نیویورک‌تایمز: آمریکا تأسیساتی مشابه نطنز و فردو در تنسی ایجاد کرده است
تماس با مدیر

نام و نام خانوادگي:
پست الکترونيکي:
آرشيو مطالب
آخرین مطالب

درباره ما

این وب وابسته به هیچ گروه و سازمانی نیست و از نظر فکری فقط از احکام شرعی و منویات امام خامنه ای تبعیت می کند .
همسنگران
» ضامن آهو
» شعرهای سیدناصر ولائی
» ياوران مهدي
» مباحث اخرالزمان
» ظهور نزدیک است
» شهدا شرمنده ایم
» امروز اولین روز از باقی عمر من است
» (وب مداحی کربلایی محسن احمدی)
» همراه رهبر
» کلبه ساده من
» معبری به آسمان
» نگاه
» گروه اسلام شیوا
» ذاکرین اهل بیت
» لبیک یا حسین
» هیئت جوانان مسجد حضرت سیدالشهداء(ع)
» پاتوق عاشقان علی اصغر (ع)
» گمنام
» پایگاه رسمی حزب الله لبنان
» هیئت بین الحرمین اندیمشک
» معبری به آسمان
» انصارالمهدی
» شهید چهارده سال بعد از انتظار
» حزب الله لبنان
» معبر سایبری اندیشه
» REZAHOOSHMAND
» وطنم قلعه سرچهاردانگه
» منتظران ظهور 313
» وبسایت رسمی شجره طیبه صالحین،حلقه شهیدمهدی مکاری شهر مشکات
» خادمین سرزمین نور
» کـلــبـه درویــــشـی
» اَین عمار!!!درجستجوی عمار...
» یالثارات
» سایت مداحی کربلایی محسن احمدی
» ♥♥ استاد رائفی پور ♥♥
» سنگر جنگ نرم
» مجمع فرهنگي رهپويان علوي سريش آباد
» تار نمای تخصصی حاج جواد دلیر
» وبلاگ فرهنگی و مذهبی لثارات الحسین (ع)
» مهدویت وآخرالزمان
» معبر سایبری اندیشه
» هیئت محبان امام جعفرصادق(ع) تربت جام
» معبر سایبری اندیشه
» مهدی موعود (عج)
» مـــنــتــظـران مـــهــــدی
» بسیج ما
» جاودانه ها
» جنگ 93
» هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد
» بیرق عشق
» دغدغه
» دل خوشي های طلبه
» تفرش عصر مدرن
» یا اباصالح المهدی
» روستای شهید حسین چکی(روستای دشت آهو)
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» گرافیک کده
» سرباز سایبری سید علی
» بیتابان گربلا
» کانون جوانان بسیج شهرستان فریدن
» مولا مهدی گل یاس
» معبر سایبری ساوه
» مجله حقیقت
» مهدی مولا گل یاس
» بیرق عشق
» رزمنده سایبری
» هیئت بین الحرمین ساری
» مرشد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عاشوراییان زنجان و آدرس b-zanjan.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 132
بازدید دیروز : 81
بازدید هفته : 730
بازدید ماه : 22448
بازدید کل : 987879
تعداد مطالب : 888
تعداد نظرات : 177
تعداد آنلاین : 1



روزشمار محرم عاشورا جنگ دفاع مقدس
 سید علی اگر لب تر کند جان را فدایش می کنیم کربلا را تو مپندار که شهریست در میان شهرها و نامیست در میان نام‌ها  بازنده نگهداشتن عاشوراء کشور شما آسیب نخواهد دید السلام علیک یا ابا عبدالله بسیج لشگر مخلص خداست أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاء شهید نظر می کند به وجه الله

 

 

دولت آمریکا برای بررسی توان واقعی ایران در زمینه فناوری هسته‌ای، تأسیساتی مشابه نظنز و فردو را در ایالت تنسی این کشور ایجاد کرده است.

وقتی که دیپلمات‌های حاضر در گفتگوهای هسته‌ای ایران، دانشمندان وزارت انرژی آمریکا را با سئوالات دشوار خود - همانند حفظ تأسیسات هسته‌ای ایران اما حصول اطمینان بابت اینکه همچنان یک بازه گریز هسته‌ی یکساله تا ساخت بمب فاصله وجود داشته باشد - روربه‌رو می‌کنند، این دانشمندان در مواردی برای یافتن پاسخ به سراغ تأسیسات محرمانه‌ای که مشابه تأسیسات هسته‌ای ایران در عمق جنگل‌های ایالت تنسی تأسیس شده‌اند، می‌روند.

به نوشته نیویورک‌تایمز، این تأسیسات در «اُواک ریج» تنسی شامل ذخیره بزرگی از سانترفیوژها است - برخی از آن‌ها بیش از یک دهه پیش از سوی لیبی تسلیم شده‌اند و برخی دیگر ساخته شده‌اند - که به دانشمندان کمک می‌کنند تا بتوانند «معقول‌ترین» تخمین را درباره توان واقعی ایران برای ساخت بمب هسته‌ای براساس سناریوهای مختلف به رئیس جمهوری آمریکا ارائه کنند.

یک کارشناس ارشد هسته‌ای که در این تأسیسات مشغول فعالیت است به نیویورک‌تایمز گفت: «ما در مورد سانتریفیوژهای ایران چیزهای بسیاری بیش از آنچه ممکن بود می‌دانیم."

این تأسیسات مشابه محرمانه، بخشی از یک برنامه وسیع‌تر شامل 9 آزمایشگاه ملی هسته‌ای - از جمله در اواک ریج تنسی، لس‌آلاموس و لیورمور - برای ممناعت از پیشرفت هسته‌ای ایران است. در دور جدید گفتگوها که از امروز چهارشنبه آغاز شد، این تلاش‌های محرمانه برای هزاران پرسنلی که در پروژه منهتن مشغول به کار هستند همچنان یک امر مخفی به حساب می‌آید. این افراد برخلاف اسلاف خود که در مسابقه‌‌ای برای پایان بخشیدن به جنگ جهانی دوم به دنبال ساخت بمب هسته‌ای بودند، به دنبال ممانعت از ساخت یک بمب هسته‌ای هستند.

ارنست مونیز، که یک دانشمند هسته‌ای و وزیر انرژی آمریکا است، کسی است که بر این آزمایشگاه‌ها نظارت می‌کند، وی در یک مصاحبه گفت که دولت اوباما به دنبال راه‌حل‌های فنی در مذاکرات است و «اگر ما توانایی پرورش یافته‌ای طی چندین دهه گذشته نداشتیم» دیپلمات‌ها در تاریکی و عدم آگاهی کافی فرو رفته و دچار لغزش می‌شدند. هرچند مونیز در مورد تأسیسات محرمانه اواک‌ریج سخنی نگفت، اما بخشی از سخنان وی مربوط به اجرای حملات سایبری آمریکا و اسرائیل علیه تأسیسات غنی‌سازی نظنز است،‌ جایی که وی به صورتی کلی گفت که آزمایشگاه‌های هسته‌ای به ایالات متحده «قابلیت اجرای کامل» توان اجرای یکی از پیچیده‌ترین تلاش‌ها برای کنترل تسلیحات را در طول تاریخ اعطا کرد.

این امر حتی این آزمایشگاه‌ها را تغییر داده است. در روزهای موسوم به ساخت بمب،  دانشمندان به خوبی در پست‌های خود محافطت می‌شدند. اما هرکسی که برای مشارکت در مذاکرات هسته‌ای ایران طی یکسال و نیم گذشته به وین و لوزان سفر کرده است، همیشه یک کارشناس از وزرات انرژی را مشاهده می‌کردند که طی مذاکرات به سختی مشارکت داشتند که پس از روزهای طولانی مذاکرات به سر میز شام می‌رفتند.

طی تابستان گذشته و در سر یکی از همین میزهای شام در وین بود که تعداد زیادی از کارشناسان به بررسی این ایده پرداختند که چگونه می‌توانند یک راه‌حل آبرومند برای ایران مهیا کنند تا این کشور بتواند تأسیسات غنی‌سازی زیرزمینی خود را در فردو تغییر دهد، این کار به ایران این امکان را می‌دهد تا بتواند اینگونه عنوان کند این تأسیسات همچنان باز است و ایالات متحده هم بتواند اعلام کند که (فردو) دیگر یک تهدید نیست.

یک شب و بر سر میز شام، این مطلب مطرح شد که «پرسش این بود که چه نوعی از آزمایش‌ها را شما می‌توانید در عمق زمین انجام دهید». در زمان صرف قهوه بود که هسته مرکزی این ایده توسعه یافت و نهایتا به صورت بخش اصلی تفاهم با ایران شد که طی این ماه از سوی جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا اعلام شد. بر اساس توافق اولیه، فردو به یک مرکز پژوهش تبدیل می‌شود، اما نه برای هیچ عنصری که به طور بالقوه بتواند در سلاح‌های هسته‌ای به کار رود.


تنها ره سعادت : ایمان ، جهاد ، شهادت

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: نیویورک‌تایمز, آمریکا , تأسیساتی, مشابه, نطنز , فردو , تنسی, ایران, 5+1, لوزان, ,

لوگوی وبگاه
عاشورائیان زنجان
همکاران سایبری
ثامن تم

 هیئت بین الحرمین ساری


رزمنده سایبری
تخصصی مهدویت

???? ?????

http://8pic.ir/images/rgibwc9x51tm86kxjjxh.jpg

?? ???? ?????? ????? ???? ???

هیئت متوسلین به حضرت زهرا(س)خرم آباد

مجمع فرهنگي رهپويان علي شهر سريش آباد

محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما محل لوگوی شما
موضوعات مطالب
پیوندهای روزانه
برچسب‌ها
» داعش (57), » ایران (39), » عربستان (39), » عاشوراییان (39), » ایران (31), » یمن (28), » عراق (24), » داعش (22), » زنجان (22), » ترکیه (21), » عاشوراییان زنجان (21), » امریکا (18), » سوریه (16), » شهادت (16), » شهید (15),
نوای وب
پخش انلاین
همکاران دیگر

 دعای عشق بخوان