شرح ماجرای غصب فدک از زبان حضرت زهرا(س) +اینفوگرافی
تماس با مدیر

نام و نام خانوادگي:
پست الکترونيکي:
آرشيو مطالب
آخرین مطالب

درباره ما

این وب وابسته به هیچ گروه و سازمانی نیست و از نظر فکری فقط از احکام شرعی و منویات امام خامنه ای تبعیت می کند .
همسنگران
» ضامن آهو
» شعرهای سیدناصر ولائی
» ياوران مهدي
» مباحث اخرالزمان
» ظهور نزدیک است
» شهدا شرمنده ایم
» امروز اولین روز از باقی عمر من است
» (وب مداحی کربلایی محسن احمدی)
» همراه رهبر
» کلبه ساده من
» معبری به آسمان
» نگاه
» گروه اسلام شیوا
» ذاکرین اهل بیت
» لبیک یا حسین
» هیئت جوانان مسجد حضرت سیدالشهداء(ع)
» پاتوق عاشقان علی اصغر (ع)
» گمنام
» پایگاه رسمی حزب الله لبنان
» هیئت بین الحرمین اندیمشک
» معبری به آسمان
» انصارالمهدی
» شهید چهارده سال بعد از انتظار
» حزب الله لبنان
» معبر سایبری اندیشه
» REZAHOOSHMAND
» وطنم قلعه سرچهاردانگه
» منتظران ظهور 313
» وبسایت رسمی شجره طیبه صالحین،حلقه شهیدمهدی مکاری شهر مشکات
» خادمین سرزمین نور
» کـلــبـه درویــــشـی
» اَین عمار!!!درجستجوی عمار...
» یالثارات
» سایت مداحی کربلایی محسن احمدی
» ♥♥ استاد رائفی پور ♥♥
» سنگر جنگ نرم
» مجمع فرهنگي رهپويان علوي سريش آباد
» تار نمای تخصصی حاج جواد دلیر
» وبلاگ فرهنگی و مذهبی لثارات الحسین (ع)
» مهدویت وآخرالزمان
» معبر سایبری اندیشه
» هیئت محبان امام جعفرصادق(ع) تربت جام
» معبر سایبری اندیشه
» مهدی موعود (عج)
» مـــنــتــظـران مـــهــــدی
» بسیج ما
» جاودانه ها
» جنگ 93
» هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد
» بیرق عشق
» دغدغه
» دل خوشي های طلبه
» تفرش عصر مدرن
» یا اباصالح المهدی
» روستای شهید حسین چکی(روستای دشت آهو)
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» گرافیک کده
» سرباز سایبری سید علی
» بیتابان گربلا
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» مولا مهدی گل یاس
» معبر سایبری ساوه
» مجله حقیقت
» مهدی مولا گل یاس
» بیرق عشق
» رزمنده سایبری
» هیئت بین الحرمین ساری
» مرشد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عاشوراییان زنجان و آدرس b-zanjan.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 556
بازدید ماه : 22274
بازدید کل : 987705
تعداد مطالب : 888
تعداد نظرات : 177
تعداد آنلاین : 1



روزشمار محرم عاشورا جنگ دفاع مقدس
 سید علی اگر لب تر کند جان را فدایش می کنیم کربلا را تو مپندار که شهریست در میان شهرها و نامیست در میان نام‌ها  بازنده نگهداشتن عاشوراء کشور شما آسیب نخواهد دید السلام علیک یا ابا عبدالله بسیج لشگر مخلص خداست أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاء شهید نظر می کند به وجه الله
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 21:45 |

شما گمان کردید که من از پدرم ارث نمیبرم و یا بین من و پدرم نسبتی نیست؟

آیا خداوند آیه ای دارد که اختصاص به شما دارد و پدر من از آن استثنا شده؟

اکنون ای ابن ابی قحافه این فدک را درحالیکه افسار و جهاز او آماده است بگیر تا در روز حشر تو را ملاقات کند، خداوند داور خوبی است. حضرت زهرا(س) پس ازحمد الهی، اصول اعتقادات و آثار برخی از معارف و احکام را برشمردند و آن عهد و بقیه الهی که نزد مردم به امانت نهاده شده بود را یادآوری کردند. بعد با کلامی انتقادی به ماجرای سقیفه و غصب خلافت و انحراف اسلام از مسیر حقیقی آن پرداختند. در ادامه به دادخواهی درباره فدک پرداخته و با بیان آیاتی از قرآن کریم سخنان جعلی غاصبان فدک را رسوا می‌سازند.

فدک بر طبق آنچه عامه و خاصه نقل کرده اند، منطقه ای یهودی نشین بود و خود یهودیان بدون جنگ و درگیری این زمین را به رسول الله(ص) دادند و جزو فتوحات اسلامی نیست و از اموال شخصی حضرت بود. وقتی آیه وَاتِ ذَا القُربی حَقَّهُ نازل شد که به خویشاوندانت حقشان را بده، پیغمبر اکرم(ص) در زمان حیاتشان و به امر الهی فدک را تقدیم حضرت زهرا(س) کردند و در زمان رحلت رسول الله(ص) فدک در تصرف حضرت زهرا(س) بود و کارگرهای ایشان روی آن زمین کار می‌کردند. پس از غصب فدک سردمداران سقیفه کارگران حضرت را از آنجا بیرون کردند. اما چه شد که فدک را غصب کردند با اینکه حضرت علی(ع)، ام ایمن و بعضی موالی پیغمبر(ص) هم به عطیه بودن فدک شهادت دادند؟

پس از سقیفه احساس کردند فدک حکم پشتوانه مالی برای اهل بیت را دارد، از طرفی هم نمی‌توانستند آیه قرآن را انکار کنند، پس اول متوسل شدند به اینکه این ملک پیامبر بوده و ایشان آن را هبه نکرده و دیدند اگر این ملک ارث پیامبر باشد، چون زوجات از زمین مزروعی ارث نمی برند باز هم به حضرت زهرا(س) می رسد، پس حدیثی از پیامبر(ص) جعل کردند که: نَحنُ مَعاشِرَ الاَنبِیاءِ لا نُوَرِّثُ وَ ما تَرَکناهُ صَدَقَةٌ یعنی ما گروه انبیا چیزی را به ارث نمی گذاریم و آنچه از ما باقی بماند صدقه است.

بحث حضرت زهرا(س) با ابوبکر یک مجادله است و حضرت می گوید به فرض که طبق نظر شما فدک بخشش نباشد پس ارث است. لذا با قانون ارث با شما بحث می کنم؛

دادخواهی درباره فدک

وَ اَنْتُم تَزعُمُونَ اَنْ لا اِرْثَ لَنا، أَفَحُكْمُ الْجاهِلِيَّةِ تَبْغُونَ؟ وَ مَنْ اَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ حُكْماً لِقَومٍ يُوقِنُونَ، أَفَلا تَعْلَمُونَ؟ بَلى، قَدْ تَجَلَّى لَكُمْ كَالشَّمْسِ الضَّاحِيَةِ أَنّي اِبْنَتُهُ. اَيُّهَا الْمُسْلِمُونَ! أَاُغْلَبُ عَلى اِرْثي؟

و شما گمان می‌کنید که ما از پیامبر اکرم(ص) ارث نمیبریم. آیا شما حکم زمان جاهلیت را انتخاب کرده اید؟ چه کسی بهتر از خدا حکم می‌کند در نظر آنان که اهل یقین اند؟ آیا شما نمی‌دانید؟ آری برای همه شما مثل خورشید روشن است که من دختر پیغمبر هستم. ای مسلمانان آیا من مغلوب شوم بر ارثم؟

سخن با ابوبکر و بیان دلائلی از قرآن کریم

يَابْنَ اَبي‏قُحافَةَ! اَفي كِتابِ اللَّهِ اَن تَرِثُ اَباكَ وَ لا اَرِثُ اَبي؟ لَقَدْ جِئْتَ شَيْئاً فَرِيّاً

ای پسر ابی قحافه آیا در قرآن آمده که تو از پدرت ارث ببری ولی من از پدرم ارث نبرم؟ همانا یک سخن دروغ را نسبت دادی(اشاره به حدیث جعلی)

اَفَعَلى عَمْدٍ تَرَكْتُمْ كِتابَ اللَّهِ وَ نَبَذْتُمُوهُ وَراءَ ظُهُورِكُمْ، إذْ يَقُولُ «وَ وَرِثَ سُلَيْمانُ داوُدَ» (نمل/16) وَ قالَ فيما قَصَّ مِنْ خَبَرِ یَحیی بنَ زَكَرِيَّا اِذْ قالَ: «رَبِّ...فَهَبْ لي مِنْ لَدُنْكَ وَلِيّاً يَرِثُني وَ يَرِثُ مِنْ الِ‏يَعْقُوبَ»، (مریم/5و6) وَ قالَ: «وَ اوُلُوا الْاَرْحامِ بَعْضُهُمْ اَوْلي بِبَعْضٍ في كِتابِ اللَّهِ»، (انفال/75) وَ قالَ «يُوصيكُمُ اللَّهُ في اَوْلادِكُمْ لِلذَّكَرِ مِثْلُ حَظِّ الْاُنْثَيَيْنِ»، (نساء/11) وَ قالَ «اِنْ تَرَكَ خَيْراً الْوَصِيَّةَ لِلْوالِدَيْنِ وَالْاَقْرَبَيْنِ بِالْمَعْرُوفِ حَقّاً عَلَى الْمُتَّقينَ». (بقره/180)

آیا شما عمدا کتاب خدا را ترک کردید و پشت سر انداختید؟ آنجا که می‌گوید:« سلیمان از داوود ارث برد.»(پس چطور ممکن است پیامبر حدیثی بگوید بر خلاف قرآن؟) و آنچه حکایت کرده از داستان یحیی که زکریا به خداوند گفت:« پروردگار من از جانب خود به من ببخش جانشین و ولیی که از من ارث ببرد.» ( بیان دو نمونه از ارث پیامبران در قرآن). و «خویشاوندان بعضی به بعضی دیگر در کتاب خدا سزاوارترند». و «سفارش می‌کند خداوند شما را که برای پسران دو سهم دختران قرار دهید» و می‌گوید « انسان همین که نشانه‌های مرگ را در خود دید اگر چیزی دارد باید برای والدین و خویشاوندان به نیکی وصیت کند این حقی است بر متقین.»

فَزَعَمْتُمْ اَنْ لا حَظْوَةَ لي، وَ لا إرثَ لی مِنْ اَبي وَ لا رَحِمَ بَيْنَنا، اَفَخَصَّكُمُ اللَّهُ بِايَةٍ اَخْرَجَ اَبي مِنْها؟ اَمْ تَقُولُونَ: اِنَّ اَهْلَ مِلَّتَيْنِ لا يَتَوارَثانَ؟ اَوَ لَسْتُ اَنَا وَ اَبي مِنْ اَهْلِ مِلَّةٍ واحِدَةٍ؟ اَمْ اَنْتُمْ اَعْلَمُ بِخُصُوصِ الْقُرْانِ وَ عُمُومِهِ مِنْ اَبي وَابْنِ عَمّي؟

شما گمان کردید که من بهره ندارم و من از پدرم ارث نمی‌برم و یا بین من و پدرم نسبتی نیست؟ آیا خداوند آیه ای دارد که اختصاص به شما دارد و پدر من از آن استثنا شده؟ ( در اینجا حضرت به یک مطلب دیگر اشاره می‌کند، در فقه قانونی داریم که لا یَرِثُ الکافِرُ مِنَ المُسلِمِ یعنی فرزند اگر کافر بود از پدر مسلمان ارث نمی‌برد.) آیا می‌گویید که اگر دو نفر از دو دین بودند از یکدیگر ارث نمی‌برند. مگر من و پدرم از یک دین نیستیم.( یعنی آیا شما مرا مسلمان نمی‌دانید؟) آیا شما نسبت به عام و خاص قرآن از پدر و پسرعمویم داناتر هستید؟ ( در اینجا حضرت بالملازمه مطلب دیگری راهم مطرح می‌کند و آن اعلم بودن علی(ع) نسبت به بقیه مردم در مورد قرآن است.)

دیدار به قیامت

فَدُونَكَها مَخْطُومَةً مَرْحُولَةً تَلْقاكَ يَوْمَ حَشْرِكَ. فَنِعْمَ الْحَكَمُ اللَّهُ، وَ الزَّعيمُ مُحَمَّدٌ، وَ الْمَوْعِدُ الْقِيامَةُ، وَ عِنْدَ السَّاعَةِ يَخْسَرُ الْمُبْطِلُونَ، وَ لا يَنْفَعُكُمْ اِذْ تَنْدَمُونَ، وَ لِكُلِّ نَبَأٍ مُسْتَقَرٌّ، وَ لَسَوْفَ تَعْلَمُونَ مَنْ يَأْتيهِ عَذابٌ يُخْزيهِ، وَ يَحِلُّ عَلَيْهِ عَذابٌ مُقيمٌ.
اکنون ای ابن ابی قحافه این فدک را درحالیکه افسار و جهاز او آماده است بگیر تا در روز حشر تو را ملاقات کند. خداوند داور خوبی است و پیغمبر هم رهبر خوب ما در قیامت است و قیامت هم خوب وعده‌گاهی است. و هنگام قیامت است که زیانکارها وضعشان آشکار می‌شود. و دیگر در آن روز اظهار پشیمانی سودی برای شما ندارد. و برای هر خبری وعده گاهی است و بزودی می‌فهمید بر چه کسی عذاب خوار کننده نازل می‌شود. و بزودی می‌فهمید بر چه کسی عذاب پایدار حلول می‌کند.

برای درک چرایی غصب فدک در ادامه روایتی از امام صادق (ع) آورده شده است:

مفضّل نقل می‌کند که امام فرمودند بعد از اینکه سقیفه پایان یافت و بیعت انجام شد، عمر بن خطاب به ابوبکربن ابی قحافه گفت خمس و فیء و فدک را از اهل بیت بگیر تا دستشان از امور اقتصادی و مالی کوتاه و خالی شود، وقتی دست تو پر شد مردم به سراغ تو می‌آیند.

پس معلوم می شود پیامبر اکرم(ص) وقتی فدک را به حضرت زهرا(س) بخشید می‌دانست این فدک برای اهل بیت اهمیت دارد و یک پیش بینی سیاسی نسبت به خلافت در آینده بود. و این در حالی بود که اهل بیت از هرچه داشتند در راه خدا ایثار می‌کردند و تمام درآمد فدک بین نیازمندان تقسیم می‌شد. اما فدک مسئله شخصی نبوده بلکه جنبه پشتوانه خلافت اهل بیت را داشته است، که حضرت تا این حد برای آن پافشاری می‌کند.



تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: شرح , ماجرای, غصب, فدک , زبان, حضرت زهرا(س), دیدار به قیامت, سخن با ابوبکر, دادخواهی,

لوگوی وبگاه
عاشورائیان زنجان
همکاران سایبری
ثامن تم

 هیئت بین الحرمین ساری


رزمنده سایبری
تخصصی مهدویت

???? ?????

http://8pic.ir/images/rgibwc9x51tm86kxjjxh.jpg

?? ???? ?????? ????? ???? ???

هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد

مجمع فرهنگي رهپويان علي شهر سريش آباد

محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما
موضوعات مطالب
پیوندهای روزانه
برچسب‌ها
» داعش (57), » ایران (39), » عربستان (39), » عاشوراییان (39), » ایران (31), » یمن (28), » عراق (24), » داعش (22), » زنجان (22), » ترکیه (21), » عاشوراییان زنجان (21), » امریکا (18), » سوریه (16), » شهادت (16), » شهید (15),
نوای وب
پخش انلاین
همکاران دیگر

 دعای عشق بخوان