ظریف: یا تحریم یا مذاکره آمریکا باید یکی را انتخاب کند
تماس با مدیر

نام و نام خانوادگي:
پست الکترونيکي:
آرشيو مطالب
آخرین مطالب

درباره ما

این وب وابسته به هیچ گروه و سازمانی نیست و از نظر فکری فقط از احکام شرعی و منویات امام خامنه ای تبعیت می کند .
همسنگران
» ضامن آهو
» شعرهای سیدناصر ولائی
» ياوران مهدي
» مباحث اخرالزمان
» ظهور نزدیک است
» شهدا شرمنده ایم
» امروز اولین روز از باقی عمر من است
» (وب مداحی کربلایی محسن احمدی)
» همراه رهبر
» کلبه ساده من
» معبری به آسمان
» نگاه
» گروه اسلام شیوا
» ذاکرین اهل بیت
» لبیک یا حسین
» هیئت جوانان مسجد حضرت سیدالشهداء(ع)
» پاتوق عاشقان علی اصغر (ع)
» گمنام
» پایگاه رسمی حزب الله لبنان
» هیئت بین الحرمین اندیمشک
» معبری به آسمان
» انصارالمهدی
» شهید چهارده سال بعد از انتظار
» حزب الله لبنان
» معبر سایبری اندیشه
» REZAHOOSHMAND
» وطنم قلعه سرچهاردانگه
» منتظران ظهور 313
» وبسایت رسمی شجره طیبه صالحین،حلقه شهیدمهدی مکاری شهر مشکات
» خادمین سرزمین نور
» کـلــبـه درویــــشـی
» اَین عمار!!!درجستجوی عمار...
» یالثارات
» سایت مداحی کربلایی محسن احمدی
» ♥♥ استاد رائفی پور ♥♥
» سنگر جنگ نرم
» مجمع فرهنگي رهپويان علوي سريش آباد
» تار نمای تخصصی حاج جواد دلیر
» وبلاگ فرهنگی و مذهبی لثارات الحسین (ع)
» مهدویت وآخرالزمان
» معبر سایبری اندیشه
» هیئت محبان امام جعفرصادق(ع) تربت جام
» معبر سایبری اندیشه
» مهدی موعود (عج)
» مـــنــتــظـران مـــهــــدی
» بسیج ما
» جاودانه ها
» جنگ 93
» هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد
» بیرق عشق
» دغدغه
» دل خوشي های طلبه
» تفرش عصر مدرن
» یا اباصالح المهدی
» روستای شهید حسین چکی(روستای دشت آهو)
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» گرافیک کده
» سرباز سایبری سید علی
» بیتابان گربلا
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» مولا مهدی گل یاس
» معبر سایبری ساوه
» مجله حقیقت
» مهدی مولا گل یاس
» بیرق عشق
» رزمنده سایبری
» هیئت بین الحرمین ساری
» مرشد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عاشوراییان زنجان و آدرس b-zanjan.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 137
بازدید هفته : 12923
بازدید ماه : 28865
بازدید کل : 1016759
تعداد مطالب : 888
تعداد نظرات : 177
تعداد آنلاین : 1



روزشمار محرم عاشورا جنگ دفاع مقدس
 سید علی اگر لب تر کند جان را فدایش می کنیم کربلا را تو مپندار که شهریست در میان شهرها و نامیست در میان نام‌ها  بازنده نگهداشتن عاشوراء کشور شما آسیب نخواهد دید السلام علیک یا ابا عبدالله بسیج لشگر مخلص خداست أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاء شهید نظر می کند به وجه الله
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 1:6 |

ظریف: یا تحریم یا مذاکره آمریکا باید یکی را انتخاب کند

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: کشورهای اروپایی و آمریکا فکر می‌‌کنند که تحریم‌هایشان کارآمد است؛ واقعا اگر فکر می‌کنند که این تحریم‌ها کارآمد است، چرا با ما مذاکره می‌کنند!؟ تحریم‌ها را ادامه بدهند.آنها باید تصمیم بگیرند که یا تحریم کنند و یا مذاکره کنند.


«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با مهر با اشاره به برنامه‌های آینده جمهوری اسلامی ایران با طرف‌های مذاکره‌کننده غربی در پرونده هسته‌ای، گفت: در حال حاضر مذاکرات دوجانبه را بدون توقف داریم و در سفر اخیر وزیر امور خارجه چین به تهران نیز ساعت ها هم در سطح وزرای خارجه و هم در سطح معاونان وزرا، مذاکره مفصلی داشتیم.
وزیر امور خارجه درباره تاکید جمهوری اسلامی ایران در توافق یک مرحله‌ای در مذاکرات هسته‌ای، تصریح کرد: این موضوع دیدگاه جدیدی نیست که جمهوری اسلامی مطرح کرده باشد؛ من نیز این دیدگاه را از ابتدا در وین داشته‌ام و اصرار هم کرده‌ام و حالا نیز باید کار را پیش ببریم و برای رسیدن به یک توافق، تلاش خواهیم کرد؛ البته یک اصل را نیز در مذاکرات داریم و آن نیز این است که بر روی هیچ چیز توافق نشده، مگر اینکه بر روی همه چیز توافق شود؛ این اصل را در اعلامیه ژنو نیز آورده‌ایم و لذا در این زمینه نگرانی نداریم.
ظریف خاطر نشان کرد: رهبری نیز چارچوب کار را کاملا مشخص کرده‌اند و ما نیز همین چارچوب را از ابتدا مد نظر داشته‌ایم.
وی در پاسخ به این پرسش که موضع جمهوری اسلامی در برابر کارشکنی‌ احتمالی غربی‌ها نسبت به ادامه روند مذاکرات هسته‌ای و یک مرحله‌ای بودن آن چیست؟ اظهار داشت: من نیازی نمی‌بینم که نسبت به کارشکنی‌ها چندان نگران باشیم؛ بحث یک بحث کاری است و ما نیز در همین چارچوب کار را دنبال می‌کنیم و برای رسیدن به نتیجه نیز امیدواریم. من فکر می‌کنم موضوعات مهمی در بحث‌های ما وجود دارد که اگر بر روی آنها به توافق برسیم، رسیدن به توافق کامل چندان مشکل نیست.
وزیر امور خارجه تاکید کرد: از نظر من باید حتما تا تیر ماه به همه جزئیات برسیم و نمی‌شود که در تیر ماه یک اعلامیه سیاسی داد و بعد منتظر باشیم تا بر روی جزئیات توافق شود؛ این‌طور یک روند بی‌انتها شروع می‌شود که به منفعت هیچ کسی نیست.
ظریف تصریح کرد: اگر طرف مقابل اراده سیاسی داشته باشد، توافق حاصل می‌شود و اگر اراده نداشته باشد، هیچ توافقی؛ چه کلی و چه جزئی در کار نخواهد بود و واضح است که ما برای توافق آماده‌ایم، اما اگر طرف مقابل بخواهد زیاده‌خواهی کند، هیچ مشکلی نداریم که به دنیا نشان دهیم که جمهوری اسلامی به دنبال یک توافق خوب و معقول بوده است و اگر این توافق حاصل نمی‌شود، به خاطر این است که یا طرف مقابل اراده سیاسی آن را ندارد، یا توان مقابله در برابر گروه‌های صهیونیستی و گروه‌های فشار را ندارد و یا می‌خواهد زیاده‌خواهی کند.
وی افزود: در هر کدام از این حالت‌ها، بالاخره طرف مقابل نخواهد توانست تحریم‌های ظالمانه‌ای را که علیه ایران به دنیا تحمیل کرده است، ادامه دهد.
تحریم شرکت ملی نفتکش
خلاف عقلانیت است
وزیر امور خارجه در ادامه در واکنش به تحریم مجدد شرکت ملی نفتکش ایران از سوی اتحادیه اروپا با وجود رفع تحریم آن در ماه‌‌های قبل و در پاسخ به این پرسش که آیا این اقدام غربی‌ها، نقض توافق ژنو مبنی بر عدم تحریم جدید نیست، اظهار داشت: این تحریم جدید نیست؛ اینها تکرار تحریم‌های قبلی است که یک حرکت حقوقی لازم دارد که دوستان ما به دادگاه می‌روند و رای می‌گیرند و براساس رای دادگاه، مشکلات فنی را برطرف می‌کنند و پاسخ دادگاه را می‌دهند؛ لذا از نظر حقوقی چندان نمی‌توان گفت که توافق ژنو نقض شده است.
ظریف تاکید کرد: ‌در عین حال آنچه که نقض شده، عقل است؛ چون این کار آنها خلاف عقلانیت است، به خاطر اینکه غربی‌ها هنوز به این درک نرسیده‌اند که تحریم‌ها برای خودشان هم به جای اینکه یک سرمایه باشد، یک نوع هزینه است که نمی‌توانند اهدافشان را پیش ببرند؛ من بیش از اینکه نگران یک یا دو مورد از این اتفاقات باشم، نگران این تفکر هستم.
وی ادامه داد: تا هنگامی که این تفکر را اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها داشته باشند، به نظر نمی‌رسد امکان رسیدن به یک تفاهم جدی باشد؛ چون اینها فکر می‌‌کنند که تحریم‌هایشان کارآمد است؛ واقعا اگر فکر می‌کنند که این تحریم‌ها کارآمد است، چرا با ما مذاکره می‌کنند!؟ تحریم‌ها را ادامه بدهند.
وزیر امور خارجه اظهار داشت: آنها باید تصمیم بگیرند که یا تحریم کنند و یا مذاکره کنند، آنچه که باعث نگرانی است، این رفتارهای آنهاست که البته مبانی شخصیتی و نگرشی دارد و به نوع نگاه غرب به جهان برمی‌گردد.
ظریف ادامه داد: تا زمانی که این نگرش آنها تصحیح نشود، غربی‌ها با همین مشکلات روبرو هستند که یک روز در اوکراین مشکل دارند و یک روز داعش را می‌سازند که علیه دیگران جنایت کند و بعدا معلوم می‌شود که خودشان هم بیشترین قربانیان این جنایات هستند و هم بیشترین سربازان را برای داعش درست می‌کنند؛ این مسائل ضرورت به وجود آمدن یک نگرش جدید را در غرب نسبت به دیگران نشان می‌دهد و تا زمانی که این نگرش تصحیح نشود، ممکن است یک یا چند مشکل با مذاکره حل شود اما این مبنای فکری باقی می‌ماند.
رسیدن به توافق برای واشنگتن مهم است
همچنین «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: برای واشنگتن رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران حائز اهمیت است.
ساکی در رابطه با گزارش‌های منتشر شده مبنی بر خودداری آمریکا از انتقال تمام جزئیات مذاکرات هسته‌ای به تل‌آویو  گفت: ما تلاش می‌کنیم تا اطمینان یابیم که اطلاعات طبقه‌بندی‌شده و اطلاعاتی که نمی‌خواهیم به صورت علنی مورد بحث قرار گیرند، علنی نشوند.
وی در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی که گفته بود مانند ایران از جزئیات پیشنهادات مطرح در مذاکرات هسته‌ای مطلع است گفت: خوب، هنوز توافقی نشده، بنابراین دانستن این (جزئیات)، برای هرکسی دشوار است.»
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اصرار یکی از خبرنگاران که گفت نتانیاهو می‌گوید از جزئیات پیشنهادات به ایران اطلاع دارد و می‌داند که قرار است توافقی بد صورت گیرد، گفت: خوب، به نظر می‌رسد که او بیشتر از مذاکره‌کننده‌ها می‌داند، چون هنوز توافقی صورت نگرفته است.
جن ساکی: بر موضوع حقوق بشر تاکید داریم
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی در مورد گزارش‌های منتشر شده در مورد عصبانی شدن وزیر خارجه ایران در جریان مذاکرات با همتای آمریکایی‌اش، تلویحا تند شدن جو مذاکرات را امری عادی دانست.
وی در این رابطه گفت: نمی‌خواهم این مسئله را تائید کنم یا در مورد لحن هریک از وزرای خارجه در دیدارها صحبت کنم. می‌خواهم بگویم که موضوعات دشواری مطرح است، گفت‌وگوهای تندی درگرفته و وزیر خارجه (آمریکا) هم زمانی که محدودیت‌هایی پیش آمده و نمی‌توانستیم پیش برویم، موضوعات را (برای طرف مقابل) روشن کرده است. قطعا انتظار داریم با توجه به اینکه موضوعات دشوارتر هم می‌شود، این هم بخشی (از مذاکرات) باشد.
ساکی در ادامه گفت: در مذاکرات هسته‌ای با ایران اقداماتی اتخاذ کرده‌ایم تا جزئیات محرمانه پشت درهای بسته مذاکرات باقی بماند.
وی با این حال افزود: مقامات مختلف آمریکایی رایزنی‌های مستمری با طرف‌های اسرائیل درباره مذاکرات هسته‌ای دارند و این رایزنی‌ها ادامه خواهد داشت.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد: ما می‌توانیم به اسرائیلی‌ها اطمینان دهیم که منافع امنیتی آنها، امنیت اسرائیل اولویت مهم آمریکا است و هر اقدامی را برای تضمین آن انجام می‌دهیم، از جمله توافقی که ایران را از دستیابی به سلاح هسته‌ای بازدارد. ساکی درباره اینکه توافق هسته‌ای با ایران برای آمریکا اولویت دارد یا روابط مناسب با آمریکا و نتانیاهو گفت: به نظر ما توافق خوب با ایران مهم است و این توافق نه تنها باعث امن‌تر شدن آمریکا بلکه اسرائیل خواهد شد.  وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره موضوع حقوق بشر در ایران مدعی شد: قطعاً ما بر موضوعات مربوط به حقوق بشر تأکید می‌کنیم. آنها دولتی حامی تروریسم هستند. ما علی‌رغم گفتگوهای در جریان درباره موضوع هسته‌ای نگرانی‌هایی نسبت به ایران داریم.
رایزنی تیم مذاکره‌کننده ایران در ژنو
به گزارش فارس، تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به سرپرستی «سید عباس عراقچی» به منظور انجام رایزنی‌های دوجانبه با هیئت آمریکایی بامداد جمعه راهی ژنو شد.
روز گذشته(جمعه) «عراقچی» و «مجید تخت روانچی» و «وندی شرمن» معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا در شهر ژنو به گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای ایران پرداختند.
این پنجمین دور مذاکرات معاونان وزرای خارجه 2 کشور پس از تمدید هفت ماهه توافق ژنو است. دو طرف پیش از این دو بار در شهر ژنو، یک بار در مونیخ و یک بار نیز در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر به گفت‌وگو پرداخته بودند.
این گفت‌وگوها تا پایان امروز(شنبه) در جریان است و قرار است سیزدهمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 درباره راه‌حل جامع هسته‌ای نیز روز یکشنبه در ژنو برگزار شود.
از دیگر سو قرار است وزرای خارجه ایران و آمریکا روز‌های یکشنبه و دوشنبه (سوم و چهارم اسفند ماه) در شهر ژنو دیدار و گفت‌وگو کنند.
عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان نیز روز سه‌شنبه در سفر به وین با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره همکاری‌های ایران و آژانس به گفت‌وگو می‌پردازد.
دیدار جان کری با مقامات رژیم صهیونیستی
یک هفته پس از آنکه رسانه‌های غربی مدعی شدند که واشنگتن برخی از جزئیات مذاکرات هسته‌ای را از تل‌آویو پنهان می‌کند، «سوزان رایس»  مشاور امنیت ملی کاخ سفید با «یوسی کوهن» همتای اسرائیلی‌اش، دیدار کرد.
بنا بر اعلام کاخ سفید، رایس در این دیدار با کوهن در رابطه با وضعیت مذاکرات ایران و گروه موسوم به 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) صحبت کرده است.
به نوشته پایگاه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، کوهن که به واشنگتن سفر کرده، روز چهارشنبه با «وندی شرمن» معاون وزارت خارجه و سرپرست تیم آمریکایی در مذاکرات هسته‌ای، گفت‌وگو کرده است. بنا بر این گزارش، جان کری وزیر خارجه آمریکا هم به صورت غیرمنتظره و از پیش‌برنامه‌ریزی نشده، در این دیدار شرکت کرده است.
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم ‌صهیونیستی نیز درخصوص مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 گفت: به همان اندازه که ایران از جزئیات مذاکرات هسته‌ای اطلاع دارد، اسرائیل نیز مطلع است.
نتانیاهو در ادامه گفت: تازه‌ترین پیشنهاد 1+5، ایران را متوقف نخواهد کرد.
همچنین پایگاه آمریکایی «جوآن کول» در گزارشی به نقل از منابع مطلع از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 مدعی شد: مذاکره‌کنندگان ایرانی با اصول یکی از سه پیشنهاد غرب درباره کاهش ظرفیت غنی‌سازی ایران موافقت کردند.
پیش از این نیز رسانه‌های غربی خبرهای متعددی از جزییات مذاکرات منتشر کرده‌اند که اینگونه خبرها از سوی طرفین مذاکره‌کننده تکذیب شده است.


تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: ظریف, تحریم, مذاکره, آمریک, انتخاب, تحریم مجدد, شرکت, ملی, نفتکش, ایران, سوزان رایس, 75میلیون, نفر, 5+1, نبرد سرنوشت,

لوگوی وبگاه
عاشورائیان زنجان
همکاران سایبری
ثامن تم

 هیئت بین الحرمین ساری


رزمنده سایبری
تخصصی مهدویت

???? ?????

http://8pic.ir/images/rgibwc9x51tm86kxjjxh.jpg

?? ???? ?????? ????? ???? ???

هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد

مجمع فرهنگي رهپويان علي شهر سريش آباد

محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما
موضوعات مطالب
پیوندهای روزانه
برچسب‌ها
» داعش (57), » ایران (39), » عربستان (39), » عاشوراییان (39), » ایران (31), » یمن (28), » عراق (24), » داعش (22), » زنجان (22), » ترکیه (21), » عاشوراییان زنجان (21), » امریکا (18), » سوریه (16), » شهادت (16), » شهید (15),
نوای وب
پخش انلاین
همکاران دیگر

 دعای عشق بخوان