تحریم‌های دوباره اولین دستاورد توافق لوزان!
تماس با مدیر

نام و نام خانوادگي:
پست الکترونيکي:
آرشيو مطالب
آخرین مطالب

درباره ما

این وب وابسته به هیچ گروه و سازمانی نیست و از نظر فکری فقط از احکام شرعی و منویات امام خامنه ای تبعیت می کند .
همسنگران
» ضامن آهو
» شعرهای سیدناصر ولائی
» ياوران مهدي
» مباحث اخرالزمان
» ظهور نزدیک است
» شهدا شرمنده ایم
» امروز اولین روز از باقی عمر من است
» (وب مداحی کربلایی محسن احمدی)
» همراه رهبر
» کلبه ساده من
» معبری به آسمان
» نگاه
» گروه اسلام شیوا
» ذاکرین اهل بیت
» لبیک یا حسین
» هیئت جوانان مسجد حضرت سیدالشهداء(ع)
» پاتوق عاشقان علی اصغر (ع)
» گمنام
» پایگاه رسمی حزب الله لبنان
» هیئت بین الحرمین اندیمشک
» معبری به آسمان
» انصارالمهدی
» شهید چهارده سال بعد از انتظار
» حزب الله لبنان
» معبر سایبری اندیشه
» REZAHOOSHMAND
» وطنم قلعه سرچهاردانگه
» منتظران ظهور 313
» وبسایت رسمی شجره طیبه صالحین،حلقه شهیدمهدی مکاری شهر مشکات
» خادمین سرزمین نور
» کـلــبـه درویــــشـی
» اَین عمار!!!درجستجوی عمار...
» یالثارات
» سایت مداحی کربلایی محسن احمدی
» ♥♥ استاد رائفی پور ♥♥
» سنگر جنگ نرم
» مجمع فرهنگي رهپويان علوي سريش آباد
» تار نمای تخصصی حاج جواد دلیر
» وبلاگ فرهنگی و مذهبی لثارات الحسین (ع)
» مهدویت وآخرالزمان
» معبر سایبری اندیشه
» هیئت محبان امام جعفرصادق(ع) تربت جام
» معبر سایبری اندیشه
» مهدی موعود (عج)
» مـــنــتــظـران مـــهــــدی
» بسیج ما
» جاودانه ها
» جنگ 93
» هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد
» بیرق عشق
» دغدغه
» دل خوشي های طلبه
» تفرش عصر مدرن
» یا اباصالح المهدی
» روستای شهید حسین چکی(روستای دشت آهو)
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» گرافیک کده
» سرباز سایبری سید علی
» بیتابان گربلا
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» مولا مهدی گل یاس
» معبر سایبری ساوه
» مجله حقیقت
» مهدی مولا گل یاس
» بیرق عشق
» رزمنده سایبری
» هیئت بین الحرمین ساری
» مرشد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عاشوراییان زنجان و آدرس b-zanjan.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 39
بازدید دیروز : 93
بازدید هفته : 654
بازدید ماه : 22372
بازدید کل : 987803
تعداد مطالب : 888
تعداد نظرات : 177
تعداد آنلاین : 1



روزشمار محرم عاشورا جنگ دفاع مقدس
 سید علی اگر لب تر کند جان را فدایش می کنیم کربلا را تو مپندار که شهریست در میان شهرها و نامیست در میان نام‌ها  بازنده نگهداشتن عاشوراء کشور شما آسیب نخواهد دید السلام علیک یا ابا عبدالله بسیج لشگر مخلص خداست أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاء شهید نظر می کند به وجه الله
+ نوشته شده توسط فداییان رهبری در و ساعت 17:46 |
اتحادیه اروپا تحریم‌های لغو شده یک بانک و 32 شرکت ایرانی را بازگرداند

تحریم‌های دوباره اولین دستاورد توافق لوزان!

با گذشت تنها چند روز از توافق لوزان، اتحادیه اروپا تحریم‌های خود علیه یک بانک و ۳۲ شرکت مرتبط با کشتیرانی ایران را بازگرداند.


در حالی که کمتر از یک هفته از توافق لوزان می‌گذرد و برخی‌ها با ذوق‌زدگی از دستاوردهای تاریخی! این توافق و نتایج آن می‌گویند، دادگاهی در اتحادیه اروپا، تحریم‌های این اتحادیه علیه یک بانک و 32 شرکت مرتبط با کشتیرانی ایران را بازگرداند.
این در حالی است که در ماه ژانویه 2015 دومین دادگاه عالی اتحادیه اروپا بلوکه کردن دارایی‌های بانک تجارت و 40 شرکت کشتیرانی ایران را به دلیل عدم ارائه مدارک کافی از سوی اتحادیه اروپا لغو کرده بود.
این اقدام در حالی انجام می‌شود که ایران و گروه 1+5 متشکل از کشورهای اروپایی و نماینده این اتحادیه هفته گذشته در لوزان سوئیس بر سر کلیات توافق جامع هسته‌ای ایران به تفاهم رسیدند و قرار است طی سه ماه آینده متن جزئیات این توافق نوشته شده و همزمان با اجرای این توافق تحریم‌ها علیه ایران لغو شود!
رئیس سیا هم شگفت‌زده شد!
در همین حال جان برنان رئیس سازمان سیا در اولین سخنرانی رسمی خود پس از توافق لوزان در دانشگاه هاروارد  به تشریح دستاوردهای آمریکا از این توافق پرداخته و اعلام کرد که از امتیازاتی که طرف ایرانی در این مذاکرات داده، واقعا شگفت‌زده شده است.
رئیس سیا در سخنان خود منتقدین چارچوب توافق (اصطلاح طرف آمریکایی برای نامیدن توافق لوزان) انجام شده در مذاکرات هسته‌ای سوئیس را دورو خواند و تاکید کرد؛ توافق لوزان محدودیت‎هایی برای برنامه هسته‌ای ایران ایجاد می‎کند که قبلا برای ما یک آرزوی دست‌نیافتنی بود.
وی مدعی شد در نتیجه توافق لوزان ۹۸ درصد برنامه هسته‌ای ایران برای مدت ۱۵ سال حذف می‎شود.
برنان در ادامه افزود: حذف برنامه هسته‌ای ایران نه تنها در موضوع غنی‌سازی اورانیوم بلکه در مورد پلوتونیوم هم هست و علاوه بر آن یک رژیم منحصر به فرد (فراتر از پروتکل الحاقی) برای بازرسی از ایران ایجاد خواهد شد. من واقعا باید بگویم که از امتیازهای ارائه شده از سوی ایران در مذاکرات لوزان شگفت‌زده شدم!
رئیس سیا در ادامه گفت: هیچ‌کس از ما فکر نمی‎کرد ایران حاضر شود در همین ابتدا کاهش تعداد سانتریفیوژها را بپذیرد. برخی از منتقدین (آمریکایی) توافق لوزان معتقدند که کاهش تحریم‎ها باعث می‎شود تا تحرکات منطقه‌ای ایران افزایش یابد. گرچه این نگرانی درست است اما چارچوبی که در توافق برای این‌کار (کاهش تحریم‎ها) لحاظ شده به گونه‌ای است که ایران نمی‎تواند خارج از خواسته‌های ما عمل کند. (منوط شدن تعلیق تحریم‎ها به اقدامات ایران).
به گزارش رجا، وی مدعی شد؛ حسن روحانی در مذاکرات هسته‌ای رویکردی پراگامتیک از خود نشان داده و وانمود کرده که توافق هسته‌ای باعث می‎شود تا سیاست خارجی ایران در دیگر موضوعات هم تغییر کند. این وعده را باید در عمل مشاهده کرد. هر چند احتمال اینکه تحرکات ایران در منطقه به طور فوری قطع شود، کم است.
خوش رقصی آمانو!
همچنین «یوکیو آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر خلاف روند تفاهمی مذاکرات هسته‌ای ایران و «1+5» در لوزان و بر خلاف همکاری کامل ایران با آژانس، بار دیگر درباره مقاصد هسته‌ای ایران ابراز تردید کرد.
آمانو روز سه‌شنبه در قاهره پس از دیدار با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر گفت:آژانس تردید دارد که ایران برنامه‌ هسته‌ای خود را در فعالیت‌های اعلام نشده دیگری به کار بگیرد!
وبگاه خبری «المحیط» مصر نوشت: آمانو در این سخنرانی گفت: ایران به ارائه توضیح درباره همه تاسیسات و مواد اتمی که دارد و اینکه تحت نظارت آژانس باشد و برای مقاصد صلح‌آمیز به کار برود پایبند بوده اما سوال‌هایی درباره مقاصد ایران در استفاده این برنامه در فعالیت اعلام نشده دیگر، وجود دارد.
او افزود: اطلاعاتی داریم درباره تلاش ایران برای توسعه این تاسیسات و فعالیت‌های هسته‌ای برای توسعه سیستم‌های اتمی، اما نمی‌توانیم بگوییم که برنامه غیرصلح‌آمیز هسته‌ای دارد.
آمانو همچنین در گفت و گو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در پاسخ به این سوال که آیا تفاهم لوزان می‌تواند طبق گفته باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا  مسیر دستیابی ایران به سلاح‌های اتمی را مسدود کند، گفت: «برنامه جامع اقدام مشترک مستلزم اجرای یک ابزار راستی‌آزمایی قوی به نام پروتکل الحاقی است که طبق آن ایران باید جزئیات بیشتری از چرخه سوخت هسته‌ای و جنبه‌های گسترده‌تری از برنامه هسته‌ای خود را اعلام کند.»
وی افزود: ایران بعد از انجام این اقدام، باید اعلانیه خود را هر سه ماه یک بار تکرار کند.
آمانو در ادامه گفت: در صورتی که آژانس شکی داشته باشد می‌تواند درخواست دسترسی به سایت مشکوک را داشته باشد و ایران اصولاً باید با این درخواست موافقت کند.
 استمرار موضع‌گیری‌های غیرعادلانه آژانس
بررسی سابقه رفتار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قبال پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که در 12 سال اخیر، این نهاد به ظاهر بین‌المللی  به دفعات گزارش‌های سیاسی، دوپهلو و غیرعادلانه‌ای علیه برنامه هسته‌ای کشورمان منتشر کرده است.
اظهارات مغرضانه آمانو در حالی است که بر طبق توافق لوزان، برداشته شدن تحریم‌ها به راستی‌آزمایی فعالیت هسته‌ای ایران توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منوط شده است.
در یک سال و نیم اخیر که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی چند گزارش به بررسی اقدامات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران پرداخته است، علیرغم تعلیق و تعطیلی بسیاری از تاسیسات هسته‌ای ایران، و مهر تایید بر اینکه ایران تمامی تعهدات خود در توافق ژنو را اجرا کرده است، باز هم در پایان نتیجه‌گیری کرده که نمی‌تواند درباره ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران قضاوت کند!
 اتحادیه اروپا: تحریم‌ها
 در 9 تیرماه لغو نمی‌شود
به گزارش فارس، «کاترین ری» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری در بروکسل تصریح کرد: لغو تحریم‌ها روز ۳۰ ژوئن(9 تیرماه) صورت نمی‌گیرد بلکه روزی صورت می‌گیرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید کند که ایران تعهدات خود را اجرا کرده است که این یک زمان خاص می‌برد اما نمی‌توانم دقیقاً بگویم چقدر زمان می‌برد.
 فرآیند رقیق‌سازی ذخایر ایران
«ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا در مصاحبه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شده گفت: اکسید کردن ذخایر اورانیوم ایران کافی نیست و تهران در توافق نهایی باید این ذخایر را رقیق‌سازی کرده و یا آنها را به خارج از خاک کشورش منتقل کند.
مونیز که در روزهای گذشته از طرف دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا مأمور ارائه توضیحات درباره مفاد توافقنامه احتمالی با ایران بوده در این مصاحبه به ذکر جزئیات درباره موضوعی پرداخته که رسانه‌های آمریکایی پیشتر آن را «راه فرار ایران برای نقض توافقنامه» عنوان کرده بودند.
پولیتیکو از قول مونیز نوشته ایران مجاز به کاهش ۱۱ تن ذخایر اورانیوم خود از طریق تبدیل آنها به اکسید که به آسانی بازگشت‌پذیر است، نخواهند بود.
وزیر انرژی آمریکا می‌گوید: «تنها تبدیل کردن این ذخایر (به اکسید)، موضوع را حل نمی‌کند؛ تبدیل صرف این ذخایر به یک ماده شیمیایی دیگر پذیرفته نیست.»
مونیز گفته در عوض در توافق احتمالی از ایران خواسته می‌شود تا یا ذخایر خود را به خارج از خاک خود منتقل کند و یا آن را تا حد نزدیک شدن به حالت طبیعی رقیق‌سازی کنند.
کارشناسان رقیق‌کردن اورانیوم دارای غنای اندک را به افزودن آب به یک لیوان آب‌میوه تشبیه می‌کنند. پس از انجام این عمل، جدا کردن آب از آب‌میوه قبلی امکان‌پذیر نخواهد بود.
فرایند رقیق‌سازی اورانیوم در واقع به معنای آن خواهد بود که این ماده ارزشی بیش از اورانیوم معدنی برای ایران نخواهد داشت.
گری سیمور، رئیس لابی ضدایرانی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» اظهارات مونیز را «توضیحاتی مهم» خوانده و گفته منتقدان این توافق باید با شنیدن این ماده راضی باشند.
در سندی که وزارت خارجه آمریکا پس از بیانیه لوزان منتشر کرده تنها به توافق ایران برای کاهش ذخایر فعلی اورانیوم به ۳۰۰ کیلوگرم اشاره شده اما ساز و کارهای انجام این اقدام مورد توصیف قرار نگرفته است.
مونیز گفت که انتقال ذخایر اورانیوم ایران یکی از گزینه‌ها برای کاهش این مواد خواهد بود.
وی گفت در توافقنامه نهایی، هر گونه مواد غیررقیق‌شده ایران، یا به کشوری دیگر فروخته می‌شود و یا به روسیه انتقال داده می‌شود.
 اظهارات مقامات آمریکایی
 درخصوص PMD
«ماری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی گفت: درخصوص «جنبه نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران» (PMD) باید مکانیسمی طراحی شود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بتواند از هر جا که مایل است بازدید کند.
هارف افزود: در 3 ماه باقی مانده به ضرب‌الاجل توافق جامع هسته‌ای، مذاکره‌کنندگان 1+5 در خصوص فهرست افراد و مکان‌های مورد درخواست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بازرسی‌های سرزده مذاکره خواهند کرد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: در صورت عدول ایران از تعهداتش، مردانی داریم که پاسخ آنها را خواهند داد.
در همین حال،«رابرت اینهورن» عضو سابق تیم آمریکا در مذاکرات هسته‌ای گفت: چارچوب به دست آمده در توافق لوزان، فراتر از انتظارات بود.
وال استریت ژورنال نیز در گزارشی نوشت: فکت‌شیت فرانسه مدعی است ایران براساس توافقات می‌تواند بین سال‌های دهم تا سیزدهم پس از اجرای توافق ظرفیت غنی‌سازی خود را با به کارگیری سانتریفیوژهای نسل دوم و چهارم به تدریج افزایش دهد.
 شکست غرب
 در سیاست منزوی‌سازی ایران
از سوی دیگر،«مانوئل اوچسنریتر» سردبیر مجله خبری «زوئرست» آلمان در گزارشی نوشت: غرب پس از شکست سیاست منزوی‌سازی ایران، به دنبال راه‌های دیگر است.
به گزارش تسنیم،نشریه آلمانی «دی‌سایت» نیز در گزارشی نوشت: تحریم‌های بیشتر تهران را به زانو در نخواهد آورد و همچنین یک توافق هسته‌ای به سیاست‌های سنتی تهران در منطقه خاتمه نمی‌دهد.


تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: تحریم‌های, دوباره, اولین , دستاورد , توافق , لوزان, بسیجان, مستقل, عاشورایی, ,

لوگوی وبگاه
عاشورائیان زنجان
همکاران سایبری
ثامن تم

 هیئت بین الحرمین ساری


رزمنده سایبری
تخصصی مهدویت

???? ?????

http://8pic.ir/images/rgibwc9x51tm86kxjjxh.jpg

?? ???? ?????? ????? ???? ???

هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد

مجمع فرهنگي رهپويان علي شهر سريش آباد

محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما
موضوعات مطالب
پیوندهای روزانه
برچسب‌ها
» داعش (57), » ایران (39), » عربستان (39), » عاشوراییان (39), » ایران (31), » یمن (28), » عراق (24), » داعش (22), » زنجان (22), » ترکیه (21), » عاشوراییان زنجان (21), » امریکا (18), » سوریه (16), » شهادت (16), » شهید (15),
نوای وب
پخش انلاین
همکاران دیگر

 دعای عشق بخوان