و هر کس با او ارتباط دارد را به زندان بیفکن.
در تاریخ طبری جلد 5 صفحه 506 آمده است: یزید از شهادت حسین(ع) خوشحال شد. همچنین ابن اثیر در کتاب الکامل جلد 4 صفحه 87 همین مطلب را می گوید.
در کتاب تاریخ یعقوبی، جلد دوم، صفحه 241 بیان شده است: یزید به والی مدینه ولید بن عتبه نامه می نویسد و می گوید: حسین بن علی (ع) و عبدالله زبیر را بگیر و وادار به بیعت کن و اگر امتناع کردند گردنشان را بزن و سرشان را برای من بفرست.
ابن اعثم کوفی در کتاب الفتوح جلد 5، صفحه 10 همین تعبیر را دارد و مشابه این مطلب را طبری در جلد 5 صفحه 338 و مقتل خوارزمی صفحه 180 و ذهبی در سیر الاعلام النبلاء، جلد 3، صفحه 305 نقل کرده اند.
جالب آن که ابن اثیر در کتاب الکامل جلد 4 صفحه 127 از قول ابن عباس نقل کرده که او به یزید می گوید: لشکریان تو به دستور تو در یک روز همه را به خاک و خون کشاندند.

دلیل این مخفی کاری و مقاومت وهابیت در برابر آشکار شدن چهره واقعی یزید را در چه می دانید؟
می توان علت مقاومت وهابیت را در بحث لعن بر یزید در این مطلب جستجو کرد که آنها می ترسند یکسری حقایق تاریخی برای عموم مسلمین روشن شود. شاهد این مطلب گفته تفتازانی است؛ او می گوید: اگر کسی به ما اشکال کند که علما لعن را جایز می دانند در جواب می گوییم می ترسیم این لعن به معاویه و دیگران هم سرایت کند. تفتازانی در شرح مقاصد جلد 5 صفحه 311 این مطلب را می گوید و این نشان می دهد که آنها خوف آن دارند که حقانیت تشیع بر امت اسلام روشن شود.

آیا هدف دیگری را بر این امر می توان از سوی وهابیت ترسیم کرد؟
شاید هدف دیگر وهابیت این باشد که عظمت اهل بیت (ع) را در نزد امت اسلام کوچک کند و به رفتار غلط خود ادامه دهد. همچنین با این شعار که هر گونه قیام علیه حاکم هر چند ظالم باشد، باطل است، به شکلی از حکومت های جائر و فاسد زمان که به دروغ خود را حاکمان اسلامی معرفی می کنند حمایت کنند و با بیان این مطلب، اهل تسنن کشورهای عربی را در یک رکود و انفعال در مقابل حاکمان ظالم قرار دهند و می کوشند امام حسین (ع) به عنوان الگو معرفی نشود

حجت الاسلام حسن اسدالهی سلطان آبادی


تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: تحریف, عقاید, علمای , اهل سنت, اثبات , بی‌گناهی , یزید , واقعه کربلا, معاویه, آل سعود,

لوگوی وبگاه
عاشورائیان زنجان
همکاران سایبری
ثامن تم

 هیئت بین الحرمین ساری


رزمنده سایبری
تخصصی مهدویت

???? ?????

http://8pic.ir/images/rgibwc9x51tm86kxjjxh.jpg

?? ???? ?????? ????? ???? ???

هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد

مجمع فرهنگي رهپويان علي شهر سريش آباد

محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما
موضوعات مطالب
پیوندهای روزانه
برچسب‌ها
» داعش (57), » ایران (39), » عربستان (39), » عاشوراییان (39), » ایران (31), » یمن (28), » عراق (24), » داعش (22), » زنجان (22), » ترکیه (21), » عاشوراییان زنجان (21), » امریکا (18), » سوریه (16), » شهادت (16), » شهید (15),
نوای وب
پخش انلاین
همکاران دیگر

 دعای عشق بخوان